bahagian 10

11 0 0
                                    


Selesai sahaja, Aulia menamat kan perbualannya di dalam telefon bimbitnya bersama Amin tadi.

Auni yang melihat, hanya mampu tersenyum melihat persehubungan antara Aulia dan Amin, yelah mereka sudah merancang untuk berkahwin, bila masa lah si Amin dan si Aulia itu merancang, dia pun tidak tahu.

Auni hanya mampu menumpang gembira sahaja, dia sudah dapat agak yang Amin mampu membahagia kan kakak nya itu.

Aulia yang melihat ada orang yang dari atas terus memutarkan kepala nya mengahadap adiknya itu.

"Amboi, bukan kemain senyum, ada apa tu?" Auni bertanya dalam nada yang agak menyindir juga. "Takde ape la, Amin just tanya aku, aq kat mana, risau katanya" balas Aulia dengan nada yang tenang. Untung lah ada orang risau, aku ni takde sapa nak risau, hmp.

Auni hanya mampu cemberut sahaja, dia tidak tahu lah, dia terasa sendu pula, almaklum lah, bujang sejak lahir, tiada siapa nak.

"Untung lah ada org risau, kita ni sape je nak rindu, nak risau, nak blushing sampai tepuk tepuk muka orang kan?" balas Auni dengan nada sindir.

Aulia hanya memandang sahaja rupa paras Auni ini, dia tahu betapa sulit nya untuk mendapat kekasih yang betul betul mencintainya, tidak seperti Aulia, paras rupa cantik, walaupun kasar, tapi orang diluar sana pasti akan memandang Aulia dengan penuh rasa suka.

Kalau Auni?, tiada siapa yang nak, haih, takpa lah, dia pun tidak boleh melawan jodoh.

***********************

Amin hanya tersenyum sahaja selepas, menamat kan perbualan mereka berdua di dalam telefon bimbitnya. Tanpa dia sedari, Airis melempar satu bantal, yang berbentuk segi empat sama, yang berada di sofa itu.

Amin yang tidak sempat mengelak, terus bantal itu terkena pada muka yang kacak lagikan menawan itu.

Amin memandang Airis dengan tatapan tajam, "pasal kau pandang aku gitu?" soal si Airis dengan muka polosnya itu, dan disebabkan itu, Amin bangun secara mendadak, dan terus mengejar Airis yang sudah melari kan diri.

Mereka berdua berkejaran di dalam rumah yang sangat besar.

Datin suraya dan datuk Aydan  hanya menggelengkan kepala apabila melihat  telatah  dua adik beradik itu sahaja.

"Kau sini!!, eihh budak ni kan... Memang nak kena lah!"

"Papa, Mama!!, tolonggg Along  nak kejar riss!!!"

Maka bermula lah pergaduhan kecil antara fua beradik itu.

𝑌𝑜𝑢'𝑟𝑒 𝑇ℎ𝑒 𝑃𝑠𝑦𝑐ℎ𝑜𝑝𝑎𝑡ℎ 𝐴𝑛𝑑 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑎𝑓𝑖𝑎(OG) Where stories live. Discover now