Aulia POV
Aku hanya duduk dan memandang tv dan auni adik ku silih berganti.
Aku risau kalau dia kena marah sebab tak jaga nenek kami dengan elok, al maklum lah nenek kami dah berusia 55 tahun.
Kalau nenek usia pada 55 tahun, mestitak larat kan.. Tapi tidak bagi nenek, dia dlm lingkungan sebegitu pun boleh angkat tong gas seberat mcm kau angkat 20 org sekali gus... Ha, hebat tk hebat??...
Tapi tulah, sehebat ii nenek kami, takpernah lah aku tegk dia ada seni pertahan kan diri...
Kecuali aku, auni, dan beberapa cousin kitaorang je. Itupun diorang terpaksa masuk demi keselamatan lah katakan..
Nenek kami memang tak setuju kalau kami ada seni pertahan kan diri, memang dia bantah habis - habisan lah.
Baginya seni pertahankan diri ni sia ii. Alih ii nanti yang perempuan masuk juga ke dapur.
Tapi tidak bagi datuk kami. Dia sokong ape yang mama papa buat untuk kami...
Aku (silat)
Auni (teakwando)
Mia(sama mcm aku)
Nurul (sama mcm auni)
Faiz (silat)
Mukhris(sama mcm faiz)(Author: yg dekat atas tu just info kalau korang tak tahu)
Tapi si faiz dgn mukhris ni jurus lain.... Aku jurus lain.... So mungkin dtg sama tapi bilik lain...
Dekat situ juga ada kelas teakwando so senang lah auni nak pi kelas dia...
Aku melihat muka auni dah mula gelisah semacam.. "Kau kenpa dik...?" Dia tunjuk arah pintuyang sudah terbuka dan memberi salam dari muka pintu... Ohhh patut lah gelisah gepisah semacam...
Takut katanya
🗿🗿🗿
Dan mula lah aksi senyap - membisu..... Akudh garu kepala dah ni....
'Aduhh, bile nk start ni ashik senyap aje tanpa bercakap' soal aku dlm hati
"A-Au-Auni minta m-ma-maaf sebab tak jaga nenek betul ii. Auni betul ii minta maaf. Mama papa" Auni mengawal kan kata nya dengan kata 'maaf' sebab dia tahu itu salahnya. Dia tahu sangat perangai puan Sarah dan Tuan hardy.
Dia dan aulia sudah mati kutu. Dia sudah tidak tahu mahu bercakap apa lagi.
"Takpe lah Auni. Mama maaf kan Auni, mama tahu yang Auni nak selamat kan nyawa Auni tapi tak boleh" ujar Puan Sarah seraya menggenggam tangan Auni supaya Auni tidak rasa gementar lagi.
Aulia memandang muka dingin Tuan hardy yang sgt dingin, sesiapa sahaja yang melihat mesti akn menunduk kan semula kepala. Sumpah seram. SERAM GILER.
Tetapi tidak bagi Auni dan Aulia. Dua kembar itu langsung tidak takut apabila melihat wajah beku dan dingin Tengku hardy.
Kalau nak ikut kan lah kan, mereka berdua lagi seram berbanding dgn Tengku Hardy, kerana apabila mereka marah atau kesal dengan sesuatu bende mata mereka akan berubah menjadi warna yang sangat menakutkan.
Aulia: Merah Gelap
Auni: Hitam kelabuTetapi jikalau mereka berdua bergabung mereka akn berubah mata yang sangat mengerikan seperti mata singa dan cheeta.
SANGAT NGERI!!!.
"Mana teo dgn teya??" Soal Tengku Hardy apabila melihat yang haiwan peliharaan anak ii perempuan ini tiada. Tidur ke??
"Ada, dlam sangkar, teya dgn teo tu takle lepas skit. Nakal tak habis ii, penat lah nak layan" kata Auni yang baru lepas keluar dari pintu dapur.
Tengku Hardy sudah mengerut dahi apabila mereka tidak melpas kan 'haiwan peliharaan mereka keluar'.
" kenapa tak bawak keluar. Bawak keluar dua ekor tu, takde udara karang" kata Puan Sarah yang sudah bercengkak pinggang.
Teo: Singa jantan
Teya: cheetahApabila mereka melepas kan saja teo dan teya terus mengaum teo suka apebila dapat keluar.
Maka, dua ekor haiwan tersebut berlari naik ke ruang tamu.
Teya pergi ke Puan Sarah mana kala teo pula pergi ke arah Tengku Hardy yg sedang melihat telefon bimbit nya.
Mereka berdua membals pelukan dari dua haiwan ganas itu. Al maklum lah rinduww.
Begitulah jadinya.
YOU ARE READING
𝑌𝑜𝑢'𝑟𝑒 𝑇ℎ𝑒 𝑃𝑠𝑦𝑐ℎ𝑜𝑝𝑎𝑡ℎ 𝐴𝑛𝑑 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑎𝑓𝑖𝑎(OG)
Fanfiction𝗠𝗨𝗛𝗔𝗠𝗠𝗔𝗗 𝗔𝗠𝗜𝗡 𝗙𝗜𝗥𝗗𝗔𝗨𝗦 - SEORANG PELJAR LELAKI YANG KAYA DAN JUGA SEORANG ANAK KEPADA KETUA MAFIA. BAPANYA JUGA IAITU TENGKU AYDAN FARISH IALAH SEORANG BISNESSMAN YANG PALING POPULAR DI SEMUA NEGARA DAN NEGERI. AMIN JUGA SEORANG KE...