CHAPTER 10 ✰

99 7 1
                                    

5 bulan Kemudian..

Leesa memejam mata sambil menghirup udara segar di pantai bersama kawan kecilnya dulu.Tina hanya senyum nipis di sebalik purdah menyaksikan gelagat leesa.

" kenapa gelak?" soal leesa tanpa memandang wajah tina.Dia lagi asyik memandang keindahan ciptaan tuhan.Iaitu laut yang terbentang luas bersama ombak yang tidak terlalu deras? kuat? atau apa yg sesuai? maaf sis tak tahu.

" aku suka tengok kau sekarang..Sejuk mata memandang" leesa ketawa kecil.

" ngadalah kau ni kan" jeling leesa.

" ya allah betul tak tipu ! bidadari siapa terlepas ni?" usik tina lagi.Leesa hanya gelak kecil sambil geleng kepala.Purdah berwarna cream miliknya dibetulkan sedikit.Ya dia sudah berpurdah selama 5 bulan ini sudah banyak perubahan dalam diri dia.

" amacam? apa kau rasa sekarang ni" wajah tina dipandang.

" hmm..aku rasa tenang.dan aku suka dengan diri aku sekarang" Ujar leesa bersama senyum kecilnya.

" soal abang elvin..kau dah dapat lupa dia?" soal tina ingin tahu.

" alhamdulillah..aku berjaya buang perasaan sayang dan cinta aku pada dia.Aku dah redha dengan takdir tuhan.Aku percaya tuhan akan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik suatu hari nanti" tina memeluk bahu leesa.

" bagus..ini barulah sahabat gue" mereka mula ketawa kecil.

••

Rissa memandang cermin melihat dirinya.Termasuk dengan ini sudah kali kesepuluh dia menukar tudung.Dia sebenarnya agak malu untuk memakai tudung tapi bila lihat perubahan pada leesa lagi membuatkan dirinya bertambah malu.

" tak salah kalau aku cuba kan?" bisiknya seolah memberi semangat pada diri sendiri.

" Fuh ! relax rissa...sabar..kau kena cuba !" ucapnya pada diri sendiri.Akhirnya tudung bawal bewarna peach bidang 50 menjadi pilihannya.

" Blouse labuh plus seluar jeans palazzo..ermm perfect ! eh jap..handbag satu lagi" bicaranya sambil mengalas handbag jenamanya.Buka sahaja pintu terpapar wajah kacak affan.Masing masing tergamam.

kau tengok aku,aku tengok kau.

" kau nak pergi mana?" soal affan.

" ha? sa..saya..saya nak keluar dengan hasya" balasnya sambil menunduk malu.Affan angguk sambil senyum sinis.

" mana? mall ke?" rissa jungkit bahu

" entah..saya follow hasya je"

" kau nak keluar boleh tapi jangan gatal nak balik lambat" pesan affan dengan panahan tajamnya.

" yee orang tahulah.." cebik rissa.

Dalam beberapa langkah affan berjalan tiba tiba dia berhenti dan undur ke belakang tepat pada tempat rissa berdiri.Rissa pandang pelik.

" ehem ! btw kau nampak cantik bila pakai tudung" pujinya dengan wajah sedikit merah.

" ha? awak cakap apa?"

" aku cakap muka kau pucat macam mayat ! " jeling affan lalu pergi ke arah biliknya.Rissa terkebil kebil di situ

".Aku tak pekak lagi? dia puji aku? seriuslah ! " katanya sambil tersengih sumbing.

••

" ya allah ! betul ke apa yang sedang aku tengok ni?"

Si kembar dan rissa hanya tergelak.

" kau tak payah nak drama lah hasya,cukuplah si kembar ni tercengang tengok aku tadi" kata rissa sambil jeling ke arah si kembar yang tersengih itu.

" tak..aku tak expect do..tapi kau nampak cantik..aku suka dengan perubahan kau.Sejuk mata memandang" puji hasya ikhlas.

MY SUGAR DADDY KING MAFIAWhere stories live. Discover now