Keyifli okumalar şekerlerim 🍭
Bir rivayet der ki; Bu kitabı oylamadan ve yorumlamadan geçenler lanetleniyormuş...
***
× 5 GÜN SONRA ×
İnsan ruhunun öldüğünü hissedebilir miydi? ben hissediyordum.Ben ruhumun canımdan çıktığını hissediyordum.
Ruhsuzdum.Ölü gibiydim.Hayatım ellerimden kayıyordu tutamıyordum.Bu çaresizlikti.
Çaresizlik bile bir yere kadar diye bilirdim ama öyle değildi.Benim çaresizliğimin ucu bucağı yoktu.
Hayatımda sonsuz olan tek şey çaresizliğimdi.Özgürce kullanabildiğim tek şey çaresizliğimdi.Masada sadece çatal bardak sesi
yankılanırken "Hanım hazırlanın bugün Karadağlar ile çarşıya ineceksiniz." Dedi babam.Ne yapacağız çarşıda diye sormadım çünkü cevabını bildiğim soruları sormak bana göre değildi.Kınam vardı bu akşam,yarın'da düğünüm.Çeyiz,gelinlik ve bindallık alacaktık.Hepsini son güne bırakamamız aslında tüm çevremin ne kadar üşengeç olduğunun göstergesiydi.
Babam evlilik kararı çıktığından beri yüzüme doğru düzgün bakmıyordu.En son saçlarımın nasıl olduğunu söylediğimde verdiği cevap karşılıklı konuşmamız olmuştu.Sanırım her şeyin sorumluluğunu kendi omuzlarına alıyordu.Yaptığı yanlış
Bir eylemdi.Onun elinden de bir şey gelmezdi.Hatayı abim ve Şilan yapmıştı bizler cezasını çekiyorduk
Abim Şilana el sürmedim diyordu peki şuan niye bu haldeydik? niye bu akşam kınam vardı benim? Ben abimin zorla değil de Şilan'ın rızası ile ona dokunduğunu düşünüyordum.İkisi de koca koca insanlardı yediriyorlar mıydı gururlarına bu olanları.Şilan yirmi beş,abim ise yirmi sekiz yaşında
aşklarının celladı olmuşlardı.
Ben ise yirmi üç Poyraz Karadağ yirmi yedi yaşında kurban edilmişti onların aşkına.Hocam ben hakkımı helal etmiyorum!
Ömrümün baharında evlilik ile lanetleniyordum.Hemde dünya üzerindeki en gıcık insanla evlenerek.En azından evren değil...
Kendimi tesseli etme şeklim.
"Böyle apar topar oldu biz kızımıza doğru düzgün çeyiz bile dizemedik.
Sonra bir çeyizi bile yok diye kızımı darlayacaklar." Cidden köy yanarken saçını tarayan malum kişinin annemin bir akrabası falan olma ihtimali çok yüksekti.
"Anne iki tarafta bu evliliğin niye olduğunun bilincinde kimse çeyiz derdinde değil." "Sen öyle san.
Aradan biraz zaman geçsin gör bak nasıl yüzüne vuracaklar." Annemin drama queen halleri öğlen öğlen iyice sıkmaya başlayınca yerimden kalkıp oturma odasına ilerledim.
Zelal'de yoktu evde sabahtan beri kayıplardaydı.Hakkında tek bildiğim iyi olmasaydı onu da mesaj atmıştı.'Merak etme iyiyim...'Biraz kafam dağılsın diye televizyondan bir program açtım.
"ANNE SEN BENİM TABAĞIMI NASIL BULAMAZSIN! BEN AYLARDIR BURADA TEK BAŞIMA YARIŞIYORUM RESMEN!" Diye bağıra bağıra konuşan yarışmacıya göz devirdim.Gelinim Mutfakta...
Biraz izledim lakin Beyhanın kaşlarını görünce korkudan deli deli oldum.Hemen kanalı degiştirdim."ZEYNEP HAMİLE OLDUĞUNU AÇIKLADI.AMA KAYNANASI HAYRİYE HANIM İNANMIYOR." Kocaman kırmızı harflerle yazılı yazıya burun kıvırdım.Bu programdan nefret ediyordum.Önceden güzeldi ilk sezonları ama artık boku çıkmıştı.
Mutfak bahane...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HÜZÜN ŞEHRİ +18
ChickLitBurası Mardin,kurak toprakların sarmaladığı,acıların yankılandığı o şehir. Bu şehir'de kimse tam anlamıyla özgür değildir.kimsenin aşık olma gibi bir lüksü yok.kimsenin saçlarını savurma hakkı yok.kimsenin insan haklarını savunma gibi bir hakkı yok...