Meeting

571 20 0
                                    

Setelah selesai percutian tersebut, beberapa hari setelah itu. Di markas Louis. Sebelum tu lupa nak bagitau. Nama penuh Louis adalah Louis Alaric. Organisasi mafia Louis bernama "ALARIC" sempena nama belakang Louis. Di alam mafia, Louis dikenal "Mr.L". Back to story. Di markas tersebut, terlihat empat orang lelaki yang tengah berborak satu sama lain. Louis masuk ke markas tersebut, keempat lelaki memandang Louis.

"Eh, kau tak busy ke kat office kau?" ucap Rayyan yang merupakan ahli organisasi tersebut yang sekaligus pengetua 'Science International High School'.

"Tak" kata Louis dengan nada strict.

"Rilek lah bro, jangan strict sangat" ucap seorang lelaki bernama Jason. Dia adalah sahabat baik Louis sekaligus hacker utama di organisasi itu.

"Ewntwahnya, dwah mwacam owrang perhiod" kata lelaki bernama Aryan yang tengah makan. Dia juga merupakan sahabat Louis, dia hanya menolong Louis dalam hal bisnes. Dan dia suka makan.

"Mulut tu jaga sikit, aku potong lidah baru tau" ucap Airil serius yang merupakan kembar Aryan. Posisi dia dalam organisasi tersebut adalah penyusun strategi.

Louis duduk di sofa bertentangan dengan sofa yang di duduki empat orang lelaki tersebut.

"How's the mission progress?" ucap Louis.

"Orang tua tu sekarang dekat Maldives" kata Jason.

"Bercuti ngan family dia agaknya" sambung Rayyan.

"Bila kita nak serang?" soal Airil serius.

"Lepas Rayyan settlekan hal urusan sekolah" ucap Louis.

"Minggu depan dah settle dah" ucap Rayyan.

"Aku dengar kau ada terjatuh cinta dengan budak sekolah Rayyan...." ucap Aryan yang baru habis makan.

"Kalau ye pun, kenapa?" ucap Louis.

"Alah, saja tanya. Macam mana muka budak tu?" soal Aryan.

"Don't need to know, he's mine" ucap Louis sambil memandang tajam Aryan yang buat Aryan ngeri.

"Seram" ucap Aryan.

Louis putar bola matanya, mengeluarkan phone nya dan memperlihatkan gambar Kai yang buat Aryan agak terkejut.

"Weh, handsome jugak budak ni, kulit dia putihnya." ucap kagum Aryan.

"Aku rancang nak bawak dia sekali pergi Maldives" ucap Louis serius yang buat mereka terkejut.

"Kau gila ka Louis?! Bawak dia pergi misi boleh mampus budak tu" ucap Rayyan.

"Lagipun dia setuju ka nak ikut kau?" sambung Airil

"Setuju tak setuju belakang cerita, yang penting aku nak bawak dia... sebab aku tak boleh tunggu lama. Kai dengan crush dia makin rapat, kalau diorang couple? Dia aku punya ja" ucap Louis tegas.

"Lagipun misi tu minggu depan, banyak masa lagi" sambungnya.

"Kalau jadi apa apa kat Kai, aku tak tanggung" ucap Rayyan.

"Aku tau, tunggu je lah nanti" ucap Louis.

To be continued.....

Dipaksa Mencintai GurukuWhere stories live. Discover now