CHAPTER 4✰

108 7 1
                                    

VROOM ! VROOM !

Berlari anak gadis kecil itu setelah mendengar deruman ekzos superbike abangnya.Terkedek kedek dia berjalan sambil tersengih mendekati abangnya yang masih duduk di atas motor.

Ryna Syakilla,adik rayhan merangkap anak kedua kepada aiman dan liya.

Rayhan hanya senyum disebalik helmetnya.Tubuh kecil adiknya di angkat tinggi dan diletakkan di atas motor besarnya.Terkekeh gadis kecil itu ketawa.Affan hanya senyum nipis melihat adegan itu.Sempat juga tangan kasarnya mengusap lembut rambut panjang ryna sebelum melangkah masuk ke dalam rumah.

" Assalamualaikum" salamnya dijawab dari dalam.Aisyah tersenyum melihat anak lelakinya.

" anak mummy dah balik..rayhan mana?" affan hanya senyum nipis sebelum tangan mummy dicium lembut.Sudah jadi rutinya setiap pulang dari sekolah pasti tangan aisyah diciumnya.Punggungnya dilabuhkan bersebelahan mummynya.

" rayhan dekat luar dengan ryna.Pantang nampak abang dia menempel je kerja" aisyah ketawa kecil.

" pak long dengan  mak long mana ?" soal affan hairan.

" atas tadi katanya nak solat mungkin dah siap tu" affan hanya angguk kecil.

" kakak mana mummy?"

" kakak kamu kan dah start jaga hotel"

" nak pulak dia" kepalanya disandarkan pada bahu aisyah.Bukan selalu bermanja dengan mummy.

" daddy ugut kakak.Kalau tak jaga hotel tu hari tu jugak daddy hantar dia ke france." affan gelak kecil.Aisyah hanya senyum bila teringatkan anak sulungnya.

" mak su.." aisyah hanya senyum sambil memandang ke arah rayhan yang sedang mendukung adiknya itu.

" eleh suka lah tu abang rayhan dukung dia" ryna hanya tersengih malu sambil menyorok di ceruk leher abangnya.

" mama papa mana mak su" soal rayhan sambil menyalami tangan mak saudaranya.

" kat atas solat tadi.Nanti turun lah tu.Kamu berdua dah solat ke?"

" dah mummy kat sekolah tadi"  jawab affan.

" kalau macam tu pergilah naik atas rehat dulu..mandi apa semua lepas tu turun makan nanti ye" rayhan hanya angguk kecil.

" ryna sayang duduk dengan mak su boleh? bagi abang abang rehat dulu ye" kata aisyah lembut.

" baik mak su" aisyah senyum kecil.

" ray naik dulu mak su " pamit rayhan sopan.

" pergilah..aathif pergilah sekali rehat sana" affan hanya angguk kepala sambil mengikut langkah rayhan di belakang.Hidung separa mancung ryna sempat dicuitnya.Ryna hanya senyum memerhati langkah abang abangnya di atas pangkuan aisyah.

" okey sekarang ni ryna teman mak su masak nak?" gadis kecil itu angguk kepala laju sambil senyum lebar.

" nak ! ryna shuke ain asak asak ! " katanya sambil menepuk tangan.Aisyah tergelak kecil mendengar kepelatan gadis kecil itu.Maklumlah baru umur 4 tahun tapi pandai dan bijak.Alhamdulillah.

••

" Arissa ! " pekik puan murni sambil bercekak pinggang.Dengar saja jeritan maut itu terus kaki arissa berlari ke arah dapur.

" ke- kenapa puan?" soalnya dengan wajah takut.

" kau ni tahu masak je kan.Garam ajinomoto semua dah habis.Gula pun takde habis tu aku nak buat air guna apa! pasir?" tajam matanya memandang wajah yang menunduk itu.

" maaf..rissa lupa nak bagitahu puan barang masak dah habis..takpe kalau macam tu rissa pergi beli sekarang"ujarnya sambil memandang takut takut wajah bengis itu.Puan murni menghempas kuat tabung gula di atas kabinet dapur.Namun tubuh kecil arissa masih belum bergerak.Arissa kelihatan takut takut ingin bersuara.

MY SUGAR DADDY KING MAFIAWhere stories live. Discover now