Too late // Matthy + Russo

85 12 4
                                    

~ P e r s o n e n : ~
Matthyas het Lam: 19, taken met Rutger, woont in een klein appartementje in Haarlem, hoort bij de bankzitters
Robbie van de Graaf: 20, single, woont in cdh, hoort bij de bankzitters
Milo ter Reegen: 21, taken met Charlotte, woont samen met Char in Amsterdam, hoort bij de bankzitters
Raoul Joshua de Graaf: 22, taken met Lieke, woont in cdh, hoort bij de bankzitters
Koen van Heest: 20, single, woont in cdh, hoort bij de bankzitters
Rutger van Eck: 20, taken met Matt, heeft een appartementje in den helder, maar slaapt en woont meestal bij Matt
—————————————————
Pov Matthy:
Ik schrik wakker van mijn telefoon die keihard afgaat, oh oh... ik pak mijn telefoon erbij en mijn blik gaat over het scherm heen. *Tien gemisten oproepen van: Koen🍉, Papa Roellieee, Rob & Miellie. Kut, bedenk ik mezelf meteen, ik heb me verslapen! *Inkomend gesprek: Rut❤️ ik besluit op te nemen, los van mijn vreselijke ochtend stem. "Schat? De jongens bombarderen me me berichtjes over waar je bent en blijft, moest jij niet op Schiphol zijn?" "Ik ben door mijn wekker heen geslapen oké!?" Antwoord ik lichtelijk geïrriteerd. "En dan heb ik het straks allemaal weer gedaan zul je zien," ga ik zuchtend door, en ik stap vermoeid uit bed. "Zal ik Roel even bellen om te zeggen dat jij eraan komt?" Weer zucht ik, "ja alsjeblieft..." "working on it, ik bel je zo terug, love youuu" "Love you," antwoord ik terug.

Een kwartier later zit ik bellend met Rutger in de auto opweg naar Schiphol, ik hoop dat we onze vlucht naar Ibiza nog redden! "Ik rij nu de parkeerplaats op Rut," "top, de jongens wachten je op bij de hoofdingang, ik hoop dat jullie het nog kunnen halen..." zo snel als ik kan stap ik uit en haal ik mijn koffer uit de achterbak. Renend loop ik op de grote main entrance af en daar zie ik de jongens al staan, in een bepaalde houding die er niet perse heel verwelkomend uitziet... "Daar ben ik..." zeg ik opgelucht als ik hijgend als een soort hond bij het groepje sta. "Dat werd tijd..." hoor ik Koen op een vervelende toon mompelen. "Fijn dat je er bent Matt, kom jongens, snel door naar de douane nu!" Zegt Roel en dat geeft me een iets beter gevoel.

"Top, die vlucht kunnen we mooi vergeten," mompelt Koen weer boos als de douane vrouw ons er niet door heen laat vanwege onze grote microfoons, je weet wel, die op zo'n soort bezem met aan het eind zo'n soort grote pluizige spons. Ze vertrouwt ons dus niet, dus haalt ze er andere mensen van de security bij, en die zijn ook niet zo blij met het, voor hun onbekende, materiaal waarvan het ding gemaakt is. Het is 08:30 en onze vlucht er trekt over enkele  minuten al, godver... Milo en Roel gaan de discussie nog een keer aan met de medewerkers en ondertussen worden we voor de zoveelste keer omgeroepen, omdat we eigenlijk al in het vliegtuig horen te zitten.

