Pada malamnya, Aryan sedang berada di ruang tamu bersama Arayyan, mereka sedang membuat homework Matematik.
"Ish, susah nya" kata Arayyan sambil memggaru kepalanya, dia masih dekat soalan nombor 4! Manakala Aryan sudah ada di no 10.
Aryan memang meminati matematik, bagi dia math ni ez je!
Kalau Arayyan pula? Dia tak suka langsung! Kalau boleh setiap ada math dia nak ponteng je, tapi dia budak baik.
"Siap" kata Aryan sambil senyum senget kearah Arayyan.
Arayyan side eye Aryan, taula pandai math! .
"Cepat sikit, dah pukul 12 dah ni".
"Takpela esok cuti" .
Aryan gelengkan kepalanya, budak ni memang, bila cuti je mesti taknak tido.
Aryan termenung sekejap dan dia baru perasan, mamanya tak balik lagi.
Aryan bangun dari duduknya dan pergi ke bilik akaknya.
Tok tokk
"Akak...tidur ke?"
Tok tok tok
Aryan mengerutkan mukanya, awal akaknya tido, biasa pukul 2 camtu baru tido walaupun esoknya kerja
"SIAP!"
Bahu Aryan terhinjut"woi, dia punya siap mengalahkan aku"
Arayyan membuat muka, nyenye
Arayyan menuju kearah Aryan"Nak buat apa?"
"Aku nak suruh akak call mama tapi akak dah tidur"
Arayyan hanya anggukkan kepalanya, dia menguap, aihh tiba2 rasa ngantuk!
"Jarang2 kau menguap, dahlah gi tidur"
Arayyan masuk kedalam biliknya, manakala Aryan masih di ruang tamu menunggu mamanya, jarang2 mamanya balik lewat macamni! Dulu kalau lewat pun pukul 9 je.
Aryan mengeluh berat, dia rasa ada yang tak kene dengan mamanya.
Syasya bangun dari tidurnya, badan dia sakit2! Taktau kenapa
Dia termenung sekejap dan teringat balik plan dia nak dapatkan Adrean!
Dia bangun dengan semangat, tak kesah dengan badannya yang sakit, dia nak kene selesaikan plan dia sekarang
Syasya mengambil baju jubah dan tudung shawl berwarna pink
'Tunggu la kau Adrean' kata Syasya dalam hati sambil senyum senget
Selesai dia pakai pakaiannya, dia pergi ke bilik Yusuf, budak tu dah pingsan
Syasya senyum senang, makin senang la plan dia!
Dia keluar rumah dan dia tinggal mencari Adrean di office
YOU ARE READING
The sweetest husband: Tengku Ghibran Adrean -C-
Romance(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean bin Abdullah, dia adalah anak angkat Tengku Han Darwish. Tengkh Ghibran Adrean ialah Seorang CEO te...