Nadat Fien is weggelopen, diep in gedachten verzonken, botst ze tegen Camille aan...
Fien: Sorry, ik had je niet gezien.
Camille: Ah, de níeuweling
Haar vriendinnen lachen.
Fien: Ja, ik ben hier nieuw op school. So what?
Merel kookt van woede.
Camille: Laat het, Merel, ze moet haar plaats hier nog leren kennen.
Fien: Welke plaats?
Camille: Niemand speelt hier met mijn voeten. Hier hoor jij niet thuis.
Fien: Hoezo?
Camille: Vorig jaar was je hier niet, je komt te laat en krijgt geen straf, je hebt geen vrienden, je bent niet knap of populair... Snap je wat ik bedoel? Ach, laat maar, Daar heb je hersenen voor nodig.
Maria hoort dit en komt erbij staan.
Maria: Camille, waarom kraak je iedereen toch altijd af?
Camille: Ah, onze Heilige Maria, waar bemoei jij je eigenlijk mee?
Mari: Camille, stop gewoon met anderen te pesten.
Camille rolt met haar ogen.
Maria zingt Soldiers Of Love.
Fien en Maria gaan samen weg.
Maria: Gaat het?
Fien: Ja hoor, bedankt. Het was toch Maria?
Maria: Ja. Maar ik denk dat je beter bij Camille en zo uit de buurt blijft.
Fien: Dat ze Yemi ook al. Maar ik was per ongeluk tegen haar aan gebotst. Bedankt om mij te komen helpen, Maria.
Maria: Daarvoor zijn vrienden toch. Heb je zin om straks naar het park te gaan met mij en Caro? Emma komt misschien ook.
Fien: Wie zijn Caro en Emma ook al weer?
Maria laat een foto zien van Caro en Emma.
Fien: Emma, dat is toch die felle?
Maria: Ja, maar als je haar beter leert kennen is ze nog wel echt lief en behulpzaam.
Fien: Als zij dat niet erg vinden, wil ik wel mee.
Maria: Ik zal het even vragen.
Het bericht:
| Maria: Hey, Caro, mag Fien sws mee naar het park van jou?
| Caro: Is Fien het nieuwe meisje?
| Maria: Ja
| Caro: Van mij mag ze mee maar ik zou het ook aan Emma vragen als ze mee komt. Je weet hoe ze soms kan zijn, hé
| Maria: Ben jij bij Emma of moet ik haar een bericht sturen?
| Caro: Mss een bericht sturen in 'de 3 musketiers' (hun groepschat) Dan kan ik haar reactie ook lezen.
| Maria: Goed idee, Caro
In de groepschat:
| Maria: Hey, Emma, ga je sws eigk mee nr het park? En als je gaat, mag Fien dan mee van jou?
| Emma: Ik ga mee, maar wie is Fien?
| Caro: Het nieuwe meisje.
| Emma: Ja, isg. Als ze maar niet zoals Camille is.
| Ik kwam haar juist tegen en ze werd gepest door Camille.
| Caro: Zo herkenbaar...
| Emma: Mag iemand Camille zelfs?
| Caro: Merel, Nona, Eline en Julie
| Maria: Zij zijn al even fake als Camille.
| Emma: I know. Om hoe laat spreken we eigk af?
| Maria: Direct na school?
| Caro: Isg
| Emma: Das dan geregeld. Tot strx
| Maria: Tot strx
| Caro: Tot strx
Fien bedankt Maria.
De bel gaat.
Na school:
Maria: Hey Caro en Emma
Emma: Hey
Caro: Hey Maria, hey Fien
Fien: Hey, bedankt dat ik mee mocht gaan.
Caro: Graag gedaan, ik weet hoe moeilijk het is om nieuw te zijn op school.
Emma: Waarom ben je eigenlijk van school veranderd?
Fien: Daar wil ik het eigenlijk niet over hebben.
Maria: Ook goed, maar weet dat we altijd klaarstaan om naar jou te luisteren, te praten... en we helpen je altijd als je ons nodig hebt.
Fien: Jullie mogen het wel weten, als jullie beloven het aan niemand anders te vertellen.
Ze beloven er met niemand anders over te praten.
In de verte zien ze Jonas en Yemi.
Fien: Het is een gevoelig onderwerp, dus misschien even naar mijn huis gaan, dan kan niemand ons horen.
Ze vinden het goed en gaan naar Fien haar huis.
Emma: Ga je nu nog zeggen waarom je van school bent veranderd?
Fien: Ja, geduld Emma. Duss, ik ben weggepest op mijn oude school omdat mijn ouders zijn gestorven. Niemand wou met me praten, met mijn ouders kon ik het niet meer en iedereen lachte mij uit. Ik wil niet dat Camille dit te weten komt, want dan pest ze mij opnieuw weg en dat wil ik echt niet. Ik wou een nieuwe start nemen, waar niemand mijn geheim kent, maar ik weet dat ik jullie kan vertrouwen.
Er volgt een lange stilte.
Maria: Bij ons is jou geheim veilig, maar we moeten er iets aan doen en Camille tegenhouden. Ze is alsnog van plan om jou te pesten.
Fien: Dankjewel, Maria, je bent fantastisch!
Caro: Maria doet gewoon wat een normaal mens zou doen. Camille is een b*tch maar daar moet je je niet te veel van aan trekken. Je bent mooi, lief, behulpzaam, niet fake... Dus doe zo voort. En je hebt zelfs Emma stil gekregen. En dat wilt wat zeggen...
Emma: Ik vind het gewoon zo erg voor Fien. We moeten Camille een lesje leren.
Maria: Je hebt gelijk Emma. Maar wat?
Emma: Zij zet iedereen opzij, dus moeten wij haar even op haar plaats zetten.
Caro, Fien en Maria tegelijk: Goed idee, Emma!
Wat denken jullie dat ze van plan zijn? Laat jullie mening weten in de comments.
YOU ARE READING
#LikeMe 2 Seizoen 1
Hayran KurguDit is mijn versie van hoe #LikeMe zou gelopen zijn, als ik hem mocht schrijven. Ik heb een paar personages en koppels veranderd, zodat het niet te hard lijk op het echte verhaal. Veel leesplezier!