Kelas

579 17 0
                                    

Keesokan harinya, di kelas. Masing masing tengah buat hal sendiri, termasuklah Kai. Kai sekarang tengah lukis gambar wajah Qas, pujaan hatinya itu, Qas pula tengah make up di mejanya dengan circle dia. Biasalah, perempuan, susah nak faham.

Tiba tiba

TAP, TAP, TAP, suara kaki melangkah.

Louis masuk ke dalam kelas tersebut, membuat semua orang terkejut, sepatutnya cikgu sains mereka yang masuk, bukan Sir Louis mereka.

"Good afternoon, Sir!" kata ketua kelas yang berdiri dan diikut oleh satu kelas.

"Good afternoon too, you can sit down.... Hari ini saya ganti cikgu awak semua, dia ambik mc hari ni" kata Louis sambil memandang Kai. Kai pula tak ambil kisah tentang kelas tersebut, dia lebih memilih untuk sambung melukis.

"And you guys can ask me any questions, because I want to know you well, especially for boys" senyum tipis Louis yang buat pelajar perempuan menjerit pelan.

"Sir, how old are you?" soal salah seorang pelajar perempuan

"23 years old"

"Sir, dah ada gf ke belum?"

"Belum" jawab Louis yang buat satu kelas pelajar perempuan tersenyum bahagia.

"Ehem Kai, what are you doing?" Louis memandang Kai, sontak satu kelas tengok Kai yang buat Kai berhenti melukis.

"N-nothing sir" Kai senyum paksa.

"Ask me one question, any question that you want to know about me" ucap Louis yang buat Kai terdiam.

"Erh, S-sir sebelum ni belajar dekat mana?" soal Kai yang buat Louis tersenyum. Para pelajar perempuan mula jerit kerana itu pertama kali mereka tengok Sir baru mereka yang handsome senyum.

"Chill girls, okay about that question, I'm study at university in German, selepas tu, saya sambung belajar dekat Malaysia.... Kamu seorang yang tanya soalan yang di luar expectation saya, give Kai a clap class" ujar Louis yang buat satu kelas tepuk tangan. Kai hanya boleh tersenyum.

"After habis waktu belajar, jumpa saya dekat tempat saya parking kereta saya, okay Kai?" Louis melihat ke arah Kai dan Kai hanya boleh mengangguk.

To be continued...

Dipaksa Mencintai GurukuWhere stories live. Discover now