Enkele weken later, nadat de plooien terug glad gestreken zijn tussen Fien en Yemi
Jonas: Yemi, ik moet je iets vertellen.
YEmi: Wat is er, liefje?
Jonas: Het ligt echt niet aan jou, Yemi, maar ik denk niet dat mijn toekomst bij jou ligt.
Yemi: Bedoelje dat het...
Jonas: Gedaan is? Ja.
Yemi: Waarom Jonas? Ben ik niet goed genoeg voor jou? Is het om mijn afkomst of iets anders?
Jonas: Het ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik ben namelijk verliefd op iemand anders.
Yemi: Op wie, dan ga ik hem eens goed mijn gedacht zeggen.
Jonas: Ik ben sinds de eerste schooldag mer een meer verliefd aan het worden op Fien.
Yemi: Meen je dit echt? Dit was het dan?
Jonas: Ja, maar jij blijft mijn allerbeste vriend en niets of niemand gaat daar iets aan veranderen, Yemi. Ik hou ontzettend veel van jou maar ik ben niet langer verliefd op jou maar op Fien.
Yemi: Jij bent ook mijn allerbeste vriend, maar ik ben wel nog verliefd op jou. Maar ik begrijp dat wij niet meer samen kunnen blijven en omdat ik jou beste vriend ben zal ik jou altijd blijven steunen, welke keuzes je ook maakt, ik zie je graag en wens je veel succes bij Fien.
Jonas: Je bent geweldig, Yemi! Je gaat er super goed mee om en ik had eigenlijk verwacht dat je mijn vriend niet meer wou zijn maar je bent zo een goede vriend, dankjewel daarvoor.
Yemi: Ik weet het maar ik ben hier nog verdrietig om en wil even alleen gelaten, Jonas.
Jonas: Ik zal even weggaan, mijn vriend. Tot seffens, Yemi.
Jonas gaat naar Fien toe om met haar te praten.
Jonas: Hey Fien
Fien: Hey, Jonas, hoe gaat het?
Jonas: Slecht
Fien: Wat is er gebeurd?
Jonas: ik heb het uitgemaakt met Yemi.
Fien: Daar kan ik je niet mee helpen, want ik heb nog nooit een lief gehad.
Jonas: Het kan niet dat jij nog nooit iemand hebt gehad, zo een mooi meisje als jij.
Fien: Dankjewel, Jonas. Waarom heb je het eigenlijk uitgemaakt?
Jonas: Ik ben verliefd op iemand anders.
Fien: Mag ik weten op wie?
Jonas: Op jou.
Fien: Ik ben ook verliefd op jou, Jonas. Maar ik gunde het jullie. Jullie waren zo een mooi koppel. Jullie passen zo goed bij elkaar. Ik vond het zo mooi dat jullie ervoor uit durfden komen dat jullie homo zijn en dat was prachtig om te zien. Ik zie jou graag en Yemi ook, maar Yemi verdient zoveel beter dan dit en jij touwens ook. Ik ben verliefd op jou maar dit kan ik Yemi niet aandoen, Jonas, ik weet niet of ik dat wel kan.
Jonas: Ik weet het Fien, maar ik ben verliefd op jou en niet meer op Yemi. Yemi begreep mij en wenste mij succes bij jou. Hoe erg ik het ook voor hem vind, ik kan niet meer samen zijn met Yemi en verliefd zijn op jou. Daar voel ik me slechter bij dan bij deze beslissing, Fien.
Fien: Wat het ik dan dat Yemi niet heeft?
Jonas en Fien zingen Jij Bent Zo
Wat denken jullie dat Yemi nu gaat doen? Laat jullie mening weten in de comments.
YOU ARE READING
#LikeMe 2 Seizoen 1
FanfictionDit is mijn versie van hoe #LikeMe zou gelopen zijn, als ik hem mocht schrijven. Ik heb een paar personages en koppels veranderd, zodat het niet te hard lijk op het echte verhaal. Veel leesplezier!