Arzu odaya çıktığında Ayaz'ın yatakta uzadığını görmüştü. Dolabı açıp yere önce bir döşek serdi, döşeğin üstüne bir yorgan ile yastık koydu.
"Ne yapıyorsun?" Diye sordu Ayaz.
"Burada yatacağım," diye karşılık verdi Arzu.
Ayaz yataktan kalkıp Arzu'nun kolundan tuttu. "Saçmalama Arzu," dedi.
"Ben hep saçmalıyorum değil mi zaten?"
"Öyle mi dedim ben şimdi? Ayrı yatmak istiyorsan yatakta yatabilirsin, ben burada yatarım."
Arzu hiç itiraz etmeden yatağa geçti. Ayaz komidinin üstünde duran kitabını eline alıp yer yatağına uzandı. Kitabı okurken kitaba odaklanamıyordu. İki de bir Arzu'yu kontrol ediyordu. O yanında olmayınca bazı şeyler eksik kalıyordu. Arzu'ysa aynadan izliyordu onu.
Ayaz ayağa kalktı, kitabı komidinin üzerine koyarken Arzu ile göz göze geldi, durdu ve ona baktı. "Beraber yatmak için hâlâ şansımız var," dedi.
Arzu oflayıp Ayaz'a arkasını döndü. Ayaz tekrar kendi yatağına geçti. İkiside birbirinden ayrı uyudu. Saat gecenin üçüydü. Mutfakta tabaklar yere düştü ve Arzu sesle gözlerini araladı. Yatakta, Ayaz'ın uyuduğu tarafa doğru kaydı ve Ayaz'ı uyuyor mu diye kontrol etti.
"Ayaz, uyuyor musun?"
"Hayır," dedi Ayaz. Hâlâ gözleri kapalıydı. Kendisi de tabağın kırılma sesiyle uyanmıştı. Sesi kalın ve derinden geliyordu, karşısında kelimeleri karıştırmadan konuşulması imkansızdı.
"Sesi duydun mu?"
"Duydum, korktun mu?" Diye sordu. Sırıttığı an gözlerini açıp Arzu'ya baktı. "Yanına gelmemi ister misin?"
"Krizi fırsata çevirme hemen. Sese baksana, neden geldi acaba? Hırsız mı girdi yoksa?(!)"
"Evde çalınacak bir şey yok ki, her şey bankada, banka bilgileri de bende."
"Ya birine zarar verirse?" Diye sordu Arzu.
Arzu'nun bu lafı üzerine Ayaz'ın da içine kurt düştü. Ayağa kalkıp kapıya doğru yürüdüğünde Arzu da ayağa kalktı. "Bende geleceğim, " dedi.
Ayaz, kapıyı açıp dışarı çıktığında Arzu tam arkasındaydı. Korktuğu için Ayaz'ın arkasından yürüyordu. Birlikte merdivenden inerken, Ayaz durdu. Tam çaprazında televizyonu sökmeye çalışan, simsiyah giyinmiş bir adam olduğunu gördü. Arzu'ya döndü ve yukarı çıkmasını söylemeden işaret parmağı ile gösterdi. Arzu bir şey demeden yukarı çıktı. Ayaz bir iki basamak daha indiğinde kanepeye baktı, Samet'in normalde kanepede olması gerekiyordu, yoktu. Kim olduğunu anlamıştı. Yavaş yavaş ilerleyip televizyonu sökmeye çalışan adamın arkasına yanaştı. Masadaki seyehat çantasının içinde evde olan değerli eşyaları gördü. Üç tane cüzdan, annesinin altınları, babasının gözünden bile sakındığı antika eşyaları.. ve daha niceleri. Sağ kolunu adamın boynuna doladı ve tüm gücüyle sıktı. Samet'i suç üstü yakalamıştı!
Samet, boynunda hissettiği kol ile ilk ne olduğunu anlamamıştı. Nefes alamıyordu ve yüzü kıpkırmızı olmuştu. Nefes almasının zorlaştığını hissettiğinde biri tarafından boğulduğunu anlamıştı. Elleri ile, kendi boynuna saran kaslı ve sıkı kola vurmaya başladı. Aşağıya Arzu indi, ışığı açtığında karşısındaki manzara karşısında şok olmuştu.
"Samet abi! Ayaz dur, Samet abi!" Diye bağırıp Ayaz'ın kolunu Samet'in boğazından ayrımaya çalıştı. Ayaz, Samet'i bıraktı. Samet, dizlerinin üstüne çöküp derin derin nefes almaya başladı. Görültüyle uyanan ev halkı hemen aşağıya inmişti. Samet kendine geldiğinde ayağa kalktı ve Ayaz'ın burnuna yumruğunu geçirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUKLA
ChickLitZorla evlendirildiği adam ile, kalbinin ait olduğu adamla arada kalan kızın hikayesini konu almaktadır.