Töre kararı 4. Bölüm

852 45 64
                                    

"Hızlıca ilerledim konağın avlusunda çığlıkların geldiği yere doğru gittim.kara haber var sanki nedir bu ağıtlar daye?"
Kürtçe ağıtlar herkes toplanmıştı kimsede birşey yokdu tüm aile burdaydi ne olmuştu ki.
İçerden çıkan halamin yanına gittim.
"Hala neden herkes ağıt yakıyor noldu ?"

"Abin kan davalimiz olan celali aşiretinin kızını kaçırmış tüm aşiret onların peşine düştü buldular uzaklaşmadan şimdi celalilerin konağına götürüyorlar. Orda haklarında karar verecekler. "

Doğu'da sevmek aşık olmak bile suçken kaçmak düşünülemez sonuçlar elde eder . Yüzyıllardır ne kanlar döküldü nice gençler öldürüldü bu topraklarda. Birçoğu sevdiğine kavuşamadi diye kıydı canına birçok genç sevdiginin başkasına berdel verilmesine dayanamayıp intihar etti.

Dur durak bilmeyen kan davaları bedeller barış anlaşmaları olsun diye kurban edilen nice genç. Sevmek aşık olmak bir erkekle dahi konuşmanın yasak olduğu bir coğrafya . Doğduğun coğrafya kaderindir ve bu coğrafyada doğanlar bu kadere mahkum edilmiş. Ne devletin ne polisin sözünün geçmediği bir coğrafya binbir türlü bahane ile istediklerini elde ediyorlar. Heleki nam itibar sahibiyse kimse sözünün üstüne söz söyleyemez.

"Ne yapacağız hala böyle bekleyecek miyiz bizde gidelim hak var hukuk var dağ başı mi burasi hangi devirdeyiz artık.

" Bilmez misin kızım yüzyıllardır töre böyle işler kimin gücü yeter değiştirmeye. Birazdan bizde gidecez celali konağına."

Tamam hala. Bende geliyorum. "

Bir saat sonra bizimkilerle yola çıktık. Bir süre gittikten sonra konağa vardık onlarca koruma araba vardı. Savaşa hazırlanıyor gibi.
İçeri girdiğimizde abim ve Ağa'nın kızı Berivan  yerde diz üstü oturuyorlardi. Başında adamlar bunlar ne böyle bu yaşıma kadar ilk defa böyle birşeyle karşılaştım. O da kim bu fakülteye gelen o adam değil miydi ne işi vardı ki burda.

Birden. Yukarda konağın terasından ses geldi.
" gelin gelinde oğlunuzun yediği haltı görün"

Mirza bey ne curretle benim..   benimmm kızımı kaçırmaya kalkar. Kan davası bitmedi. Üstüne benim namusuna göz koyar. Sen söyle bunun hakkı ölüm değil de ne. ?

Yıllar önce babamla celali aşiretinin ağası boran celali oldukça iyi bir arkadaşmış. Arkadaştan öte kardeş gibilermis, boran Ağa'nın abisi halama aşıkmış fakat dedem o zamanlar halamı kardeşinin oğluna vermis. Birbirlerini sevdikleri için boran Ağa'nın kardeşi halamı kaçırmış .

Halamı kaçırmasından sonra yıllarca onları aramışlar ama kimse izlerini bulamamış. Kavgalardan sonra insanlar susmuş silahlar konuşmuş o zamanlar birçok kişi yaralanmış boran ağanın akrabalarından ve bizim akrabalardan ölen olmuş daha sonra kan davasına dönüşmüş. Kimse kimseyle konuşmaz gördükleri yerde silahlar konuşurmus. Bu olaylardan sonra ne babam nede boran ağa birdaha eskisi gibi olmamış.

Berdel Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin