Hoofdstuk 5

10 0 3
                                    

Juniper

Ik ren een tijdje achter Leaf aan, en eindelijk ben ik de tunnel uit. Leaf verandert terug in een mens, en ze heeft haar zeis in haar hand. Ik zorg ervoor dat mijn pijlenkoker op een plek zit waar ik makkelijk en snel de pijlen eruit kan halen. Er liggen drie messen op de grond, maar aan de bovenkant zijn het een soort zagen.Ook liggen er een paar schedes, Iedereen pakt er een en maakt hem vast aan zijn/haar riem. Als ik klaar ben, kijk ik om me heen. Ik ben benieuwd waar we nou weer zijn. We staan op een open plek. Voor ons zijn bomen, net als aan de linker en rechterkant. Achter ons is de grot waar we net uit zijn gekomen. Ik loop een rondje op de open plek. Naast de ingang naar de grot is een berg, en daarboven hangt een net, en hij ziet er heel stevig uit. 

Ik verander, met wat moeite, in een vogel (volgens mij is het een havik) en vlieg omhoog. De berg is eigenlijk een bergketen, in de vorm van een ovaal, en wij zitten erin. Over de hele ovaal hangt het net. Ik verander midden in de lucht weer in een mens. Ik zweef rustig naar de grond. Blijkbaar is mijn kracht lucht en wind. Ik vertel aan de anderen wat ik net heb gezien, en ze reageren niet verbaasd. Nogal logisch na alles wat er gebeurd is. 'Laten we een hut gaan bouwen, dan kunnen we vanavond ergens slapen. Ik wil niet meer die grot in als het niet meer nodig is', zegt Will. 'Goed idee', zegt Leaf. 'Wie doet wat?' 'Kan Leaf lange, stevige takken zoeken, dan zoek ik grote bladeren. Dan maken we een hut.' 'En wat moet ik dan doen?', vraagt Will. 'Jij kan gaan jagen met je speer', is het antwoord van Leaf. 'Oke.' 

Ik loop het bos in, en zie al snel een boom met erg grote bladeren. Ik snij er een paar af met de zaagkant van mijn mes, en breng ze terug naar de open plek. Ik loop weer terug naar de boom en herhaal het. Zo gaat het nog een paar keer door, en nu heb ik genoeg bladeren verzameld. Leaf is alweer terug met een paar stevige, rechte, lange takken van allemaal ongeveer dezelfde lengte. Samen zetten we de takken zo neer dat ze niet omvallen. De bladeren zijn wat moeilijker. Ik moet mijn windkracht gebruiken om ze op hun plek te houden. Leaf komt erachter dat ze natuurkrachten heeft, en ze maakt met behulp daarvan de bladeren aan elkaar en de takken vast. Nu hebben we een hut. 'Ga jij Will zoeken, dan probeer ik vuur te maken', zeg ik. Leaf zegt niets, maar ze verandert in een wolf en rent ervandoor. 

 Ik zoek een paar takken en leg ze bij elkaar. Na een tijdje dingen uitproberen lukt het uiteindelijk om vuur te maken. Leaf komt terug samen met Will, en Leaf heeft 2 vissen vast, 1 in elke hand, en Will een vis in zijn ene hand en zijn speer in de andere. Ik zet twee takken aan verschillende kanten van het vuur neer, Leaf splijt ze met haar mes aan de bovenkant doormidden, Will maakt ze nat zodat ze niet in de fik vliegen en ik prik de vissen (ze zijn niet heel groot) aan een andere tak die Will ook alvast nat had gemaakt, waarna ik de tak op de andere takken zet om de vissen te roosteren. Zodra ze klaar zijn laten we ze naast het vuur nog even afkoelen en eten ze daarna op, waarna het tijd is om te gaan slapen. 'Ik blijf even wakker om de wacht te houden, na een tijdje maak ik Will wel wakker, is dat goed', vraagt Leaf. 'Oké', zeggen Will en ik tegelijk. En we gaan slapen.

Will

Ik word wakker geschud en het eerste wat ik zie is het gezicht van Juniper. 'Maak Leaf over een tijdje wakker, ik ga slapen', fluistert ze. Ze gaat ook op de grond liggen en valt meteen in slaap. Na ongeveer een uur hoor ik geritsel buiten de tent, dat anders klinkt dan de rest van de geluiden, dus ik pak mijn speer en loop voorzichtig en op mijn hoede naar buiten. Tot mijn verbazing staat er een jongen. 'Hallo', zeg ik zachtjes. De jongen draait zich razendsnel om, mijn kant op, en schrikt zich duidelijk helemaal kapot. Hij verandert in een vogel en vliegt weg. Kan iedereen tegenwoordig in dieren veranderen? Ik ga weer naar binnen, zo stil mogelijk zodat ik de meiden niet wakker maak. 

Nu gebeurt er niets, en ik wacht nog 2 uur, en dan maak ik Leaf wakker. Ze reageert rustig, maar ze ziet er alert uit. Ik ga liggen, maar kan niet meteen slapen. Ik moet steeds maar nadenken over die vreemde jongen. Na voor mijn gevoel ongeveer een kwartier val ik in slaap, ik ben erg moe. Ik word wakker gemaakt doordat er iemand aan me aan het schudden is. Ik schrik me kapot, en wil het uitschreeuwen. Alleen lukt dat niet zo goed. Iemand heeft zijn of haar hand over mijn mond heen gedrukt, die voorkomt dat ik geluid maak. Ik raak in paniek, tot ik zie dat het Juniper is die me heeft wakkergeschud, en dat Leaf haar hand over mijn mond heeft gelegd. 

De TrainingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu