Setelah 4 hari, sudah 4 hari Kai tidak hadir ke sekolah, menghilang entah kemana yang buat semua orang terutama Louis risau akan keadaan Kai. Tambahan orang suruhan Louis yang ikut Kai juga tak dapat kesan di mana Kai berada. Di saat ini Louis sedang memandu kereta untuk bergerak ke markasnya. Tiba tiba....
BRAKKK (bunyi sesuatu dilanggar perlahan)
Dengan cepat Louis memberhentikan kereta, dia turun dari kereta dan pergi ke hadapan keretanya.
"Kai? What are you doing here?" ucap Louis yang agak panik.
Kai pegang kepalanya yang sedikit berdarah akibat langgaran perlahan tersebut. Baju Kai koyak rabak yang disertakan kesan lebam dan luka seperti dipukul seseorang.
"S-sakit" ucap Kai dengan suara makin melemah.
Louis dengan cepat mengangkat Kai dan memasukkan Kai ke dalam keretanya. Louis dengan cepat memandu keretanya ke markasnya.
Skip, di markas Louis, bilik master milik Louis. Kai tengah baring di katil tersebut dengan keadaan tidur, manakala Rayyan tengah membalut kepala Kai yang berdarah akibat dilanggar.
CKREKK, TAP TAP TAP
Louis memandang Rayyan dengan pandangan strict. Louis duduk di atas katil di samping Kai dan mengusap lembut pipi Kai.
"Bekas lebam dengan luka kat badan Kai ni hasil dipukul...." keluh Rayyan yang selesai membalut kepala Kai.
"Aku ada baca profile Kai yang rumah dia duduk tu, dia tak bayar duit sewa rumah penuh...." ucap Louis dengan suara serius.
"Cari bangang tu sampai dapat, siapa yang pukul Kai cari jugak sampai dapat" ucap Louis dengan sedikit amarah. Rayyan hanya mengeluh. Rayyan bangun dan dengan cepat keluar dari bilik tersebut.
Louis mengambil tangan Kai dan menciumnya.
"Rest well, my love. ...." Louis mencium dahi Kai....
To be continued....
YOU ARE READING
Dipaksa Mencintai Guruku
Romance~Hanya fiction semata mata, tidak ada mengena dengan hidup dan mati, nama, tempat atau lain lain hanya rekaan semata-mata~