2.

62 6 0
                                    

Ylhäälle päästyäni katselin hetken ympärilleni. Näin vain lumisia rinteitä täynnä ihmisiä. Useat heistä kaatuilivat tai olivat juuri nousemassa ylös. Heitin sukset maahan ja napsautin monon niihin. Huomasin jonkun Britti miehen taistelemassa suksen kanssa kun se ei mennyt jalkaan. Tiesin mikä suksessa oli vikana mutta jouduin hetken kamppailemaan ujouden kanssa, kun koulussa enkku on luokkaa 6.
"Hi. I know what your problem is with that thing. I can ööh... show you. So this thing over here is need to be down not up you understand?" Sanoin ja osoitin sormellani oman suksen sidettä. (Mulla ei oo mitään hajua miks sitä kutsutaan mutta se vipu siin takan kyl varmaa tiiät.)
"Ooh damm, thank you very much." Mies vastasi
Vastasin siihen vain "you welcome" ja aloin itse laskea mäkeä alas.

Ihana tunne valtasi kehoni kun pääsin vauhtiin. Tuuli puhalsi viileää ilmaa naamalleni ja lumi suhisi suksieni alla. Taisin jopa mennä parista kuopasta fiilistellessäni mäkeä. Olin kysynyt Toivolta miten pääsisi parkeille ja hän oli neuvonut minulle oikean reitin jota lähtisin seuraamaan. Laskin laskuni loppuun tuolihissille joka näytti mukavalle. Jono oli kyllä mielestäni liian pitkä kolmen minuutin laskuun verrattuna, mutta mitäs asialle teet jos olet loma aikaan Rukalla. Noin 5min odottamiseen jälkeen pääsin istumaan hissiin. Katsoin taas kanssa matkustajia ja huomasin että hississä kanssani on poika porukka. Heistä yksi osui erityisemmin silmääni. Hänellä oli mustat vaatteet ja siniset silmät. Hän oli kaunis yksilö, erittäin kaunis. Siirsin katseeni pois pojasta, jolloin näin koko melkein koko Rukan tunturin. Se oli todella nätti valkoisena. Otin puhelimen taskusta ja laitoin Snäppiä Kiralle

 Otin puhelimen taskusta ja laitoin Snäppiä Kiralle

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hän vastaa välittömästi takaisin

Arvioin ajan paikkaan johon jään olevan noin 2min vielä eli kerkeen vastaamaan Kiralle jotain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Arvioin ajan paikkaan johon jään olevan noin 2min vielä eli kerkeen vastaamaan Kiralle jotain

Sen Snäpin lähettämisen jälkeen laitan puhelimen taskuuni ja keskityn poistumiseen, joka menee yllättävän hyvin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sen Snäpin lähettämisen jälkeen laitan puhelimen taskuuni ja keskityn poistumiseen, joka menee yllättävän hyvin. Poika josta puhuin lähtee ihan eri suuntaan kuin minä, joten ajattelen "Voi vittu ku oisit vaa uskaltanu kysyy sen snäp käyttäjää tai ees nimeä".
Koitan muistella Toivon ohjeistamaa reittiä ja päädyn mielestäni oikeaan paikkaan. Näen paljon nuoria tulevan ylhäältä päin eli uskoisin että se on parkki. Jään hissien eteen odottamaan Miloa. Moni laskija katsoo minua ja supisee jotain seuralaiselle, jolloin hekin kääntävät pään minua kohti. Lasken katseen alas rinnettä päin ja nään tutun valkotakkisen laskijan. Se on Milo ja joku toinen henkilö jota en tunnista.
"Milo. Oon täällä." Huudan jolloin he laskevat luokseni.
"Ai kato sullahan kesti vaan 2h herätä ja tulla. Ja muuten en kertonu et Matias on myös täällä." Milo sanoi ja viittoi Matiaksen päin.
"Moi Sofia. Ei olla nähty vähään aikaan!" Matias huudahti.
En oikein ole koskaan tykännyt Matiaksen luonteesta, mutta onhan se hyvän näköne sitä faktaa ei voi ohittaa.
" Moi. Miks et herättäny mua aamulla etkä kertonu et Matias on tällä myös." Kysyin
"Ensinnäkin sua ei saa ennen 9 sängystä edes haulikolla uhaten ylös, joten päätin jättää sut nukkuu ja toiseks ei sun tartte aina kaikkea tietää pikkunen" Milo vastasi
"No joo mut ny mennään mulle tulee kylmä täällä" huikkasin kulkiessani hissille päin. Pojat tulivat minun perääni ja me nousimme hissillä ylös.
"Minne päin mun pitäis lähtee että pääsisin normaaliin rinteeseen ku en haluis parkkii?" Kysyn
"Käänny vaa oikeelle nii nähään alhaalla" Matias vastaa.
Hissi oli saapumassa ylös ja valmistauduin taas nousemaan. Käännyin oikealle ja sen seuraamana erkanin pojista. Ihmettelin hetken minne mennä kunnes päätin lähteä kokeilemaan punaista rinnettä. Olen hyvä laskija kun osaan laskea sukset vieressä ilman auraus asentoa. Menin laidasta laitaan ja nautiskelun kunnolla rinteen hyvästä lumesta. Pysähdyin keskelle rinnettä ja katselin maisemia. Näin ihmisiä ja puita. Huomasin rinteen alapäässä Milon ja Matiaksen selvästi odottamassa minua. Laskin alas mäen ja jonotimme hissin suulle.
" Hei, muista et meil on tänää ravintolassa illalla pöytä varattu" Milo muistuttaa minua.
"Joo kyl muistin" vastasin.
"Miks mua ei oo kutsuttu?" Matias kysyi
"Tänää on eka päivä täällä niin täytyy pitää juhlistaa sitä ravintolalla." Vastaan.
"Aa, mut oisin voinu tulla" Matias jänkkää.
Pyöräytän vain silmiäni ennen kuin nousen hissiin.

Tässä kappaleessa tuntui olevan ainakin 30 kertaa sana hissi :) Tuun julkasee vähintään kerran viikossa uuden kappaleen. Saa huomauttaa kirjotus virheistä!!! Sanoja 655

Ollaanko lumienkeleitäWhere stories live. Discover now