Narkomani

3 1 0
                                    

Z narkomanami niestety to wygląda tak, że to nie są źli ludzie, są to osoby, które się gdzieś zagubiły w swoim życiu. Owszem bywają niebezpieczni i stosują manipulacje wobec swoich bliskich, jak w przeróżnych zaburzeniach psych. lub chorobach, manipulacja bywa niebezpieczna. Słowa "jeśli nie powiesz mi w twarz, że mnie kochasz lub nie to ja wezmę 11-cie ćwiar i się wiadomo co ..." jest to granie na psychice ludzkiej. Druga osoba wtedy czuje się jakby była przystawiona do ściany. Narkomani bardzo często sięgają po przeróżne substancje od kodeiny,  amfetaminy, heroiny, morfiny po benzodiazepiny nawet tj. relanium, xanax, ketazolam, oksazolam i wiele innych. Osoba aplikuje i kuje sie po prostu wszędzie, dużo krwi, pełno strzykawek. Przez co osoba jest otumaniona i na trawę np. potrafi powiedzieć "to takie zielone". Gdzie najwięcej narkoman spędza czasu ? Pokojem dziennym bardzo często jest łazienka, to jest ich ostoja,  pokój, bardzo często zdarza się, że osoba śpi po kilka godzin w łazience, udaje że sie kąpie a tak naprawdę bierze. Narkoman czuje się wtedy mentalnie nastolatkiem, ma problemy z mówieniem, z poruszaniem się oraz ma straszne luki w pamięci. Jeśli chodzi o benzodiazepiny to one działają hamująco na UKŁAD GABA. Narkomani mają bardzo zniszczony mózg. To tak bardzo toksycznie degraduje na całą anatomię mózgu, że człowiek ma problem ze słowotwórstwem, mówi haotycznie. Istnieje również narkoman funkcjonujący, polega to na tym, że nadal bierze, ale pracuje, coś tam robi, stara się żyć "normalnie". Niestety na dłuższą metę tak nie da rady. Jak pomóc narkomanowi ? Jeśli osoba chora nie chce się leczyć wystarczy to po prostu zaakceptować i okazać dużo wsparcia takiej osobie. Istnieją również specjalistyczne placówki, w której znajduje się wyspecjalizowana kadra, która pomoże osobie chorej jak i terapeuci. Należy okazywać uzależnionemu zainteresowanie i wspierać rozmową. Tylko takie działanie może przynieść pozytywny skutek.

Pamiętnik borderaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz