Bab 53

3.9K 209 6
                                    

Adrean mendodoikan Haira Adriana, dia memang kejam, tapi tidak untuk anaknya.

"Siapa nama adik ni ayah?" Tanya Adira, mata dia bersinar tengok muka suci Haira Adriana.

"Nama adik Haira Adriana, cantik kan?" Ujar Adrean sambil mengelus rambut Adira.

"Comel nya adik"

Adrean hanya tersenyum, muka Haira Adriana betul-betul copypaste muka Haura.

Tidak dinafikan, Haura memang cantik, cantik sangat. Tetapi tidak dengan perangai nya.

"Ayah...mama mana?" Tanya Adira tiba-tiba, dia rindukan Haura.

Badan Adrean langsung tegang, dia nak cakap apa dekat Adira? Takkanlah nak cakap yang dia pisah walaupun hakikatnya tak.

"Ayah?"

"Mama sakit sayang" kata Adrean, tapi Haura betul-betul sakit kan?

Adira hanya angguk dan membuat muka sedih, sudah lama dia tak main dengan Haura!

"Adrean, papa nak cakap dengan kamu kejap" Kata Tengku Han Darwish yang tiba-tiba berada di sebelahnya.

"Adira duduk sini eh dengan adik, ayah nak pergi sana" kata Adrean, Adira pun hanya mengangguk.

Tengku Han Darwish dan Adrean pergi ke taman private mereka.

"Kamu dah tak sayang dengan Haura?"

Adrean yang mendengar itu terdiam, tak sayang? Dia sebenarnya sayang, sayang sangat.

"Kalau kamu dah tak sayang, ceraikan dia Ad, dosa kalau kamu siksa dia macamni. Biar lah dia" ujar Tengku Han Darwish.

Adrean mengeluh, tiba-tiba dia rasa menyesal kerana menyiksa Haura dengan teruk.

Tengku Han Darwish hanya gelengkan kepala perlahan, dia biarkan Adrean seorangan diri disitu. Biarlah Adrean fikir dulu.

Adrean pandang keatas, dia tengok langit-langit yang berwarna biru.

Dia tertanya dengan dirinya sendiri, adakah dia lah punca sebenar? Punca keluarga nya hancur sekali lagi. Dari dulu dia tak pernah bahagia.

Tetapi takkanlah dia nak biarkan diri dia tersiksa lagi? Dia harus mencari sumber kebahagiaan dia.

Dan sumber kebahagiaan dia adalah Haura, dan juga anak-anak nya.

Adrean langsung berlari dan pergi menuju kebawah basement. Dia cepat-cepat membuka pintu.

Adrean masuk, dia rasa nak bunuh diri dia sendiri bila tengok Haura.

Perlahan-lahan dia mendekat kearah Haura, Adrean mengerutkan muka nya.

Haura telah di rawat, paha dan pipi Haura sudah sembuh.

Adrean cuba mengingati balik, dia ada rawat Haura ke semalam? Rasanya tak ada.

"Ehem"

Adrean menoleh kebelakang, ternyata ada Aryan yang sedang membawa medical kit.

Adrean menoleh kebelakang, ternyata ada Aryan yang sedang membawa medical kit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The sweetest husband: Tengku Ghibran Adrean -C-Where stories live. Discover now