84. bölüm

4.8K 103 22
                                    


_ Sanırım ayarlamışlar.
_ Kim?
_ Ömeri evlendiriyorlar.
_ Evet, duydum hayırlısı olsun.
Tepki göstermesini ve itirazını bekliyordum ama o da ağa ile hemfikirmiş, demek ki bunların dış görünüşleri farklı ama düşünceleri aynıymış.
Susmayı tercih ettim. Yemeğini yedi biraz Orhan’la uğraştı, ben de onlar rahat etsinler diye Özhan’ı alıp mutfağa geçtim.

Miran İstanbul’a döndü. Özhan diş çıkarıyordu, çok ağlıyordu ve benden başka kimsenin kucağına gitmiyordu. Azad ve Armanç, Özhan  ile oynamak için bizim odamıza geliyordu, benim küçük odam babamın evi gibi neşeyle doluydu, o güzel günlerimi bana hatırlatıyordu. Ağa gil Ömer için kız istemeye gitmişlerdi. tabii ki cevapları olumluydu bu yüzden bu evde yakında tekrar bir düğün olacaktı. Yeni gelini (Berivan) merak ediyordum acaba bana nasıl davranacaktı ? Abacı’nın söylediklerine göre normal aileden olduğu için daha mütevazi olduğunu düşünüyordum. İlkbaharın ilk günlerinde Ömer’in nişanıydı, beni de oyuncak gibi giydirip altın taktılar. ikinci kez o cezaevinden dışarı çıkıyordum. Gelinin evi iki köy uzaktaydı, nişanı büyük yapmadılar hatta Ömer bile nişan için gelmemişti, gelin de pek mutlu görünmüyordu ama tam tersi gelinin ailesi çok sevinmiş ve mutluydular, onun da zorla evlendiğini düşünüyordum.
Düğün bir ay sonra olacaktı. Gelinin çeyiz getirmesine gerek olmadığını söylediler ve oranın adetlerine göre daha az altın takıldı. Berivan uzun boylu, zayıf biriydi ve yaşı 25 civarındaydı. Kaşı gözü siyahtı ve hiç kafasını kaldırmazdı. Tam hanımağanın istediği gibiydi. Bazen  çok küçük tebessümler ediyordu, sanki onunla anlaşabilirdim, ama bunu zaman gösterecekti.
Nişanın ertesi günü, evin dış kapısı yumruklarla çalındı. Mustafa amca, kim olduğunu bağıra bağıra sorduğunda, biz de yeni uyanmıştık. Merakla camdan dışarıya baktım ve ağanın ablasının, rahmetli Suzan’ın annesinin, yanında küçük oğlu ile geldiğini gördüm. Hala, bahçenin ortasında bağıra bağıra konuşuyordu:
_ Allah’tan korkmayanlar! Dışarı çıkın! Hiç mi vicdanınız yok? Benden utanmadınız mı? Çocuklarından utansaydınız. Genç kızımın yılı dolmadan nasıl başkasını yerine getirebilirsiniz?

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 29 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

16 yaşında Kan bedeli olarak büyük bir aşirete gelin gittim nikahtan sonra ilk kHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin