2. Alles is hier eigenlijk nog mooier dan ze dacht

33 2 0
                                    

Amy

Ik woon nu een week in Amsterdam en het is echt ge-wel-dig. De stad Amsterdam, wow. Ik had het natuurlijk wel leuk en mooi verwacht, maar zo mooi, dat absoluut niet. En nu ik eindelijk met vriendinnen in deze prachtige stad woon is dit gewoon perfect. Misschien wel te perfect. Morgen heb ik met mijn vriendin afgesproken om heel Amsterdams te gaan doen en een havercappu te proberen. Ik heb dat dus nog nooit op. Isabel ook niet trouwens. Noor wel, die zei dat het best lekker was en dat we het echt moesten proberen. Dus ja, dat gaan we morgen dan maar doen. Nu is het ongeveer rond half 3 en we lopen een beetje door de straten van Amsterdam, want we zoeken nog wat kleine accessoires  voor in ons huis. Ons huis is natuurlijk wel af, maar het ziet er nog niet heel gezellig uit. De basisspullen zijn er, maar we zoeken gewoon nog wat gezellige decoratie, zodat het echt ons eigen plekje wordt.

Dan zien we voor ons ineens een heel schattig groen koffietentje. "Ohh, gaan we hier morgen die havercappuccino halen?" vraagt Isabel, terwijl ze naar het winkeltje voor ons wijst. "Doen we, dit is één van mijn favoriete tentjes. En het ziet er vanbinnen ook zo schattig uit." zegt Noor lachend. Ik gluur naar binnen en zie een jongen van onze leeftijd in de winkel staan. "Ies, er werkt hier een vet knappe jongen, misschien iets voor jou?" zeg ik terwijl ik Isabel aan kijk. Zij gluurt nu ook naar binnen en richt zich dan weer tot mij: "Hij is echt knap. Beter werkt hij morgen ook hier." zegt ze enthousiast. Noor moeten lachen en dan schieten we alle drie in de lach.

'S avonds sta ik te koken in onze prachtige keuken. Ik maak spaghetti, mijn lievelingseten. "Het ruikt hier lekker." zegt Isabel als ze de keuken in loopt. "Ja hè" zeg ik terwijl ik haar glimlachend aan kijk. "Zullen we vanavond meidenavond houden?" vraagt Isabel. "Eigenlijk is het hier altijd meidenavond, maar goed plan." zeg ik lachend. "Wat is een goed plan?" vraagt Noor die net komt aanlopen. "Meidenavond." zegt Isabel lachend. "Jaa!" roept Noor. Ik glimlach. Dan kijkt Noor naar mijn spaghetti. "Je maakt gewoon spaghetti, dat is echt mijn favo food." zegt ze. "Mijne ook." zeg ik lachend. "Ik stem voor vaker spaghetti!" zegt Noor terwijl ze me een high five geeft. Isabel moet lachen en al snel liggen we met zijn drieën half op de grond van het lachen. Zo grappig was dit niet, maar ja. 

Als we onze spaghetti op hebben rennen roept Noor: "Wie als laatst op de bank zit moet de vaatwasser inruimen!" We rennen alle drie naar de bank. Isabel is de laatste. Ze geeft ons een boze blik en begint dan met het inruimen van de vaatwasser. Daarna komt ze bij ons zitten. "Nu mogen jullie snacks en drinken gaan halen, hoor." zegt ze. Noor en ik staan zuchtend op terwijl Isabel ons vanaf de bank toekijkt. Als we klaar zijn kijken we echt een mega leuke film. Ik ben de naam vergeten, maar hij is gewoon leuk.

Na de film gaan we elkaars nagels lakken, want daar hadden we gewoon zin in. Isabel kan echt mooie figuurtjes tekenen op nagels, dus dat doet ze bij ons en ook bij zichzelf. Dat ziet er zo gaaf uit! Daarna gaan we nog een film kijken en dan gaan we slapen.

Voordat ik ga slapen videobel ik Matt nog even. "Hey, hoe is het daar?" zegt hij als hij opneemt. "Ja, echt geweldig. Alles is hier eigenlijk nog mooier dan ik had gedacht. Ik had het wel mooi verwacht, maar zo mooi, dat niet." zeg ik. "Dus nog geen heimwee?" zegt Matthy. "Nee, nog niet. Jij hebt morgen opnames toch?" vraag ik. "Ja, we gaan naar een vakantiehuisje, we gaan daar reclame maken voor dat vakantiepark." zegt Matthy. "Oh, dus je kan niet even langskomen." zeg ik met een pruillipje. Matthy moet lachen. "Nee, hebben jullie nog niks gepland dan?" vraagt hij. "Alleen dat we even een havercappu gaan proberen. Noor zegt dat dat echt heel lekker is en Ies en ik hebben het nog nooit op." zeg ik. "Je begint wel echt Amsterdammer te worden dan." zegt Matthy lachend. Ik moet ook lachen en we kletsen nog een tijdje verder.


Youtube: https://www.youtube.com/@Bankhutsertjes2

Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️

RadioWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu