Darah terpecik saat Zafriel menggores tangan pembunuh di hadapan mataku. Lelaki itu menggerang kesakitan, memegang tangan yang berlumuran darah itu. Menahannya dari lebih mengalir darah. Winter pula sedang bertempur bersama pembunuh upahan yang lain.
Ketika Zafriel sedang berlawan dengan lelaki lain, seorang wanita dalam kalangan mereka datang ke arah aku. Dia memegang leher aku dan mengacukan pistol ke kepala. "Oi! Stop before I kill her!" jeritan wanita itu menarik perhatian Zafriel dan Winter.
Mereka saling berpandangan. Winter perlahan-lahan mengangkat tangan, tanda berserah. Tetapi Zafriel sebaliknya. Dia senyum sinis dan menapak ke arah kami. Semakin dekat jarak antara aku dan Zafriel, semakin berdegup laju jantung. Tolonglah jangan buat gila Zafriel!
"You want to shoot her? Then go on. I would like to see you try." cabaran Zafriel itu membuatkan hati wanita yang memegang aku ni berkobar-kobar. Ni memang bakal suami aku ke? Well, it's not like the marriage is based on love at all. Arrangement marriage. But still!
Mata aku dan Zafriel bertemu. Mata dia kini turun ke arah tepi perut aku dan kembali bertembung mata denganku. Aku memejamkan mata dan menarik nafas dengan tenang. "If an enemy is holding you captive and point a gun at your head, aim your elbow towards their quadrant. Hit as hard as you can," suara Zafriel yang tenang itu berbicara dalam minda.
Taktik yang diajarnya ketika mengajar aku tentang cara melepaskan diri. Aku menggepal tangan lalu menghanyunkan siku ke belakang sekuat yang mungkin sehingga terkena tubuh wanita itu. Genggaman di leher dilonggarkan lalu Zafriel tangkas menarik tanganku ke dalam pelukan.
"Stay close to me," suara garaunya bermain di telinga aku. Tangan dia melingkar di pinggangku, memegang aku dengan kuat sambil menjatuhkan pembunuh upahan. Dia menggunakan kot untuk menghalang percikan darah dari terkena aku, ataupun terkena dirinya sendiri.
"Siapa diaorang tu Zafriel?!" perasaan cemas dan risau menghantui diri. Akan ada lagi ke perkara begitu berlaku di masa akan datang? Zafriel tenang bermain dengan pemetik apinya sambil memandu kereta. Winter menaiki kereta bersama William dan Felix.
Dia hanya mengukir senyuman dan memandang aku. "Siapa? Kau sendiri yang nak tahu tentang kisah gelap aku kan? So you might encounter this kind of situation frequently in the future." jawapan yang diberi Zafriel tidak memuaskan hati. Dia merenung jauh ke dalam mata aku.
"Mikhailov. Kau cari tentang Mikhailov tu je then every question that's been playing in your mind will be answered. Kalau boleh jumpa." di hujung mata, dapat melihat senyuman sinis yang terukir di bibir Zafriel. Apa yang dia fikirkan dalam kepala otak tu eh?
Bau hanyir besi semakin kuat. "Kau ada bawa daging mentah ke Riel? Kuat la bau dia." aku memandang Zafriel yang sedang menggengam stereng kerete sehingga buku jarinya bertukar putih. Tangan yang tadi bermain dengan pemetik api kini berada di tepi perutnya, menekan kawasan di mana ia sedang berdarah.
Lampu di telefon dibuka untuk melihat keadaan Zafriel. Muka yang sudah pucat bertambah makin pucat, terlihat seperti sekeping kertas yang bersih. Kereta berhenti di tepi jalan. "Kau drive.. Aku dah penat.." dia merenung mataku, tangan naik mengesat air mata yang sudah menitik.
"Aku yang sakit, kau yang menangis.. Aku nak rest kejap." dia merendahkan seat dan memejamkan mata. Aku yang sedang cemas melihat keadaan Zafriel tidak tahu untuk berbuat apa. Kereta dirempuh dari belakang oleh sebuah kereta hitam lain.
Tiada terlihat nombor plat di kereta yang merempuh. "Fuck, can I atleast get a rest?" Zafriel mencelik mata merahnya dan terus membaiki posisi sebelum memandu. Telefon di poket dicapai lalu dicampak ke aku. "Call Felix."
Tiga saat kemudian, telefon diangkat. "Who the fuck is still chasing you? I thought you have chase them all of already." Zafriel ketawa mendengar soalan Felix. "Well what can I say, I'm quite a famous person," suara Zafriel seperti tidak cukup nafas. Terdengar keluhan dari talian Felix.
YOU ARE READING
Tears Of Revenge [HIATUS]
RomanceRaja Navier Aira, perempuan yang dicaci dan dihina oleh ahli keluarga. Kehilangan orang yang paling penting di dalam hidup dan diganti tempat itu. Ingin mengambil kembali hak yang dirampas. Irwan Zafriel, lelaki yang menolong dia kejar impiannya. Ta...