Aslında kalbime koyacaktım, kalbim daha çok acıyordu.
Ne düşünüyordum ne oldu, o evde tek güvendiğim kişiden de dayak yemiştim. Şok içindeydim,
Miran, işaret parmağını yüzüme doğru uzattı:
_ Laflarına dikkat et yoksa dilini keserim !
Oradan çıkıp gitti ve arkasında da diğerleri gitti.
Abacı bana yardım etmek için kolumdan tuttu, elimi çektim artık kimsenin merhametini istemiyordum. Kime güvensem sonu hüsran oluyordu.
Odama gidince Suzan'ı gördüm. Neyin ne olduğunu biliyordu ama sesini çıkarmamıştı, Suzan da gözümde karardı. Benim tek yar ve yaverim beni savunamayan Orhan'dı. O günden beri Kurban Bayramın’dan nefret ediyordum.
Akşamüstü kapı çalındı, kesin ağa benim cezamı kesmek için zaten bu yaşadığım hayat bana cezaydı ancak birkaç gün beni banyoya ya da eski tandır evine kitlerlerdi. Kapı açıldı ve
_ Gelebilir miyim?
Miran'dı. Bu adamdan nefret ediyordum artık, yüzünü görmek istemiyordum, bir daha kapı çalındı, sessiz kaldım. Biraz sonra kapıyı açıp içeri girdi,
_ Neden cevap vermiyorsun?
Yüzüne bakmadım.
_ Seninle konuşurken bana bak
Belki utanır diye yüzüne baktım, parmaklarının izi yüzümde kalmıştı. Orhan’ın yanına oturup şöyle dedi:
_ Söylediklerinin yeri değildi orası, bir sorunun olursa bana anlat dedim insanların içinde değil !
içimden, “ Ne fark eder ben her zaman haksızım” dedim.
_ Ablam, büyüğümüzdür, burada misafirdir her ne olursa olsun onunla böyle konuşamazsın. Yine kendi kendime,
“ Siz mi bana ahlak dersi veriyorsunuz, gavur bile sizden bin kat daha merhametli ” dedim.
_ Ağa seni cezalandıracaktı ben bırakmadım.
“ Ne yapayım, benden teşekkür mü bekliyordu yada sevinmemi mi ?” yine sessiz kaldım.
_ Buraya özür dilemek için geldim. Ben kimseye el kaldırmam ama konu ailem olunca kendimi kontrol edemem.
“Önemli olan aile, haklı olmanın bir önemi yokmuş” aile kelimesine duygulandım, benim ailem nerede, nasıl kimsesiz kalmışım, gözyaşlarım yine akmaya başladı.
_ Ağlama, yeter sen de hep ağlıyorsun, ağlayınca çok çirkin oluyorsun.
Bunu gülerek söyledi, istemsizce ben de gülümsedim.
_ Evet gül, gülünce güzel oluyorsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
16 yaşında Kan bedeli olarak büyük bir aşirete gelin gittim nikahtan sonra ilk k
RomanceGiriş Kadere inanmayanların bu hikayeyi dikkatli okumasını isterim. Hayatımda hiç bir şey benim istediğim bir şekilde yürümedi, ben eski, yanlış adetlerin kurbanı oldum, kendimi aileme feda ettim, yüzüm her güldüğünde hayat bir tokat daha attı. Eğe...