Bölüm 1 - Deniz'in Kıyısı

11 0 1
                                    

Ben Gece. 17 yaşındayım ama ruhum çok üst yaşlarda karşıma çıkacak hisleri tattı.. İsmimden anlaşıldığı üzere kendimi sadece gecede buluyorum. Yıldızlı, Ay'ın göründüğü geceden daha güzel ne olabilir?

Saate bakmak için elimi gözlerine doğrulttuğumda saatin 14.12 olduğunu gördüm. Dersin bitmesine henüz çok fazla süre vardı.Hocanın bakıp şöyle demesi ellerimin titremesine sebep oldu:
"Gece! Cevabı sen ver bakalım. Yazdığım sorunun cevabını söyleyebilir misin? " Sesimin titrediğini hissettim. Hafifçe kekeleyerek şöyle dedim:

"Tamam hocam, bakıyom soruya.. Hmm.. Sanırım.. 2968?"

"Dersi dinlemediğini çok güzel bir şekilde kanıtladın Gece. Otur."
Ben buydum işte. Bu. Başkası değil..

Birden sınıf kapısı çaldı ve benim yaşlarda bir erkek şöyle dedi"

"Dersinizi böldüğüm için özür dilerim hocam.Gece KAYA adlı bir öğrenci varmış bu sınıfta. Bir süre benimle gelmesi gerekiyor.Okul idaresinin isteği. "
Gözlerimi kocaman açarak korkulu bakışlarımla, titreyen el, bacak ve sesimle şöyle dedim:

"B-benim? "

"Benimle gelmen gerekiyor. Okul idaresinin isteği. "
Öyle sert, öyle kendinden emin görünüyordu ki irkildim. Simsiyah giyinmişti, benim gibi.Sertti, dimdikti,güçlüydü, sert adımları vardı. Öyle korkuyordum ki titremekten düşüp bayılabilirdim.

"Geliyorum.." Çocuğun yanına gittim ve çocuk şöyle dedi:
"Teşekkürler hocam, iyi dersler.."
Sınıftan çıktık, 4-5 kat çıkmamız gerekiyordu, orası idare katıydı. Merakıma yenik düşerek sordum:

"Ne oldu?Beni neden çağırıyorlar?Kötü bir şey mi var?"
"Bilmiyorum, beni ilgilendirmez." Sert bir çocuksun, anladım.
"Neden böyle soğuksun ki?" diye sordum utanarak. Birden sinirle durdu, şöyle dedi:
"Susmaz mısın sen?"
"Cevabımı vermediğin sürece hayır." Bu sefer sert çıkışan bendim.
"Daha fazla konuşursan iyi şeyler olmayacak." Bir şey yapmayacağına o kadar emindim ki.
"Ne olacak?"
"Bilmek istemezsin."
"Korktuğumu mu sa-" derken beklemediğim bir şekilde işaret parmağını dudaklarıma götürüp sus işareti yaptı. Beklemiyordum, titrediğime emindim.
"Ne yapıyorsun?"dedim.
Titrediğimi gördü ve sanki bir an yüzünde bir pişmanlık ifadesi oluştu, kendi kendine 'Deniz ne yapıyorsun!?' dedi sanki, ve gözlerinde azıcık bile olsa küçücük bir korku gördüm. İşaret parmağını hemen dudaklarımdan çekti. İşte bu da masum olduğunun bir kanıtıydı..
"Bir şey yapmıyorum. Sen susmaz mısın?" Aynı şeyi tekrar söylüyordu.Birden dudaklarının arasından beklemediğim bir cümle çıktı;
"Adını söyle."
"Ne?"
"Söyle."
"Niye soruyorsun?"
"Merak ettiğimden falan değil. İdarede sorarlar falan diye."
"Kesin öyledir. İsmim Gece." Bir anlığına yüzünde hayranlık belirten bir ifade oluştu! İsmimi sevdi! İsmimi söylediğim an hayranlıkla baktı bana! Ve şuan yaptığına inanamıyorum. Nasıl baktığının farkına vardı ve eskisi gibi sert ve dimdik ifadesine geri döndü.
"Demin bana hayranlıkla baktığını gördüm."
"Yanlış görmüşsün."
"Hayır, doğru gördüm."
"Tamam, evet öyle baktım çünkü ismin hoşuma gitti."
"Hoşuna mı gitti?"
"Hoşuma gitti."dedi ve ekledi;
"Geldik.Şimdi gerçekten susman lazım."
"Şimdi gerçekten susmayacağım."
"Susacaksın." dedi ve idare odasının kapısını çalıyordu ki şöyle dedim;
"Dur!"
"Yine ne var? Hiç susmayacak mısın?"
"Ben sana adımı söyledim. Sen de söylemelisin."
"Hayır."
"Söyle."
"Deniz.Anladın mı?Mutlu oldun mu?"
"Evet.
"Tamam, o hâlde sus." kapıyı çaldı.
"İstediğiniz öğrenciyi getirdim. Şimdi gidiyorum."
"Teşekkürler."

"Beni çağırmışsınız efendim.." dedim utanarak.
"Evet Gece. Az önce annenden bir telefon aldık, çok ciddi ve senin için de annen için de çok kötü bir şey oldu.. "
"Ne? Ne oldu!"
"Baban.. "
Donakaldım. Size yemin ederim ki donakaldım. Babamdan bahsediyordu, ve çok kötü bir şey olduğundan. Ne olmuştu?Babama ne olmuştu? Aklımdam binlerce senaryo geçerken babamın işi hakkında çok kötü bir sorun olduğu, annemle ciddi bir kavga ettiği, bir suç işlediği gibi korkunç şeyler bile geçti aklımdan.

Bu, sanırım korkunç bir hayatın ilk adımıydı.
Hissediyordum, içimden şu söz yankılanıp duruyordu;

"İşte başlıyoruz.."

Selamm ^^
İlk bölümü nasıl buldunuz? Beklentileri karşıladı mı?
Şimdi size bölüm hakkında bir şey soracağım, sizce Gece'nin babasına ne oldu? Tahminleri bekliyorumm.
Görüşürüzz

Sarkıtlı KulübeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin