3

9 1 3
                                    

Rouge the Bat

De ster glom in de donkere lucht. Ze hield de ketting tussen haar wijs- en duimvinger en bekeek het met de bewonderende blik die ze voor alle smaragden had. Deze ketting was weliswaar geen smaragd of diamant, maar als ze het goed begrepen had was het een magische ketting waar ze veel mee kon doen. Het zou goed staan in haar verzameling. Nadenkend en het juweel bewonderend vloog ze door de nacht naar haar huis.

Ze woonde eigenlijk overal en nergens momenteel, omdat ze weer aan het rondtrekken was voor haar zoektocht naar diamanten. Ze was een schatzoeker en gespecialiseerd in alle soorten diamanten en smaragden, maar ze was er van overtuigd dat deze ketting haar nog wel eens zou kunnen helpen.

Ze had een hotelkamer gehuurd voor een week en het toeval had gewild dat ze een bijzonder boek had gevonden. Het heette: Het Toverboek en het tweede deel had de titel Het Terugtoverboek. Zij had alleen deel één én nu een magische ketting. Misschien kon ze wel allerlei diamanten tevoorschijn toveren, zoveel dat ze een bad zou kunnen nemen! Misschien word ik wel schatrijk en glimt mijn kamer straks van de diamanten. Oh, ik moet dit juweeltje, nee, deze ketting bedoel ik, gewoon uitproberen. Misschien word ik wel schatrijk!

Toen ze eenmaal in haar hotelkamer was, deed ze de Sterketting om haar nek, sloot ze de deuren van het balkon en ging terug naar het mysterieuze boek dat ze gevonden had. Er stonden allerlei spreuken in die ze niet uit durfde te proberen, want ze was slechts er naar op zoek om rijk te worden.

'Wat zou er gebeuren als ik gewoon eens zou beginnen? Zou ik een tovenares kunnen zijn?' Rouge hield de Ster even vast, kneep toen zenuwachtig haar ogen dicht, richtte haar hand in het midden van de kamer en wenste een schaal vol diamanten in plaats van fruit. Er gebeurde niets. 'Natuurlijk. Natuurlijk! Ik moet gewoon het boek gebruiken. Spreuken over diamanten, hier staat het. Uhm... Ik moet gewoon deze woorden uitspreken: Diamanten groot en klein, kom tevoorschijn! Oeps!'

Een grote, glinsterende diamant lag plotseling op haar donkerpaarse kussen en Rouge knipperde even met haar ogen tegen het licht, maar ook omdat ze het niet kon geloven. 'Het is... het is gelukt! Ik heb een diamant tevoorschijn getoverd!' Ze pakte de diamant met beide handen op en lachte een slechterikenlachje waarvan ze niet wist dat ze dat in zich had. Zelfs van zichzelf vond ze dat ze hebberig klonk. 'Oh, wat is die ketting van Ritchie geweldig. Oké, oké, nog een spreuk. Diamanten zijn een groot goed, ik tover ze hierheen voorgoed!' Vier diamanten verschenen op het kussen en Rouge pakte ze allemaal op en lachte haar charmante lach. Ze had de vijf diamanten allemaal in haar armen vast en drukte ze tegen zich aan. 'Oh, wat een fantastische ketting! Die blijft van mij! Van mij! Allemaal van mij!'

Rouge snakte plotseling naar adem toen ze iets bedacht. 'Ik kan natuurlijk ook de Chaos Emeralds tevoorschijn toveren. Ja? Zou dat kunnen? Ah, hier is een spreuk. Chaos Emeralds kom naar mij, en ik laat jullie nooit meer vrij!' Vol verwachting keek ze de kamer rond en ze was zeer teleurgesteld toen er niets tevoorschijn kwam, maar toen zag ze opeens een rode Chaos Emerald glimmen op de kast en een paarse Chaos Emerald glom op de vensterbank in het licht van de lamp. Enthousiast raapte ze in totaal drie Chaos Emeralds bij elkaar, de rode, de paarse en de donkerblauwe. 'Vijf diamanten en drie Chaos Emeralds tevoorschijn getoverd in drie dagen, dat is geen slecht begin. Dat is een gewéldig begin,' zei Rouge en ze legde alle diamanten op haar bed. 'Zou ik er nog meer tevoorschijn kunnen toveren? 'Chaos Emeralds kom naar mij, en ik laat jullie nooit meer vrij!' riep ze.

De lichtblauwe Chaos Emerald verscheen op haar kussen en de gele Chaos Emerald verscheen bij haar voet. Lachend van geluk raapte ze ze op. Ze besloot om het hierbij te laten, want ze was erg moe en vond dat ze geen slechte vangst had: rood, paars, donkerblauw, lichtblauw en geel. Ze had in vijf minuten vijf Chaos Emeralds verzameld! En vijf diamanten! Maar ze was moe. Ze legde alles zorgvuldig op haar bed, rond haar kussen en bij het voeteneinde, en met haar hand rustend op de paarse Chaos Emerald viel ze in slaap.

Het Bijzondere Avontuur (herschreven)Where stories live. Discover now