-4 BULAN KEMUDIAN-
Kandungan Haura mencecah 4 bulan, badan Haura juga makin chubby.Haura menghempas baju-baju lama dia, semua baju dia dah tak muat! Rasa nak menangis pun ada, eh dah nangis dah.
Adrean yang baru habis mandi langsung bergegas pergi ke wardrobe bila dengar tangisan Haura.
"Kau kenapa? Kau okay tak?" Tanya Adrean dengan suara risau dia.
"B-b-baju saya semua dah tak muat" makin kuat tangisan Haura, dia siap baling baju dia kearah Adrean.
Adrean tercengang bila pakaian dalam Haura dibuang dekat muka nya.
Dalam wardrobe itu habis semua bersepah kerana Haura meneroka setiap almari dia. Bila tau je baju dia tak muat, dia langsung mengamuk.
"Allah...ingatkan apa tadi" kata Adrean sambil menepuk dahinya sendiri, Haura masih lagi nangis teresak-esak.
"Tengoklah, hik hik hik, lingerie saya, baju kurung saya, semua dah tak muat!"
Adrean menghela nafas, haih mak buyung ni buat risau je.
"Biarlah, nanti boleh beli lagi" kata Adrean dengan lembut.
Haura menggeleng, taknak, lain bila beli baru, dia taknak.
"Saya taknak yang baru, saya nak yang lama ni je"
Adrean meraup mukanya, macam mana dia nak handle perangai Haura yang makin manja ni.
"Sudahlah sayang, nanti kalau baby dah keluar, muat balik la tu" kata Adrean sambil mengelus perut Haura.
Haura mengelap air matanya, dia memuncungkan bibirnya.
Adrean hanya ketawa kecil, alahai mak buyung.
Arayyan menghela nafas berat, daritadi Aryan tak bercakap dengan dia, dia sendiri taktau apa punca nya.
Tak pernah lagi dia kena palau dengan Aryan, kalau dia dah kene palau bermakna yang Aryan marah besar dengan dia.
Tapi salah dia apa? Inilah manusia, bila ada orang buat salah bukannya nak tegur, tapi buat silent treatment.
"Oit, kau kenapa termenung jauh?" Tanya Arzen yang tiba-tiba sudah berada di sebelah Arayyan.
"Hm, Aryan palau aku je daritadi weh, aku salah apa?" Ujar Arayyan, sedihlah dia macam ni.
"Ye eh? Dia dengan aku elok je"
Arayyan menjeling Arzen, yela dia berbaik dengan kau je.
"Aku taktau aku buat salah apa, kalau iye pun tegur la, ini tak" kata Arayyan, dia nak marah tapi takboleh, kalau dua-dua marah nanti habis rumah tu pecah.
"Aku dah tegur banyak kali, dia buat pekak je" kata Arayyan lagi, sakit hati dia dengam Aryan.
"Hmm..mungkin sebab....dia dengar yang kau dengan Arabella tu tengah couple?"
YOU ARE READING
The sweetest husband: Tengku Ghibran Adrean -C-
Romance(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean bin Abdullah, dia adalah anak angkat Tengku Han Darwish. Tengkh Ghibran Adrean ialah Seorang CEO te...