CHAPTER 3 ✰

85 6 0
                                    

Leesa hanya tersengih di dalam kereta.Adam yang melihat si anak sedang mengelamun dan tersenyum itu hanya geleng kepala.Tak habis habis perangai gedik anaknya yang sorang ini.

" dah sampai tuan muda" ucap driver adam yang bernama haris.Hanya anak buahnya dan drivernya saja akan memanggilnya dengan gelaran tuan muda.Dan semestinya gelaran KING itu sudah jatuh ke tangan elvin.Tetapi hanya elvin saja yang memanggilnya dengan gelaran uncle itu juga atas kehendak adam sendiri.Lagi pula elvin terlalu muda untuknya yang sudah tua itu.Adam pula sudah anggap elvin sebagai adik kerana dari umur belasan adam menjaga elvin hingga ke saat ini.

" leesa ingat pesan daddy,,jangan nak ganggu elvin..bukannya daddy tak kenal dengan perangai kamu ni" ucap adam sambil menjeling sang anak.Leesa mula muncung mulut.Termasuk dengan ni dah kali kesepuluh daddynya ulang pesanan yang sama.

" ye daddy..leesa tak kacau abang elvin..leesa tengok jee" adam menjulingkan matanya.tengok lah sangat ! leesa hanya tersengih.Adam mula menapak keluar dari kereta mewahnya.Tiba tiba jeritan leesa memeranjatkan dirinya.

" abang elvin ! i miss you.."jerit leesa sambil berlari anak mencari sosok tubuh elvin di dalam bangunan yang bertingkat itu.Adam geleng kepala melihat sikap sang anak yang seperti budak budak itu.Anak buah adam hanya menahan senyum melihat leesa yang berlari anak itu.Sudah masak dengan kedatangan leesa ke sini tak lain tak bukan hanya elvin yang di carinya.

Jumpa saja tubuh tegap lelaki pujaannya lengan elvin dirangkul manja.Tersentak lelaki itu seketika.Elvin mula mengeluh kecil.Menyampah !

" cik muda..boleh tak cik muda duduk dulu? saya ada kerja yang nak dibuat" ucap elvin dengan suara mendatar.Leesa mula mencebik bibir.

" Nur afrina aleesa ! boleh tak jaga sikit perangai tu" tegur adam.Serta merta lengan elvin dilepaskan.Gerun melihat wajah bengis sang ayah.

" kamu ikut daddy !" laju saja kaki leesa mengikuti daddy ke arah satu bilik. Iaitu Bilik meeting.

" kenapa daddy?"

" duduk ! " arah adam dengan suara tegasnya.Lalu punggungnya dilabuhkan berhadapan dengan sang ayah.Wajah penuh tanda tanya dia tayangkan.

" daddy nak pesan sikit , kamu tu perempuan boleh tak jaga sikit sikap dan kelakuan kamu.Kamu satu satunya anak perempuan daddy dan mummy.Jangan terlampau bebas bergaul dengan lelaki.kalau mummy kamu nampak tak ke sedih? itu baru mummy kalau tok umie nampak? kalau akie nampak tak sedih dia orang tengok perangai cucu perempuan dia macam ni? Kamu jangan ingat kamu tu masih kecil masih berusia 5 tahun.Itu dulu leesa.." adam mengeluh kecil wajah anaknya ditatap lembut.

"dulu boleh lah kamu nak bermanja dengan elvin tapi sekarang kamu dah besar..dah pandai beza mana baik buruk.cukuplah daddy tak desak kamu bertudung..walaupun mummy nak sangat tengok anak perempuan dia ni bertudung.Tapi daddy tahu suatu hari nanti pasti hati anak daddy ni akan terbuka untuk kembali pada jalan allah.." leesa hanya menunduk sambil teresak esak menangis.Sungguh kata kata daddynya itu menusuk ke tangkai hati.Dia juga sedar dengan kejahilan dirinya setelah dia berpindah ke france.

" maaf..maafkan leesa daddy..leesa gagal jadi anak baik dan solehah untuk daddy dan mummy..leesa dah lukakan hati mummy dan daddy.." kata leesa sambil menyapu kasar air mata di pipinya.Adam tersenyum nipis.

" come sayang.." tangannya di depa.Laju saja leesa berlari memeluk tubuh daddynya.Menghamburkan tangisan di dada adam.

" daddy sayang anak daddy.Slow slow berubah ye sayang..daddy dan mummy selalu sokong leesa" kepala anaknya diusap lembut lalu menjatuhkan ciuman di ubun ubun.

••

" weh arissa kau pergi mana? puas kita orang cari kau..kau okey kee?" soal hasya dengan wajah risau.Tubuh kecil sahabatnya itu ditilik.Sofia dan safiya hanya memandang ke arah arissa dengan wajah sayu.

MY SUGAR DADDY KING MAFIAWhere stories live. Discover now