Leaf
We lopen weer door een heleboel gangen, en alweer weet ik niet waar we zijn. Na een tijdje te hebben gelopen, doet Tsunis een deur open, en loopt naar binnen. Als wij ook binnen zijn, zegt hij: 'Tot ziens!', en loopt weer naar buiten en doet de deur achter zich dicht. Ik bekijk de kamer waar we nu in staan. Het is een vierkante kamer. Ook hier staan een paar comfortabel uitziende banken en stoelen. Er staat ook hier een lage tafel, en ook staan er twee boekenkasten. Er staan ook een paar potten met verschillende planten erin, de eerste die ik tot nu toe in deze grotten heb gezien. In de linkermuur zit een deur. Hij is gemaakt van hout. Ook in de rechtermuur zit een deur, die er hetzelfde uitziet. Ik loop naar de linkerdeur toe, en open hem.
Achter de deur is nog een kamer, met daarin drie tweepersoonsbedden, zonder dekens erop. Verder staan er weer planten in de kamer, en drie stoelen. Het plafond van de kamer is gemaakt van glas, en door het glas heen kan je water zien, waar overdag de zon waarschijnlijk heel mooi doorheen schijnt. Ook is de muur tegenover me gemaakt van glas, waardoor ik ook daar water zie. Het is allemaal erg mooi. Verder is bijna alles in de kamer blauw. De drie bedden, de drie stoelen, de plantenpotten, de muren, zelfs de vloer. De hele kamer lijkt in het thema water te zijn ingericht. Ook is er nog een deur, in de rechtermuur. Ik open ook die, en kom uit in een kleine badkamer, met een douche, een wastafel en een toilet. Juniper en Atlas zijn achter me aan gekomen, en Juniper loopt nu weer terug. Ik volg haar. Ondertussen zit Will op de bank, en hij heeft een stukje papier vast. 'Wat is dat?', vraag ik nieuwsgierig. 'Een stukje papier met een boodschap erop.' 'Mag ik het lezen?' 'Ja hoor.' Hij geeft het stukje papier aan mij, en ik ga op een stoel zitten.
Er zijn twee slaapkamers, in beide kamers is een deur die leidt naar een kleine badkamer. Als jullie iets nodig hebben, kunnen jullie het laten weten aan Aquia, die buiten de deur staat. Zij zal dan kijken of het geregeld kan worden. Tot morgen!
Tsunis
Ik geef het briefje door, zodat iedereen het kan lezen. 'Zullen we door de deur gaan, waar we nog niet zijn geweest?', fluister ik als iedereen klaar is tegen Phoenix, die de boodschap fluisterend doorgeeft aan Juniper. We zeggen tegelijk: 'Tot morgen!', en lopen naar de deur in de rechtermuur, vanaf de deur gezien waar we door naar binnen zijn gegaan. Ik loopt voorop, en doe de deur open. Ik loop erdoorheen, met Phoenix en Juniper achter me aan, en Juniper doet de deur achter zich dicht.
We komen uit in een kamer die ik nog mooier vind dan de kamer waar ik net ben geweest, de kamer waar de jongens vannacht in gaan slapen, omdat wij hebben besloten dat wij hier slapen. Die kamer was helemaal blauw, met het thema water. Deze kamer lijkt niet echt een soort thema te hebben. De muren zijn hier wit, net als het plafond. De vloer bestaat uit witte planken. Er staan hier drie tweepersoonsbedden, zonder dekens en kussens. De hoeken van de bedden bestaan uit lange palen, die doorlopen boven het bed. Ze ondersteunen een klein... Ik denk dat ik het een dakje moet noemen, ik kan er geen andere naam voor verzinnen, gemaakt van hout. Hier staan ook een paar plantenpotten met planten erin. Ook hier staan drie stoelen, maar, anders dan in de kamer van de jongens, staat hier ook een tafel. Er staat een houten kledingkast in de hoek. Ook zijn er twee deuren in deze kamer, los van de deur waar we net doorheen zijn gegaan. Beide deuren zitten in de linkermuur.
Ik loop naar de dichtstbijzijnde, en doe hem open. Erachter is een kleine badkamer. Ook hier is er een wastafel, een douche en een toilet. Ik loop weer terug door de deur, en doe hem achter me dicht. Juniper vraagt: 'Wat is er achter die deur?', terwijl ze wijst naar de deur die naar de badkamer leidt. 'Een kleine badkamer.' Ik loop naar de andere deur, en open hem. Ik ben best benieuwd wat daarachter zit, omdat er geen twee deuren in de kamer van de jongens waren. Ik loop naar binnen, en zie dat er in deze kamer bijna niets staat. De muren, het plafond en de vloer zijn allemaal gemaakt van glas, waardoor ik het water erachter kan zien. In het weinige licht dat van boven komt, zie ik dat er een paar vissen rondzwemmen. In deze kamer staan een paar stoelen, meer niet. Juniper en Phoenix komen ook de kamer binnen, en lijken verbaasd te zijn over wat ze aantreffen, net als ik. 'Wauw', is Junipers reactie. Phoenix ziet er gewoon verbaasd uit.
JE LEEST
De Training
FantasyLeaf, Juniper, Will, Phoenix, Atlas en Raven worden op een dag wakker in een grot, en weten niet waar ze zijn. Ze ontmoetten elkaar en werken samen om te ontsnappen. Ze verslaan monsters, leren hoe ze hun wapens moeten gebruiken en hun magische krac...