Altıncı Sınıf Başlıyor

290 49 7
                                    

Hogwarts, İskoçya
01.09.1976, 20.03

James, şu anda testrallerin çektiği arabalardan birindeydi. İkinci sınıfın yazında büyükbabası Flaemont ve büyükannesi Euphemia'nın ölüm anlarına tanık olduğundan beri onları görebiliyordu.

Büyükbabasını da, büyükannesini de aynı hastalık yüzünden kaybetmişti. Ejderha Çiçeği dedikleri bir hastalıktı bu. Yakın zamana kadar bu hastalığın bir tedavisi yoktu. Ne var ki geçen sene bir aşı bulmuşlardı. James, anne ve babasıyla birlikte bu aşıyı olmuştu. Arcturus amcasının da ailesine aşıyı yaptırdığını biliyordu.

"Testraller mi?" diye sordu Narcissa usulca. Orada James dışında hiç kimse onları göremiyordu.

James başını sallayarak "Evet!" diye yanıtladı. "Ne zaman onları görsem bana büyükbabam ve büyükannemi hatırlatıyorlar."

Narcissa, James'in koluna sarılırken sessiz kaldı. Nişanlısının bu konuda hâlâ biraz hassas olduğunu biliyordu. Söyleyeceği hiçbir şeyin onu bu durumdan kurtarmayacağı gerçeği göz önüne alındığında sessiz destek en mantıklı seçenekti.

James de bunu taktir etti ve kolunu onun omzuna atarak karşılık verdi. Narcissa'nın saçlarında bir öpücük bırakıp sadece gözleriyle teşekkür etti.

Yolculuğun geri kalanı James'in aklını testrallerden, büyükbasından ve büyükannesinden uzaklaştıracak şekilde sohbet eşliğinde geçti. Oradaki beş kişi de yeni ders yılının onlara ne getireceği konusunda meraklıydı.

Açıkçası Hogwarts'ta hiçbir yıl sıkıcı olmazdı. Her sene düzenli olarak herkesin dikkatini ve ilgisini çekecek bir şey olurdu.

Mesele geçen seneki Karanlık Sanatlara Karşı Savunma Profesörü, bir Düello Kulübü kurmuştu. James'in burada geçirdiği beş yılda eğitim veren en iyi profesördü ama yalnızca bir yıl için, sadece Dumbledore'a iyilik borçlu olduğundan gelmişti. Bir yılını doldurduktan sonra Seherbazlık hayatına geri dönmüştü.

James, bu düello kulübünün biraz düşmanlığa yol açtığını kabul etmesi gerekirdi. Yalnızca dördüncü sınıf ve üstü olanların katılmasına izin verilmişti ve Gryffindor ile Slytherin arasındaki sürtüşme büyük oranda kendini göstermişti.

James, okula başladığı günden bu yana birkaç zorba Gryffindor ile karşılaşmıştı. Babası Gryffindor olmasına rağmen kendisi Slytherin olduğunda birçok kişinin şok geçirmesine sebebiyet vermişti. Bu zorba Gryffindorlar, Potter Ailesi'ne ihanet ettiğini belirterek ona sözde yerini bildirmek istemişlerdi ama bunun onlar için iyi bitmediğini söylemek yanlış olmaz.

Hiçbir zaman bu Bina kavgalarına ortak olmamış James, iki Bina'nın birbirlerine olan nefretini nadiren eğlenceli, çoğunlukla da can sıkıcı bulurdu. Düello Kulübünde olanlar, onun can sıkıcı bulduğu zamanlardan sadece biriydi.

Mesela Lucius Malfoy, düello ringinde Remus Lupin'e mağlup olduğunda bu durumdan hiç hoşlanmamış, dört arkadaşı ile beraber Lupin'i tenha bir yerde sıkıştırarak arkadaşları ile onu büyülemeye çalışmıştı.

Ne var ki etraftaki tablolardan birisi olayı görüp Müdür Yardımcısı'nın anında ortaya çıkmasına sebebiyet vermişti. Profesör Slughorn ortaya çıktığında bu Slytherin için 150 puanlık kesintiyle sonuçlanmıştı. Sene sonunda Slytherin'in, Ev Kupası'nı kaybettiğini söylemeye gerek yok.

Aynı şeyi Prewett ikizlerine yapmaya yanaşmamışlardı. James, o ikisinin doğuştan savaşçı olduğunu biliyordu. Slytherin'de kimsenin onlarla ters düşmek istemediğini biliyordu.

Tarafsız Lord (James Potter)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin