Bab7

10 0 0
                                    


Sedang dia sibuk berjalan ke arah kelasnya, TENGKU FAHMI SEPUPU KEPADA MUHAMMAD AMIN FIRDAUS, AKA musuh kepada sepupu nya itu.

Fahmi hanya memandang sahaja kelas - kelas yang dia nampak dengan mata kepalanya sendiri, tiba-tiba dia melihat satu kelas yang matanya terarah kepada murid yang ada di kelas itu.

Iaitu, Amin sepupunya sendiri, dia hanya memandang dengan jelingan tajam, Amin juga begitu.

Fahmi dan Amin ialah musuh yang depan baik belakang bermusuh, keluarga dan sepupu mereka yang lain pun tidak tahu status mereka LEBIH dari seorang SEPUPU.

Lagi satu kelas Fahmi dan Aulia bertentang mata dengannya dan Fahmi hanya tersenyum baginya Itu adalah CINTA PANDANGAN PERTAMA.

Dia mengenyit kan mata dia hadapan Aulia dan terus berjalan ke arah kelas (Kelas Amin didepan, kelas Aulia di tengah, dan kelas Fahmi di belakang kelas Aulia.)

𝙿𝙰𝙳𝙰 𝚆𝙰𝙺𝚃𝚄 𝚁𝙴𝙷𝙰𝚃.....................

Amin, Aulia, Raziq, hana (kawan baik Aulia) dan juga Auni sedang berjalan ke arah kantin, Fahmi yang melihat hanya memotong sahaja jalan dia hadapan mereka berlima.

Sempat lagi dia mengenyit kan mata kepada Aulia dan Aulia hanya membuat muka sahaja.

Sampai sahaja dia hadapan meja semua melabur kan punggung ke atas kerusi "Oi, nak makan apa, aku nak pi amik makanan ni, ke nak aku beli dkt koperasi, tapi korang guna duit korang, aku takde bajet banyak sangat" Ujar Raziq dan Amin melihat Sahaja Aulia yang ad di sebelah nya sahaja.

"Oi, yang korang tenung satu sama lain macam nak tembus ni kenpa??, dah ii, Amin meh ikut aku. Pi beli makanan diaorang ni, tadikan kita dah kena DARE dengan diaorang tiga" Kata Raziq lagi, amin juga kena DARE dengan mereka bertiga, mula ii memang mereka berdua tidak mahu main, tetapi mereka bertiga memaksa mereka untuk bermain, Si Raziq pun kena tempias termasuk Amin, Nasib baik Airis dan Aman tak ikut kalau tak habis lah meraka...

"Kau tak boleh nak bersabar ke!?, aku tengah Nak pakai kasut ni" Raziq sudah membuat muka hairan"bukan kau dah pakai ke tadi?" Soal Raziq dengan kehairaan yang terdapat pada dirinya" yelah, tapi si Aulia tu dah tarik tali kasut aku, habis tercabut" terang Amin, dia sendiri tidak tahu bila Aulia mencabut tali kasut nya.

Raziq hanya menjeling tajam pada Amin yang sudah berjalan meluru ke depan.

Raziq memanggilnya tetapi Amin membuat tidak endah sahaja. Siapa suruh membebel banyak sangat kan dah kena tinggal dengan aku. Kata si Amin dengan senyuman smirk nya.

𝙳𝙸 𝚃𝙴𝙼𝙿𝙰𝚃 𝙰𝚄𝙻𝙸𝙰, 𝙰𝚄𝙽𝙸 𝙳𝙰𝙽 𝙷𝙰𝙽𝙰.....

Fahmi hanya menekun memandang Aulia sahaja di depan nya, dia tidak memandang sesiapa termasuk Auni dan Hana, dia sudah tahu bahawa Aulia dan Amin sedang menjalin kan hubungan yang dia sendiri tidak pasti sama ada betul ataupun tidak.

Dia membuka langkah ke arah meja yang di duduki oleh Auni, Aulia, dan Hana.

"Hai, Aulia kan nama U?" Aulia hanya memandang kosong wajah tampan Fahmi yang sedang berdiri dihadapan nya "ermm, yes, Who ara you?" Tidak sempat Fahmi ingin menjawab pertanyaan tersebut. Amin dan Raziq sudah datang membawa dulang yang berisi makanan dan minuman, semua mata melihat mereka bertiga...

"Knpa kau ada dekat sini?, bukan kau ada dekat Turki ke?" Pertanyaan Amin diabaikan oleh Fahmi, "kau jgn nak masuk campur, Btw Aulia. My names is TENGKU FAHMI, selamat berkenalan, tu je i nak ckp, tapi tadi dah ada jembalang datang himpit i kat sini, tu yang i terpotong nak bercakap tu" kat Fahmi dengan kata ii yang lembut, suara yang garau juga mampu membuat kan org yang disekitarnya cair (tak termasuk lelaki).

𝑌𝑜𝑢'𝑟𝑒 𝑇ℎ𝑒 𝑃𝑠𝑦𝑐ℎ𝑜𝑝𝑎𝑡ℎ 𝐴𝑛𝑑 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑎𝑓𝑖𝑎(OG) Where stories live. Discover now