10

412 39 15
                                    

adil erdem otobüsten inip evinin olduğu mahalleye ilerlerken camiden yükselen ezan sesiyle yolunu o tarafa çevirdi. gümülcine'de olduğu zamanlarda daima babasına müezzinlik ederdi, yine o günler aklına gelince hızlıca abdestini alıp camiye girdi, ezan bitmeden müezzin mahfiline geçerek başına takkesini taktı. tesbihini de yerleştirdiğinde babası da eş zamanlı olarak mihraba adımladı.

"selamun aleyküm" diyerek babasına selam verdiği an babası da selamını alarak oğlunun omzunu patpatladı. baba oğul birkaç senenin ardından tekrar beraber namaz kıldırdı ve bu dakikalar boyunca cemaat dahil herkes pek memnun görünüyordu. namaz bitiminde cemaat çay ocağında birer çay içmeyi teklif edince kıramadı adil erdem ve babası. önce mahallelinin anlattığı birkaç anıyı dinleyip gülümsediler ardından adil erdem'in babası birkaç konuda kısa bir vaaz verdi. tüm bu sohbet boyunca sessiz kalan adil erdem cebinde defalarca titreyen telefonuna bakmak için karıncalanan elini güçlükle zaptetti.

nihayet eve geçtiklerinde bu kez annesi ve kız kardeşiyle sarılma, sohbet etme, ailece oturulan yemek ve devamında yine ailece yapılan çay kurabiye eşliğinde sohbet derken saat gece yarısına yaklaştı.

"ben müsaadenizle odama geçeyim yoruldum biraz" dediğinde annesi babası hayırlı geceler dilerken kardeşi tekrar abisine sarılarak odasına geçti.

adil erdem üzerini değiştirip pijamalarını giydikten sonra küçük çantasındaki birkaç parça kıyafeti dolabına asıp yatağına uzandı ve cebindeki telefonu çıkardı. ilteriş birkaç mesaj atmıştı.

ilteriş; adil erdem neredesin? ne kadarlık yolun kaldı? [18.25]

vardın mı? erkin merak ediyor. [19.48]

otobüs firmasını aradık çoktan varmış otobüs sen neden bakmıyorsun ki telefonuna? iyi misin [20.35]

dinci!!! baksana şu mesajlara!!! [21.29]

ulan dinci! küfür edicem bak sana! aptal herif! [22.10]

neredesin???? merak ediyoruz ulan! hayvan herif insan bir iyiyim yazar! [23.12]

ulan seni var ya! bir elime geçirirsem!!! geber lan pezevenk!!! [23.22]

geberme seni ben grberticem!! bunu allah'ına söylersin! [23.25]

gerizekalı sorumsuz hayvan sülalesi ! it sürüsü ! [23.47]

siktir git lan mal! senle mi uğraşıcam! defol! [23.59]

dinciiiiii??? [00.04]

ulan çok merak ediyorum nolur en azından iyiyim yazsan?! götün mü düşer şerefsiz? nerdesin nerdeeeeee???? [00.14]

adil erdem tüm mesajları okuduktan sonra hızlıca yanıt verdi.

adil erdem; selamun aleyküm ilteriş, hayırlı geceler. tam vardığım esnada ezan okununca camiye geçtim babamla namaz kıldırdık, namaz sonrası cami cemaati birlikte çay içmeyi teklif edince kıramadık. oradan eve geçtik, bu kez annem kız kardeşim lafa tuttu. birlikte yemek ye, sohbet et derken bu saat oldu. özür dilerim, sizi merakta bıraktım, endişe etmişsiniz. ancak müsait olabildiğim için mesajlarını yeni görüyorum. allah razı olsun bu kadar değer verip önemsediğiniz için.

ilteriş son mesajından birkaç dakika sonra gelen mesajla hızlıca yattığı yerden doğrulup telefonunu eline aldı, adil erdem'in mesajını okuduğunda derin bir oh çekti.

ilteriş; nasılsın peki? yolculuk nasıl geçti? ailenle ne kadar zamandır görüşmüyordun?

adil erdem; iyiyim elhamdulillah sen nasılsın? yolculuğum da çok şükür güzel geçti herhangi bir sorun yaşamadan eve geldim. aile evine en son lisans mezuniyetinde gelmiştim fakat uzun kalmamıştım o yüzden böyle özlem dolu bir karşılama oldu.

İLTERİŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin