Babam boran ağanın yanına gitti .
" oturup konuşalım boran"
"Ne konuşacağız Mirza ne herşey ortada töre belli yapılacak olan belli. İkisi de ölecek!"
Ne ölmesi ya. Ne yani sevdikleri için mi öldürülecekler. Kimse kimseyi öldüremez anayasaya gore herkesin yaşama hakkı var. Kanunlarda cezası var. Birden kendimi susturamadim en son patladım .
"Ne ölümü ne töresi boran ağa hukuk. Denen adalet denen birşey var. Kimse kafasına göre davranamaz. Yüzyıllardır bu topraklarda onlarca genç öldürüldü onlarca insan masum yere katledildi. Töre diye adı batsın. Her insan gibi konuşup anlaşmaya varmak varken siz kim oluyorsunuz da Allah'ın yarattığı canı almak için emir veriyorsunuz. ""
Babamın sen karışma rojin diye bağırması ortamda sessizlik yarattı.
Tek kelime edemedim"Son sözü oğlum Azat söylüyecek Mirza benden sonraki ağa oğlum zaten "
Ne oğlumu mu belkiydi burnunun bir kariş
havada olmasından. Acaba abimle sevdiği kıza ne yapacaklar. Offf. Neden hiç adalet yok buralarda. Herkes adaleti kendine göre uyguluyor.Çok geçmeden konuştu. Azat ağa
" oturalım bir baba ayakta kavga etmekten bir çare bulamayız ."
Hep birlikte oturduk.
Başladı söze beyfendi."Baba kız aslında doğru söylüyor yıllardır ortada bir sebep yokken onca insan öldü. Kadınlar dul çocuklar yetim kaldı yalan mı ?
Boran ağa oğlunun dediğine onay vermekten başka birşey demedi. Diğer agalarda onayladı. Azati. Azat daha iyi ya hahah. Ağa değil sonuçta daha. Bu kaba ukala tipten hiç beklenmedik sözler duymak şaşırttı beni.
"Kan dökülmesin artık. Hazır aşiret ağaları toplanmışken bir yol bulup barış edek baba bu nereye kadar sürecek.?"
Aşiretin en yaşlı ağası Boran Ağa'nın babası. ayağa kalktı
"Azat doğru söyler boran bu böyle sürmez derhal bı çare bulmak gerekir. İki tarafa da soruyorum barış istiyor musunuz?
"Evet ağam haklı azat yeter kan döküldüğü"" Oğlum doğru söyler söylemesine de babo nasıl yapacaz. Namusuma göz dikti bu it oğlu it. Nasıl göz yumam hangi törede var bu babo. Ben namusuma laf getirmem. "
" Üç seçenek var oğul. Birincisi ikisinede ölüm kararı verelim. İkincisi. Berdel edek. Bunlara olmaz derseniz kendiniz ne haliyiz varsa
Görün bu kan davası iki tarafın canını yakmaya devam etsin size on dakka möhlet!."Boran ağa
" Babo ben kararımı verdim madem bu deyyuz kızımı aldı benden karşılığında kızını isterim. Böylece dava kapansın . Ha yok derlerse vururum ikisinide. "Ne ne berdeli ya.. Nasıl yani. Abimin benden başka kardeşi yokki. Allah'ım sabir ver
Babamla annem bir süre konuştu .
Babam" İki canın ölümünü vicdan kaldırmaz daha ağam daha ne kadar can yansın. Burda son verelim bu davaya . Barış olsun olsun. Berdel tek çare. "
Tek kelime etmeme bile müsade edilmeden karar verdiler.
" Bu dava çözülmüştür. Karar verilmistir. Ağalar.mirzanin kızı rojin boran ağanın gelini olacak. Boran Ağa'nın kızı hebun Mirza Ağa'nın gelini olacak. Barış kan dökmeden berdelle saglanacak vazgeçilirse ölüm emri verilecek. . herkes duysun yarın izollarin konağında söz kesilecek. "
Begenip yorum atmayı unutmayın 🥰
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berdel
FanfictionAğrının en büyük aşiretleri sen birinin kızı olan rojin güzelliğiyle zekasıyla tüm ağrının dilinde rojin aşiretin içinde en hakkaniyetli ağa kızıdır. Bu özelliğini her yerde belli eder. Sonucu ne olursa olsun. Gözü kara deli doludur. Hukuk fakültesi...