Episode 04

12 3 0
                                    

𝑀𝓇𝓈 𝐵𝑒𝓁𝓋𝓎𝓃𝒶 𝒳 𝑀𝓇 𝑀𝒶𝓁𝒹𝑒𝓋𝒶𝓃

Belvyna merenung keluar jendela asrama, bulan terang kebiruan, menandakan waktu sudah tengah malam. Bilik asramanya disediakam khas untuk dirinya sendiri. Tidak terlalu mewah, tidak juga terlalu lusuh.

Bianca dan Lucas mengintip dicelah pintu kerana kuathir terhadap tuan mereka. Bianca dan Lucas adalah adik beradik kembar, walaupun berbeza jantina.

"Apa cik Belvyna baik-baik saja?" Soal Lucas kuathir.

"Sebaiknya kita tidak usah mengganggu" mereka menutup pintu semula.

-

Belvyna pove.

Hari ini aku mendengar semua pembicaraan antara cik Chezyaa dan Jeo. Sekali dengar saja aku tahu, bahwa cik Chezyaa menyukai Jeo.

Bukankah itu lebih baik? Tapi kenapa Jeo malah tidak peka dengan orang yang benar-benar manyukainya seperti Cik Chezyaa?

-Semasa mendengar pembicaraan mereka..-

"Sepatutnya aku yang mengatakan itu. Apa berteman denganku sepuluh tahun tidak ada apa-apanya bagimu, Jeo?" Chezyaa membalikkan semula kata-kata Jeo.

"Apa maksudmu?"

"Si peringkat dua itu.."

Belvyna tersentap apabila terasa dirinya seakan disebut.

"Vyna? Apa kaitannya dia terhadap pertemanan kita?" Jeo tidak berpuas hati. Kedengaran Chezyaa mengeluh.

"Kau takkan faham"

-

Setelah itu Chezyaa pergi meninggalkan Jeo bersendirian. Tentu dia cemburu kerana temannya diambil orang baru.

Aku merasa bersalah pula sebab menguping percakapan mereka. Kalau begitu, patut kah aku menjauh dari Anastasia dan Jeo?

Jeo.. Jeo Maldevan.

"Aku harap aku tidak bertemu dengan dia lagi"

Aku taknak hubungan cinta mereka menjadi sepihak sahaja. Apatah lagi aku sudah mula mengagumi cik Chezyaa. Aku taknak jadi musuh orang yang dah jadi idola aku. Tapi, Jeo takpe ke kalau aku tiba-tiba menjauh?

Plak..

Aku menepuk muka aku sendiri. Sedar Belvyna, kami baru saja berkenalan. Tentulah dia takkan peduli. Aku kena menjauhi dia kan sebelum kesalahfahaman mereka semakin menjadi?

"Argg" apa patut aku buat ni. Aku nak ada kawan juga. Tapi aku tak boleh pentingkan diri, tak boleh pentingkan orang juga.

"Haih aku ni dah kenapa?" Guman aku kepada diri sendiri.

Aku perlu kawan..

Kawan..

Kawan ya?

Ha! Aku baru teringat dengan perempuan yang mencurigakan tadi. Mungkin dia ikhlas nak berkawan dengan aku heheh. Kalau tak boleh terlibat dengan Noblesse dan Noble.. dengan bangsawan ketujuh pun bolehlah kan?

"Hoaaaam" aku menguap sekejap.

"Aku datang duhai katil tercintaaa"

-

Belvyna pove end.

××

Chezyaa melibaskan pedang kayu kearah patung yang terbuat dari kayu. Hasil libasannya hanya membekas pada patung itu. Tangannya diangkat untuk mengesat peluh didahi.

Beuty In LoveWhere stories live. Discover now