"Slecht nieuws mannen, ze gaan ons er niet door laten en onze vlucht is de lucht in, op naar de Spaanse zon" Roel zucht erbij terwijl hij de woorden uitspreekt. "En door wie komt dit allemaal?!" Begint Koen dan voor de zoveelste keer, en op de een of andere manier kijkt iedereen mijn kant op. Ook niet heel gek ofzo... "Ja sorry hoor, alsof jullie nooit een foutje maken," "Daar gaat het niet om Matt, het gaat erom dat we nu nog tot morgen moeten wachten en dat ons upload schema samen met onze draai dagen op het eiland dan helemaal in de soep lopen, dus kortom, je bent dit keer dus wél het probleem," gaat Koen door, soms moet hij echt eens een keer kappen met constant een heilig boontje te spelen en zo arrogant doen, niemand heeft er wat aan. Ik zucht mijn woede uit, "volgens mij ben jij anders de enige die er zo over denkt Koen, of niet soms?" "Nou, ik vind het anders ook wel behoorlijk kut hoor," protesteert Rob en hij slaat zijn armen over elkaar. Hem kan ik ook nog wel aan. "Hou jij je bek lekker Rob!" Roep ik boos en ik sla mijn handen defensief in mijn zij. Ik kijk Milo aan, "ja dan hoef je mij niet aan te gaan kijken kleine, door jou zitten we nu vanavond niet in Spanje," ik zucht diep, Roel is nog de enige... "

Ik wend mijn blik naar Raoul, please, denk ik van binnen: "Ja het is niet tof nee, maar ja het is wat het is," "Godverdomme Matt echt! Arghhh! Moeten we nu weer naar kut hotel dankzij jou," gaat Koen door. "Neeeee, echt Roel?" Vraagt Robbie geïrriteerd en Raoul knikt. "Er zit niks anders op hè..." gaat Roel verder. "KUT MATT! ECHT , TERING!" Schreeuwt Koen. Er vormen kleine tranen in mijn ogen door de aanval. "Nee Matt ga nu niet zitten te janken hier, jij bent heel de oorzaak van dit alles," Zegt Milo, en yep, er vormen nog meer tranen! "MATTHYAS KAPPEN, JE BENT NIET LEUK, DIT KOMT ALLEMAAL DOOR JEZELF DUS GA NU NIET ZO ZIELIG LOPEN TE DOEN!" Roept Rob dan ineens hard. Ik kijk hem half huilend aan. "Top, hij is aan het janken..." gaat Milo door. Ik ben er helemaal klaar mee en draai me om. "E-echt, zoek het uit!" Ik gooi mijn koffer boos op de grond en loop naar de uitgang terwijl ik Rutger bel.

"Hey schat, ben je al aan het boarden? Ik kom hier de parkeerplaats niet af vanwege die stomme drukte," begint hij, hij moest vandaag ook naar Schiphol in de ochtend om zijn zus weg te brengen die een paar maanden naar Bali ging. "Draai alsjeblieft om en haal me op, het is echt vreselijk," snik ik. "Ahw lieverd, dat is ook kut... ik kom eraan, ben er over een paar seconden," Even later staat Rut met de auto voor mijn neus, eindelijk... een opgelucht gevoel nadert mijn maag en ik voel me iets beter. Er vormen weer tranen in mijn ogen en ze rollen over mijn wangen heen. "Hey Mattje," zegt hij en hij stapt uit en neemt me in z'n armen. "Het zit de laatste tijd ook allemaal dit mee hè?" Fluistert hij. Nee, nee, het ziet niet echt mee de laatste tijd! Ik leid aan een soort lichte vorm van een depressie, ik zit laat maar zeggen op de rand. Ook heb ik wekelijks super veel last van migraine. Nee, de jongens weten hier niet veel van, ze weten wel dat ik vaak hoofdpijn heb en meestal moe of gestrest ben, maar verder ook niet...

Ik hoor iemand op ons afkomen, nee toch... "Heyy Roel," zegt Rut dan, phiew... "hey hey," "zo dat ging volgens mij niet helemaal lekker of wel?" Ik hoor Roel een klein lachje geven, "nee alles verliep ff niet zoals we wilden..." ik kijk Roel aan en hij glimlacht, "maar we hebben een hotel geboekt hier naast Schiphol dus kunnen we morgen gelijk me de eerste vlucht mee!" Rutger lacht even, "top!" Weer kijk ik Roel aan, "hey, kom je mee naar binnen? We gaan even wat eten," ik twijfel even maar knik dan. Ik zeg Rutger toch maar gedag en loop door de hoofdingang met Roel. Tweede poging, here I come...
—————————————————
Heyyy lieve lezers, sorry voor dit stomme deel, ben er zelf niet helemaal weg van ofzo, anyway, er komt snel weer een nieuw deeltje aan, byee! Xxx

one shots </3 bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu