6. Een hart dat voor de eerste keer breekt

27 2 0
                                    

Noor

*Flashback gisteravond*

"Nou, ze blijft wel lang weg." zegt Isabel als Amy er na een lange tijd nog steeds niet is. "Anders gaan we zelf wel even bij de bar kijken." zeg ik en samen lopen we richting de bar. Dan zie ik ineens dan Amy gewoon rustig aan het praten is met een jongen. De jongen om precies te zijn. Ze lachen, je zou bijna denken dat ze aan het flirten zijn. "Wat goed, ze is alvast aan het regelen dat hij zo bij ons komt staan. Laten we ze verrassen!" zegt Isabel enthousiast."Wacht, we houden ze nog even in de gaten." zeg ik als ik haar aan haar arm terug trek. Ze kijkt me verbaasd aan, niet wetende dat dit zomaar eens heel verkeerd kan aflopen. Net op het moment dat ze iets terug wil zeggen staan Amy en de jongen op en lopen ze naar een plek achter de bar. "Nou, kunnen we nu wel naar ze toe?" vraagt Isabel ongeduldig. "We moeten nog heel even wachten. Daar is een raam van waaruit we ze kunnen zien." zeg ik terwijl ik naar het raam wijs. "Oke, maar ik ga niet de hele avond Amy volgen." zegt Isabel. "Dat hoeft niet, ik heb alleen een vermoeden." zeg ik. We lopen naar het raam en Isabel kijkt me verbaasd aan. "Wat dan?" fluistert Isabel als we bij het raam staan. Dan beginnen Amy en de jongen ineens te zoenen. "Dit." zeg ik terwijl ik mijn telefoon pak. Ik maak snel een foto en ik voel mezelf boos worden. Hoe kan ze dit Matthy aandoen?

*Einde Flashback*

Het blijft maar door me hoofd heen gaan, het laat me geen seconde los. Terwijl het niet ineens mijn probleem is. 'Maar je weet het wel, dus verstuur het.' zegt een stem in mijn hoofd. Ja, ik weet het. Maar wie wil ik helpen. Ik woon samen met Amy dus het gaat voor problemen zorgen. Ze weet dat ik het weet. Maar Matthy verdient een goede vriendin. Hij hoort dit te weten. En dan klikt mijn vinger op het knopje versturen.

Matthy

We zijn met de bankzitters een eetwedstrijd in het vakantiehuisje aan het opnemen als in ineens een appje krijg. Een appje van Noor met de tekst 'Het spijt me ...' en een foto. Dit kan alleen maar over Amy gaan. Is er iets ergs gebeurd, ligt ze in het ziekenhuis? "Euh, wacht even jongens." zeg ik terwijl ik op sta en naar de gang loop. Ze kijken me verbaasd na.

Op de gang open ik het appje. Zodra ik de foto voel ik tranen komen. En vragen. 'Hoe kan ze me dit aandoen?' 'Is Noor wel te vertrouwen?' 'Ben ik niet goed genoeg?' Langzaam begin ik te huilen. 3 jaar, allemaal voor niets. 

Dan komt Koen binnenlopen. "Hey Matt, kom je weer?" vraagt hij. Dan ziet hij mijn betraande gezicht. Hij komt naar me toe lopen en slaat een arm om me heen. "Maatje, wat is er?" vraagt hij. Ik probeer te praten, maar het lukt me niet om zinnen te vormen. Het lukt me niet om de juiste woorden te vinden. Het lukt me gewoon niet en ik begin nog harder te huilen. "Hee, rustig Matt." zegt Koen dan. Langzaam wordt ik rustiger en dan laat ik Koen het appje zien. "Is dat Amy?" vraagt hij verbaasd. Ik knik en begin opnieuw te huilen. Koen probeert me te kalmeren. "Ik vertel het wel even tegen de jongens, die video kan wel een andere keer." zegt hij en hij loopt de gang weer uit. 


Youtube: https://www.youtube.com/@Bankhutsertjes2

Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️

RadioWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu