Hoofdstuk 10

11 0 2
                                    

Juniper

Ik word wakker, en ben dan ook meteen klaarwakker. Ik sta op, en loop naar de deur die leidt naar de kamer die bijna helemaal gemaakt is van glas. Ik doe de deur open, en loop de kamer binnen. Daar zie ik dat er nog geen licht naar binnen schijnt, wat betekent dat het buiten nog donker is. Ik ga zitten op een van de stoelen, en staar een beetje voor me uit. Hoe lang geleden is het dat ik wakker werd in die grot? Volgens mij is dit de derde nacht. Eerst een nacht vlak buiten die grot, toen een in de grot waar Phoenix, Raven en Atlas wakker werden, en nu deze nacht. Hoe lang is het geleden dat ik mijn ouders heb gezien? Ik zou het niet weten. Voordat ik wakker werd in die grot, was ik nog een tijdje bij mijn moeders ouders. Mijn ouders waren samen ergens heen. Ondertussen zullen ze wel weer thuis zijn. Dan zullen ze van mijn moeders ouders wel horen dat ik al een paar dagen weg ben. Ze zullen wel ongerust zijn. Ik wil naar huis... Ik voel dat ik bijna in slaap val, en besluit terug te lopen naar de bedden. Ik ga liggen, en val al snel weer in slaap.

Als ik weer wakker word, is het licht aan in de kamer. Phoenix zit in een van de stoelen, en Leaf staat naast haar bed, kijkend naar de klimplant decoraties. Eerst snap ik niet waarom ze ernaar aan het kijken is. Dan zie ik dat de klimplanten opeens veel meer blaadjes hebben dan gisteren, en ook helemaal naar elkaar toe zijn gegroeid onder het soort van dakje door. 'Het waren toch nepplanten?' vraag ik. 'Blijkbaar niet.' 'Heb je ze laten groeien?' 'Ik denk het.' Phoenix houdt zich buiten het gesprek. 'Wanneer dan?' Leaf haalt haar schouders op. 'Huh?' 'Ik denk dat het tijdens mijn slaap is gebeurd ofzo.' 'Oke.' Ik loop naar mijn bed, pak mijn kleren en loop naar de badkamer om me om te kleden. Al snel ben ik klaar, en ik besluit om de pyjama netjes op te vouwen en op mijn bed te leggen. Nadat ik dat heb gedaan, loop ik naar de centrale kamer. Daar zitten de jongens al op de bank. 

Raven merkt me als eerste op. 'Hi, Juniper. Heb je een beetje oke geslapen?' Daar moet ik even over na denken. Volgens mij wel. Ik besluit niks te zeggen over dat ik vannacht wakker ben geworden. 'Ja hoor, ik heb prima geslapen. En jij?' 'De tijd dat ik heb geslapen heb ik goed geslapen, maar ik kon niet goed in slaap vallen. Ook werd ik vroeg wakker, bedankt dat je het vraagt.' 'En jullie? Hebben jullie een beetje oke geslapen?' vraag ik aan Will en Atlas. 'Jep', is Will's antwoord. Atlas knikt. Ik ga op een van de stoelen zitten, wachtend tot Leaf en Phoenix komen. Het duurt maar een paar minuten tot Phoenix binnenkomt. Ze kijkt meteen chagrijnig zodra ze Raven ziet. Ik moet echt eens vragen waarom. Ze gaat zitten op een stoel zo ver mogelijk van Raven vandaan. Het duurt daarna nog ongeveer 10 minuten voor Leaf binnenkomt. 

Zodra hij het door heeft, begint Will te praten. 'Er lag net een nieuw briefje op tafel, waarop stond dat we naar buiten moesten gaan als we er allemaal waren en we ontbijt waren.' Hij staat op, en loopt naar de deur, die hij open doet. Ik sta op en loop ook naar de deur, waar ik me omdraai om te kijken of de anderen ook komen. Alleen Atlas komt, dus ik vraag maar: 'Komen jullie?' Leaf zucht, maar staat toch op en loopt naar ons toe. Raven en Phoenix lopen achter haar aan. Will loopt naar buiten, en we volgen hem. Daar staat Aquia te wachten. 'Kom maar met me mee, het ontbijt staat klaar.' Ik volg haar, met Will voor me uit. Ik kijk niet of de anderen ons ook volgen. Na een tijdje lopen komen we aan bij de kamer waar we gisteravond hebben gegeten. Aquia doet de deur open en we lopen allemaal naar binnen. De kamer ziet er hetzelfde uit als gisteravond, behalve dan dat er nu allemaal eten op de tafel staat. En niet alleen vis. Een heleboel verschillende soorten fruit staan ook op tafel. Tsunis zit alweer klaar aan het hoofd van de tafel. 'Kom binnen! Ga zitten en geniet van het eten!' Ik ga zitten op dezelfde plek als gisteravond, en pak meteen een stuk watermeloen. De anderen gaan ook zitten, en pakken verschillende stukken fruit. Ik geniet van het ontbijt, en er wordt weinig gezegd. 

Als iedereen klaar is, vraagt Tsunis of we nog een dag hier willen blijven, omdat hij nog wat dingen voor ons heeft en we dan vroeg in de ochtend kunnen vertrekken, wat nu toch al niet meer gaat lukken. Iedereen zegt dat ze het prima vinden, ookal lijkt niet iedereen het echt leuk te vinden. We worden weer teruggebracht naar onze kamer. Daar staan zes manden met verschillende soorten fruit en vis te wachten. Ik pak er een op, en ga op de bank zitten. Ook Leaf pakt er een, maar zij gaat naar onze kamer. Raven neemt er ook een mee naar zijn kamer. De anderen gaan net als ik op een stoel of op de bank zitten met hun mand. 

De TrainingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu