Eveet sizi hiç bekletmeden yine mükemmel bir bölüm yayınladım. Yeni bölüm için biraz bekleteceğim çünkü sınav haftasına giriyoruz ve diğer kitaplarıma da bölüm atmam lazım. Ayrıca hala araştırma yapıyorum kitap için. Kurgunun geri kalanını kafamda oluşturmaya çalışacağım yoksa hiçbir şekilde ilham gelmiyor. Her neyse bir takipçimin isteği üzerine bu kitabı yayınlamaya başladım lakin hava kuvvetleri ile ilgili araştırma yapmak gerçekten zormuş bu yüzden o ortamın içine girebilmeniz ve askerliği tadabilmeniz için sizi resmen oyalayacağım ve bu hiç hoş değil. Hatta asıl bekletme sebebim bu diyebilirim. Belki toplu yazar bir süre sonra paylaşırım. Siz de bu sırada isterseniz diğer kitaplarıma göz atabilirsiniz bilmiyorum ama diğer kitaplarım da gerçekten güzel. Game: On'a birazcık ağırlık vereceğim çünkü özellikle onun ilgi çekici bir kitap olmasını istiyorum. Neden olduğuna dair hiçbir fikrim yok.
Buraya bölüm içerisinde anlamını bilmeme ihtimaliniz olan iki kelimeyi yazacağım size iyi okumalar dilerim. Oylarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. İyi günler dilerim.
Apolet: Rütbeyi göstermek için subay üniformalarının omuzlarına takılan, yünlüden, ipekten vb. yapılan, üzerinde rütbe simgesi bulunan parça. Kimi giysilerin omuzlarına süs olarak dikilen parça.
Gorget Yamaları: askeri üniformanın'nın bir parçası olan, üniformanın yakasında (gorget) bir işaret, eşleştirilmiş kumaş veya metal yamalardır. Birçok ülkelerde askerlik ve kamu hizmetinde kullanılmaktadır. Yaka sekmeleri, (rütbeler grubu), kamu hizmeti (memur) rütbesini, ofis (departmanı), askeri örgüt veya silahlı kuvvetlerin şubesini ve hizmet kolunu belirtir.
---
(Barlas Altay'dan...)
Bir asker olarak benim en uğurlu sayım ikiydi. İki göğsümün arasında olan bir çift künye belki de benim hayata tutunma sebebimdi.
Yedi yaşındaydım o zamanlar. Rahmetli babamın üzerine armalarıyla birlikte giydiği tören kıyafetini asla ama asla unutamam.
Omuzlarındaki apoletler, yakasındaki gorget yamaları, göğsündeki rozetleri...
O gün anlatamayacağım kadar yakışıklı olmuştu.
Ben ilk defa babama bir kıyafeti bu kadar yakıştırmıştım. İlk defa her insana yakışacağını düşündüğüm bir kumaş parçasıyla karşılaşmıştım.
"Barlas? Uyandın mı oğlum?" diye sorduğunda usulca salladım başımı. Bana gülümsedi ve dizleri üzerinde eğildikten sonra kollarını iki yana açıp ona sarılmamı istemişti.
Koşarak yanına gidip ona sarıldım ve ilk defa üzerinde gördüğüm insanların kumaş parçası diyerek geçtiği askeri tören kıyafetine hayretle bakmıştım.
"Baban nasıl olmuş?" diye sorduğunda genişçe gülümsemiştim.
"Çok yakışıklı olmuşsun. Ama neden bu kadar güzel giyindin?" diye sormuştum ister istemez.
"Bugün baban Korgeneral oluyor oğlum." Dediğinde kaşlarımı çatmıştım.
"O ne demek?"
"Korgeneral mi?"
"Evet."
"Korgeneral bir rütbe. Hani sen okula gidiyorsun ya şimdi. İlkokul, ortaokul, lise diye diye sıralanıyor ya böyle. Bu da yüksek bir rütbe. Unvan diyeyim." Dediğinde meraklı meraklı "Peki başka hangi rütbeler var? Hepsini söylesene bana." Diye sorduğumda gülümsemişti. Merak etmem hoşuna gidiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Barlas
Action"Şartın nedir?" "Şartım..." Bu şart abimin ölümünden sonra hata tutunabilmem içindi.