Me oltiin syöty jo ruokamme ja tutustuttu samaan aikaan Liitolan perheen kanssa.
"Mistäs päin Suomea te oikein tulettekaan?" Toivon isä utelee.
" Me ollaan asuttu nyt parisen vuotta (kaupunki)" Milo vastaa " Entä missä te asutte?"
" Me muutettiin juuri (kaupunki). Mikä sattuma! " Poikien äiti huudahtaa .
Puhuimme siinä vielä hetken kunnes kyllästyn kuuntelemaan ja avaan pienen esitteen jälkiruoista. Tunnen jonkun katselevan minua, mutten jaksa nostaa päätäni ja katsoa kuka minua tuijottaa. Saan todella huonon idean, joka on pakko toteuttaa. Kaivan laukustani puhelimeni esiin ja avaan Snapin. Otan niin sanotun sala kuvan Mattista, jonka laitan Kiralle.Olen todella huono kuvaaja, mutta tästä kuvasta tuli ainakin top 5 menevä huonous kategoriassa. Kiralla kesti hetken vastata.
Vastaan:
"Sofia?" Kuulen nimeni sanottavan
"Mh, mistä puhuitte olin omissa ajatuksissani niin en kuullut." Kysyn
"Kysyin että millä luokalla oot?" Matt kysyi
"Aa joo oon siis lukion ekalla." vastaan
"Oon lukion ekalla. Taidetaan olla sit samas lukios." Matt tokaisee.
Nyökkään vain siirtäessä katseeni Miloon, joka virnistää minulle.Tarjoilija kyselee meiltä mitä jälkiruokia haluttaisiin. Vastaan mango sorbetin, joka on paras sorbetti maku mitä olen koskaan syönyt. Olen myös aina tilannut sen joten tiedän mistä saa parhaimmat sorbetit. Tarjoilija kyselee vielä muiltakin ja lähtee pois.
"Anteeksi käyn vessassa." Sanon nousiessani paikallani.
Olen juonut illan aikana kaksi 0,33l Pepsi Maxia, joka nyt kaduttaa. Vessa on tietenkin yläkerrassa, jonne matka tuntuu ikuisuuden pituiselta. Vessa on harvinaisen siis. Kun olen tullut vessasta asetun peilin eteen korjailemaan meikkiäni ja hiuksiani. Olen nyt todella nätti ajattelen pörröttäessä omia hiuksiani. Astuessani ulos tunnen kuinka minua vetäistään ranteesta ja kuinka selkäni työnnetään seinää vasten
"Ai saatana päästä irti tää sattuu." Melkeen huudan.
Poika päästää käteni samantien vapaaksi ja asettaa omansa pääni eri puolille.
" Sori, ei ollu tarkoitus satuttaa" poika sanoo
Matt. Se oli Matthew Liitola.
" Mitä haluat, ja tosta jää kyllä mustelma"
"MIKS VITUSSA KUVAAT MUA KU OISIN JOKU SUOMEN TIMOTHÉE CHALAMET? ETKÖ OO IKINÄ KUULLU SEMMOSESTA ASIASTA KUIN YKSITYISYYDEN LOUKKAAMINEN?"Matt kysyy vihaisena.
" A-anteeksi en tiennyt et se on sulle noin iso juttu." Vastaan mumisten.
" Kysy seuraavalla kerralla kun oot ottamassa kuvaa musta." Hän tuhahtaa jo rauhallisemmin.
Vasta sen jälkeen tajuan kuinka lähellä hänen naamansa on minun naamaani, jos nojaisin 10cm eteenpäin voisin maistaa hänen huultensa maun.
" Ja kaiken lisäks eiks toi Milo oo sun poikaystävä tai joku sen tyylinen henkilö" Matt kysyy.
Päästän pienen naurun ja vastaan " ei hän on mun isoveli."
Tunnen hänen hengityksensä lämmön naamallani, joka saa minut melkein valumaan lattialle.
" Mun silmät on täällä ylhäällä" Matt huomauttaa virne huulillaan.
Tunnen kuinka puna nousee poskilleni katsoessani nolona ylöspäin hänen ihaniin meren sinisiin silmiin. Huomaan kuinka Matt kallistuu eteenpäin ja käännän pääni sivuun.
" Meitä varmaan ootetaan" sanon lähtiessäni " tuu hetken päästä perästä mut älä liian nopee."
Saapuessani pöytää jälkiruuat ovat jo tuotu ja näyttäisi sille että Toivo ja Milo tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa.
" Mikä kesti noin kauan? Onks kaikki hyvin?" Milo kuiskaa.
" Joo on, vessassa oli vain pitkä jono" valehtelen.
Aloitan sorbetin syömisen ja tulen siihen tulokseen että tämän makutaso riittää juuri ja juuri 8,5/10 tasolle.
"Sori kun kesti. Vessassa oli jonoa" Matt sanoo istahdettuaan omalle paikalleen.
" Maistoin pienen palan sun mudcakesta ja oli muuten hyvää" Toivo sanoo osoittaessaan lusikallaan Mattin kakkua.
Tämä vain pyöräytti silmiään ja söi kakun pois parilla lusikallisella.Kello on jotain 2:00 ku sain tän valmiiks. Ny käyn nukkumaan. Sanon valmiiks sen että uutta osaa ei tuu nyt pariin päivään kun esim maanantaina tulee vika jakso Young Royals sarjasta jonka fani oon ja mulla loppuu maanantaisin että tiistaisin koulu 16.00 plus siihen vielä läksyjen teko, joten ehkä keskiviikkona tulee uus :).Kiitos muuten kun oot valinnu tän teoksen luettavaksi <3
VOUS LISEZ
Ollaanko lumienkeleitä
Roman d'amourSofia Treuz on veljensä kanssa Rukalla viettämässä lomaa, kun Sofia tapaa Matthewn. Matthew on rämäpää ja adrenaliinin koukussa eli yllättävistä aktiviteeteista ei ole Sofian lomalla pulaa. Mitä käy kun rauhaa rakastava tyttö tapaa villin ja kuuman...