"Kau nak apa lagi dari aku?" Ayden bertanya sinis tanpa memandang ke arah wajah gadis yang berada di hadapannya itu.
Gadis itu tertawa sinis.
"I have a good news for you Ayden! it's about Amelia, your ex girlfriend.."
"and i bet... you really want to know about her.." Gadis itu melangkah mendekati sosok lelaki bertubuh tegap itu lalu dengan segera melabuhkan punggung nya di atas meja kerja.
Mendengar sahaja nama yang disebut oleh gadis itu, Ayden terus memanggung kepalanya tepat ke arah gadis itu.
"What is it Rai?" Lelaki itu bertanya.
Ya, gadis itu adalah Raisya Anisya. Raisya merupakan sepupu kepada Amelia. Mereka berdua tidak lah serapat seperti yang dijangkakan oleh seluruh ahli keluarga mereka. Hanya Amelia sahaja yang tahu perangai sebenar Raisya apabila mereka berdua disatukan.
Raisya tersenyum sinis apabila mendengar suara lelaki itu bertanya kepadanya seolah-olah ingin tahu tentang kisah hidup semasa gadis yang baru sahaja dia sebut sebentar tadi. Raisya segera berdiri lalu memusingkan badannya tepat di hadapan Ayden.
"Well... betina murah kesayangan kau tu baru je sampai Malaysia malam semalam" Raisya bersiul sambil bermain kuku berkilat miliknya.
Ayden mengetap rahang apabila mendengar ujaran daripada mulut Raisya sebentar tadi tentang gadis yang bermakna di hatinya sehingga kini.
Ayden Hakeem. Ayden merupakan bekas kekasih Amelia semasa mereka dipertemukan di hadapan Sapienza University of Rome dimana tempat Amelia menyambung pembelajarannya semasa di Itali. Mereka hanya sempat menjadi sepasang kekasih dalam masa 2 tahun sahaja. Setelah Amelia mendapati bahawa kekasihnya selama ini curang dengan sepupunya sendiri iaitu Raisya Anisya, Amelia memutuskan untuk mengakhiri hubungan mereka sampai disitu sahaja. Sehingga kini, Ayden masih kesal dengan perbuatannya 2 tahun yang lepas. Dia masih menginginkan Amelia, bekas kekasihnya dan Ayden sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan Amelia semula.
from author:
*Pyscho sikit Ayden ni biaseee dia !"Kau ke dia yang murah? aku rasa kau yang murah sekarang ni Rai.." Ayden tertawa sinis serta menggelengkan kepalanya berkali-kali.
Raisya mengetap bibirnya apabila mendengar lelaki itu berkata dirinya 'murah'! Dia geram sungguh apabila dirinya di cop sebagai 'murah' oleh ramai orang.
"Siapa yang termakan dengan godaan aku 2 tahun lepas?"
"it's you Ayden Hakeem!"
Raisya tertawa sinis selepas itu. Dia puas hati!
"Well.. kau patut tahu yang aku ni lelaki normal Rai.. anytime, anywhere aku tak boleh kawal nafsu lelaki dalam diri aku until now.."
"Ke kau datang sini sebab nak rasa lagi apa yang aku buat dekat kau 2 tahun lepas?" Ayden bersiul nakal serta tersenyum miring melihat wajah cuak Raisya yang berada di hadapannya.
Raisya mengetap bibirnya kuat. Takut akan ugutan lelaki itu.
"Now, kau nampak pintu tu?" Ayden bertanya dengan wajah yang mendatar.
Raisya sekadar menganggukkan kepalanya sebagai respon.
"Get out. Jangan sampai muka kau ada lagi depan aku lepasni Rai." Ayden kembali memandang fail-fail yang berterabur di atas meja dan segera menyambung kerjanya yang terbantut sebentar tadi.
Raisya tersenyum sinis lalu dengan segera keluar dari bilik kerja lelaki itu.
'Just wait Ayden.. and you will see my face again after this..' bisik hati Raisya setelah melangkah pergi jauh dari bilik kerja lelaki itu.
_________________
TO BE CONTINUED ♡ Lama ke korang tunggu abe Qayman dengan cik Amelia? 🫣 author buat comeback last minute guys 😔🫶🏻 masih ada yang tunggu lagi ke this story? kalau ada, Alhamdulillah and Thankyouu my loves 🫰🏻 Kalau masih ada yang tunggu this story from author, author nak update bab 8 dengan 9 lah macam nii 🥹🤍
YOU ARE READING
Qayman's Little Dimples | OG
Romance| 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐐𝐀𝐘𝐌𝐀𝐍 𝐇𝐀𝐘𝐘𝐀𝐙 | 𝐗 | 𝐀𝐌𝐄𝐋𝐈𝐀 𝐀𝐋𝐀𝐍𝐀 | "𝘼𝙠𝙪 𝙨𝙪𝙠𝙖 𝙗𝙞𝙡𝙖 𝙠𝙖𝙪 𝙨𝙚𝙣𝙮𝙪𝙢" "𝙔𝙤𝙪𝙧 𝙙𝙞𝙢𝙥𝙡𝙚𝙨" "𝘾𝙤𝙢𝙚𝙡" "𝙔𝙤𝙪 𝙙𝙧𝙞𝙫𝙚 𝙢𝙚 𝙘𝙧𝙖𝙯𝙮.. 𝘼𝙡𝙖𝙣�...