Feto bevindt zich voor het eerst in deze club en omdat ze sowieso niet vaak uitgaat, doet ze haar best om niet te openlijk naar haar omgeving te gapen. Flitsende lichten en strategisch geplaatste spiegels zorgen voor een interessant beeld. De zwarte muren, fluwelen donkerrode meubels en dreunende muziek maken de sfeer tegelijkertijd intiem en ietwat duister.
Op de gevel van het gebouw zag ze 'Abrus' staan. Het zal ongetwijfeld iets met lieveheersbeestjes te maken hebben omdat het logo die typische kevertjes uitbeeldt. Ze vindt het wel bijzonder dat de diertjes geen stippen hebben, daar staan ze immers om bekend, maar ze heeft nu wel wat anders aan haar hoofd en daarom haalt ze haar schouders erover op.
'De barman mixt drankjes gebaseerd op je karakter,' zegt Ivy. De brunette wenkt met haar hoofd naar de drukbezochte bar in het midden van de ruimte en daarna neemt ze naast Feto plaats op de halfronde bank. Ze zet een glas neer waarin de oranje en blauwe inhoud ongemengd is. Feto staart er even naar en kijkt dan op, naar de bar. De genoemde man heeft donkerblonde krullen en een guitige uitdrukking op zijn gezicht, en hij en zijn collega worden constant aan het werk gehouden door uitbundige klanten.
Feto ziet hoe Rosemarie en Senna vooraan staan, waarbij Senna haar wenkt.
'Ze hebben een plekje voor je vrijgehouden, maar je moet er zelf heen, anders kan Lucas je karakter niet lezen.'
Hoewel ze haar twijfels heeft, doet ze wat haar gezegd wordt. Rosemarie zuigt net wat van het roze goedje uit het glas voor haar neus, terwijl Senna aan het parapluutje in haar eigen drankje plukt.
'Ah, de Maagd,' zegt Lucas.
Feto kijkt hem verrast aan en Senna murmelt: 'Je sterrenbeeld.'
'O...' antwoordt ze zwakjes en dan knikt ze.
De barman zegt: 'Jij bent de ultieme perfectionist. Je mag best weleens dingen loslaten en wat fout doen, maar dat krijg je ongetwijfeld vaak genoeg te horen.'
Dat kan Feto niet echt zeggen, maar haar blanco gezichtsuitdrukking is blijkbaar voldoende voor de barman om verder te babbelen. 'Stress kan je erg beïnvloeden, dus zorg voor rust in je leven. Ik denk dat een klassieke cocktail perfect is voor jou.'
Zonder verder wat te zeggen, gooit hij ijsklontjes in de tumbler en giet daar vervolgens afgemeten hoeveelheden gin, rode vermouth en Campari bij. Zodra hij de mix heeft overgegoten in een laag glas, maakt hij het af met een sinaasappelschijfje. 'Voila, jongedame: je Negroni,' zegt hij glimlachend.
In een proostend gebaar bedankt ze hem en even later volgt ze de andere twee meiden, die naar Ivy lopen. Als ze het drankje daarna drinkt, voelt ze de alcohol door haar systeem spoelen. De barman heeft er niet op ingehouden, merkt ze. Ze drinkt niet vaak en daarom besluit ze er lang mee te doen. Daarna zal ze zich niks meer laten aansmeren.
Omdat de muziek zo hard staat, is het lastig om een gesprek te voeren, maar Feto heeft al snel door dat de avond daar ook helemaal niet voor bedoeld is. Terwijl Lenie uiteindelijk degene was die haar in het zwarte jurkje heeft gepraat, dragen de andere drie hun kleding veel uitdagender. Feto ziet zelfs hoe Rosemarie de rand van haar reeds diep uitgesneden hemdje nog iets verder omlaag trekt. Het werkt, want er komt een jongen van hun leeftijd aangelopen en al snel voegen de twee zich bij de vele anderen op de dansvloer.
'We moeten ervoor zorgen dat onze drankjes niet onbeheerd blijven staan,' legt Senna uit. 'Dus er moet altijd iemand bij het tafeltje blijven.'
Was dat waarom Feto net achterbleef, hoewel ze toen natuurlijk nog geen drinken hadden? Ineens verdenkt ze de andere drie ervan om haar daarom uit te nodigen, zodat zij zelf kunnen losgaan. Als ze haar dat gewoon hadden gezegd, had zij daar geen enkel probleem mee gehad, maar nu begint ze zich een beetje op te winden.
JE LEEST
Boys over flowers || fanfictie [onc2024]
FanfictionEen Asian fanfictie in een Nederlands jasje (Dutch edition). Let op: bevat triggerende onderwerpen zoals pesten, het benoemen van zelfmoord, geweld, aanranding. De F4: de machtigste jongens van de school moet je niet tegen je in het harnas jagen, w...