Airis melangkah masuk ke dalam bilik pejabatnya.Budak sekolah menengah dah ada pejabat sendiri?, sabar... Mereka lepas je habis SPM terus boleh bekerja.
Kerja sambilan, tapi, kerja sambilan mereka di syarikat dato' Aydan sahaja buat sementara waktu.
Sedang Airis mahu membuka komputer riba yang berada di atas meja kerjanya, ada seorang gadis yang berhijab hijau matcha memasuki pejabatnya.
Dan itu adalah Auni. Penampilan nya sungguh anggun dan cantik sekali, dia mengenakan satu seluar hijau gelap, dipadankan dengan baju tshirt lengan pendek berwarna hijau matcha serta cardigan labuh yang membalut lengannya.
Airis yang melihat penampilan gadis itu terus terpana, kerana anggun dan cantik sekali pakaian yang dikenakan oleh gadis yang diminati oleh orang ramai, ada yang menjadikan Auni sebagai idola, ada juga yang menjadikan Auni sebagai model outfit mereka.
Auni yang memandang Airis tidak puas hati mula majukan langkah..
Puk
Meja ditepuk dengan kuat sehingga tatapan mata Airis mula tersedar.
"Kau nak apa datang sini?, aku ada banyak kerja lah, aku busy sekarang ni" Auni hanya membuat tidak kisah sahaja, Auni duduk tanpa di pelawa, dia tahu yang kedatangannya tidak di undang, tetapi ini sangat lah penting untuk diberitahu oleh jejaka kacak yang berada di hadapannya kini.
"I want to tell you something, but not here, nanti pukul enam petang, jumpa aku dekat cafe kek depan tu, ada benda mustahak sangat-sangat, see you" lepas dari itu, Auni memulakan langkah nya untuk keluar dari bilik pejabat Airis.
Airis memandang kelibat Auni yang sudah jauh dari bilik pejabatnya, dia membuat muka hairan, apa yang mahu dibincangkan oleh Auni sampaikan tidak boleh bercakap disini?. "Agak-agak dia nak bagitahu apa ya?" pikir Airis, setelah itu, Airis terus menggeleng kan kepala. Tak mungkin, tak mungkin, Dia sudah angau ke?.
✨✨✨
Pada pukul Enam petang
Seperti yang dijanjikan, Airis ingin bertemu dengan Auni, yang dikatakan ada benda mustahak sangat tu.
Dia sudah melihat kelibat Auni memasuki cafe itu, dia berjalan menghampiri jejaka itu. Airis mendongak kan kepala untuk melihat siapa kah gerangan yang melihatnya dripada atas.
"Duduk lah, nak bincang sambil bercakap ke?" Ujar Airis dengan sinis.
Auni hanya memandang dengan tatapan mata yang menyampah dan menjijik kan, dia tidak mahu bercakap tentang ini sebernanya, tapi disebabkan dia terpaksa, jadi kena lah cakap pasal benda ni.
Auni menghembuskan nafas sebelum bercakap "A.. Ak.. Aku, akuu" tak habis lagi Auni bercakap, Airis sudah memotong "Kau apa!?" Amin meninggi kan sedikit suara tanpa sedar "Aku nak kau jadi bf aku untuk sehari" tanpa Auni sedar, dia tercakap benda yang dia sendiri tak yakin mahu mengujarkannya.
Tergamam seribu bahasa Airis, dia tidak menyaka bahawa Auni akan bercakap sebegitu, jadi teman lelakinya untuk sehari?, kenapa sehari, bukan sebulan.
Auni malu, sumpah dia malu pada masa kini, tidak mampu bercakap lagi rasanya, dia segera beredar tanpa meminta persetujuan jejaka di depannya ini. Airis segera menahan pemergian seorang gadis yang sudah dia kasihi. "Aku boleh kalau nak jadi bf kau untuk sehari, tapi kau pun kena buat something untuk aku" ujar Airis sambil berdiri, dia tidak mahu lah menunjuk kan kesukaannya itu, harus tetap cool, harus tetap jual mahal.
Auni berpusing, semua di dalam cafe itu melihat adegan itu, seperti drama di telemovie.
✨✨✨
YOU ARE READING
𝑌𝑜𝑢'𝑟𝑒 𝑇ℎ𝑒 𝑃𝑠𝑦𝑐ℎ𝑜𝑝𝑎𝑡ℎ 𝐴𝑛𝑑 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑎𝑓𝑖𝑎(OG)
Fanfiction𝗠𝗨𝗛𝗔𝗠𝗠𝗔𝗗 𝗔𝗠𝗜𝗡 𝗙𝗜𝗥𝗗𝗔𝗨𝗦 - SEORANG PELJAR LELAKI YANG KAYA DAN JUGA SEORANG ANAK KEPADA KETUA MAFIA. BAPANYA JUGA IAITU TENGKU AYDAN FARISH IALAH SEORANG BISNESSMAN YANG PALING POPULAR DI SEMUA NEGARA DAN NEGERI. AMIN JUGA SEORANG KE...