Sonic, Johan en Ritchie hadden geluk. The Egg Carrier was een mega groot, vliegend schip van Dr. Eggman, maar deze keer vloog het niet in de lucht, maar was het aangemeerd bij de haven van Station Square. Niemand sloeg er acht op dat het schip van Eggman was en niemand lette erop dat Sonic, Johan en Ritchie over de steigers liepen en als verstekeling aan boord gingen op The Egg Carrier. Vijfentwintig minuten later begon het schip plotseling te vliegen, wat aan alles te merken was, en Ritchie was de eerste die in de donkere gang omviel.
'Wat gebeurt er?' vroeg hij terwijl even beduusd op de vloer bleef zitten.
'Oeps.' Sonic keek even door het raam en grijnsde ietwat onzeker naar Ritchie. 'The Egg Carrier is gaan vliegen. Blijkbaar had Eggman zin in een vliegrondje...'
Ritchie kwam mokkend overeind. 'En nu?'
Sonic haalde zijn schouders op. 'Zoeken naar... jouw ketting.'
'Wat is je plan?' vroeg Ritchie.
Johan liep naar de binnenste muur en bekeek een kaart. 'Hé, kijk eens wat ik gevonden heb.'
Sonic haalde intussen zijn radar tevoorschijn, zette die aan en liep daarna naar Johan en Ritchie toe, die de kaart stonden te bekijken. 'Hm, tja, interessant, maar ik weet de weg hier wel eigenlijk.'
'Ik maak een foto.' Johan haalde zijn simpele Nokia mobiel zonder internet tevoorschijn en drukte op een knop.
'We moeten naar het D-deck, maar ik heb liever dat jullie daar buiten blijven,' zei Sonic.
'Wat is het D-deck?' vroeg Johan.
'De controlekamer. Het hoofdkwartier van Eggmans schip en daar zou Eggman best wel eens kunnen zijn.'
'Waarom ga je naar het hol van de leeuw?' vroeg Johan bezorgd.
'Omdat, mijn beste Johan,' zei Sonic die een donkergrijze cape uit zijn rugzak haalde en om zijn schouders sloeg, '...ik hoop daar wat aanwijzingen te vinden over de ketting en ik hoop dat Eggman niet in de controlekamer is, zodat ik even rond kan kijken.'
'Zal ik meegaan?' vroeg Ritchie.
Sonic knoopte de cape vast met een groene broche en schudde zijn hoofd. 'Nee, ik ga alleen. Alleen gaat het makkelijker. Wat jullie wel mogelijk doen... de bewaking afleiden als ik nog binnen ben.'
'Welke bewaking?'
'Eggmans robots. Ik zag dat jullie sterk zijn met jullie magische krachten, Johan dan toch, en hij zal jullie vast kunnen beschermen. Oh, en zo niet, geef gewoon een gil, dan kom ik. En om je vraag te beantwoorden: ik denk dat Eggman of Shadow achter de verdwijning zit van jouw ketting.'
'Sonic! Wij gaan mee,' zei Ritchie vastbesloten.
'Prima. Bewaak de deur dan maar,' zei Sonic.
Via de Monorail op het B-deck, kwamen ze terecht op het D-deck. De Monorail was een kleine trein die Eggman zelf gebouwd had, iets wat Johan erg bewonderde. Sonic legde uit dat Eggman een IQ van 300 had en super slim was met technologie, maar dat hij een beetje raar was en dan drukte hij zich nog zachtjes uit. Eigenlijk was Eggman gewoon knettergek. Toen de Monorail gestopt was, sprongen ze op het D-deck en Sonic rende gelijk naar de controlekamer van het schip.
'Verstop je, want er zijn bewakingscamera's, dus daarom heb ik de sluiproute via de Monorail genomen. Eggman verwacht mij niet in de Monorail,' zei Sonic bijna streng en hij keek voorzichtig door het raam naar binnen in de controlekamer. 'Hij is er niet,' fluisterde hij tegen zijn vrienden. 'Ik ga naar binnen.'
'Wij houden de wacht. Succes, Sonic,' zei Ritchie.
Sonic kon nu gewoon via de deur naar binnen gaan en die lichtgrijze, mechanische deur ging automatisch open. Hij stapte het hoofdkwartier van Eggman binnen, hoorde hoe de deur weer automatisch dicht ging en keek om zich heen. Eggman was er niet en de egel besloot het erop te wagen. Hij ging op de stoel voor de mega grote computer zitten, typte het wachtwoord in en zocht in de Zoekmachine het woord "Plannen" op en het woord "Ketting." Bij ketting kwam er niks uit, iets wat hem verbaasde. Bij "Plannen" kwam er een hele reeks tevoorschijn: Plannen om Sonic te verslaan/ Plannen om het schip opnieuw te bouwen en te verbeteren/ Plannen om het schip schoon te maken/ Plannen om Shadow te gebruiken/ Plannen om de stad Station Square te overmeesteren/ Plannen om alle macht van de wereld te krijgen.
YOU ARE READING
Het Bijzondere Avontuur (herschreven)
FanfictionSonic ontmoet Johan en Ritchie en dit is het verhaaltje waarin hun vriendschap begint. Ritchie is op zoek naar zijn gestolen ketting die magische krachten heeft en Sonic en Johan helpen hem bij zijn zoektocht, maar ze vallen van het ene probleem in...