3. Iets te hippe koffietentje

30 1 0
                                    

Amy

De volgende ochtend sta ik voor mijn kledingkast. De zon schijnt fel in mijn gezicht en ik sluit voor even mijn ogen. Ik hou van de zomer. Dan komt Isabel mijn kamer binnen lopen en doe ik mijn ogen weer open. "Goedemorgen!" zegt ze vrolijk. "Goedemorgen." zeg ik ook, alleen dan iets minder vrolijk. "Ik heb croissantjes gehaald, die ik even in de oven ga doen. En dan kunnen we gaan eten!" zegt ze terwijl ze het zakje met croissantjes enthousiast omhoog houdt. "Oh, lekker! Ik ga me even klaarmaken en dan kom ik meteen." zeg ik en dan vertrekt ze weer uit mijn kamer. Lekker, die croissantjes, daar heb ik wel echt zin in.

Even later loop ik de badkamer uit. Ik heb een lichtblauwe spijkerbroek aan met een lila topje. Ik heb mijn make-up lichtjes op gedaan en ik heb een hoop gouden sieraden om. Ik hou van sieraden. Mijn favoriet is een gouden kettinkje met een hartje die ik van Matt heb gekregen. Over Matt gesproken, ik moet nog even een gm-snap sturen. Ik pak snel mijn telefoon en stuur nog even een snap naar Matt. Daarna loop ik naar beneden. Ies haalt net de croissantjes uit de oven, dus het is echt de perfecte timing. Noor zit ook al aan tafel, dus we beginnen allemaal gelijk met eten. 

'S middags lopen we weer door Amsterdam, op zoek naar dat leuke koffietentje. "En dan hier de derde links en dan moet het er zijn volgens mij." hoor ik Noor tegen Ies zeggen. "Ohh, ik heb er zo'n zin in!" zegt Isabel enthousiast. "Ja, same." zeg ik. 

"Jaa, we zijn er!" zegt Noor als we voor de deur staan. Ik kijk door het raampje en zie de jongen van gisteren staan. "Ies, heb je gezien wie daar binnen staat." zeg ik lachend. "Nee, wie?" vraagt ze nieuwsgierig. "Die schattige jongen van gisteren." zeg ik lachend. "Omg, Amy!" zegt Ies. "Nou, gaan we nog naar binnen of niet, ik heb zin in mijn havercappu!" zegt Noor lachend terwijl ze de deur open houdt. Binnen lopen we naar een tafeltje. "Ik vind dat Ies het wel even kan bestellen." zeg ik terwijl ik haar glimlachend aan kijk. "Je bent echt erg." zegt Ies terwijl ze op staat en naar de toonbank loopt. "Jij wilt ze echt gaan koppelen, hm?" zegt Noor lachend. "Ja, ik vind ze wel bij elkaar passen. We kunnen straks zijn nummer vragen, voor Ies?" zeg ik. "Ja, kan. Maar misschien kan ze het beter zelf doen, dan weet hij dat het voor haar is." zegt Noor. "Dat is waar." zeg ik lachend. Dan komt Isabel terug met onze havercappu's. "Oke, eerst even foto's!" zegt Noor lachend. We pakken allemaal onze telefoon erbij en we maken even wat foto's voor insta en snap. "Oke 3, 2, 1, jaaa!" zegt Noor en dan nemen we allemaal een slok. "Dit is zo lekker." zegt Isabel. "Ja, echt niet normaal. Wow." zeg ik. Als we nog even zitten te kletsen moet ik opeens heel nodig naar de wc. "Ik ga even vragen of ze hier een wc hebben." zeg ik en dan sta ik op. "Is goed, tot zo." zegt Noor en ze gaat dan weer verder met het gesprek tussen haar en Ies.

"Hey, is hier toevallig een wc?" vraag ik aan de jongen achter de bar. " Ja, toevallig wel." zegt de jongen. "Oh, en mag ik ook weten waar?" vraag ik lachend. "Ja, dat mag wel. De wc is met de trap naar beneden en dan links. En ons feestje is morgen om half 10, hier in de bar. Als je wil zet ik je op de gastenlijst." zegt de jongen. "Ik vroeg niks over een feestje." zeg ik lachend. "Nee, maar ik wel. Kom je of kom je niet." zegt hij. Ik moet lachen, maar denk dan aan Isabel. Dit is haar kans. "Oke, maar alleen als ik mijn vriendinnen mag meenemen." zeg ik. Hij knikt en ik noem onze namen. Dan loop ik naar de wc.

Als ik we weer in ons appartementje zijn zeg ik: "Girls, ik heb nog een leuke verrassing." Ze kijken me beiden nieuwsgierig aan. "We hebben morgen niks te doen toch?" vraag ik. "Ja, klopt. Behalve nog even een wat spulletjes halen voor het huis." zegt Isabel. "Nou, dat kan nog prima. In elk geval, we hebben morgen een feestje. In dat koffietentje, die leuke jonge heeft ons uitgenodigd." zeg ik lachend. Noor moet lachen. "Amy, jij regelt echt alles. Maar wel oprecht heel erg leuk!" zegt Isabel en bij haar zie ik ook een glimlach ontstaan.


Youtube: https://www.youtube.com/@Bankhutsertjes2

Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️

RadioWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu