A doua zi după naufragiu:
Loki își strânsese echipa și plecase cu ea în junglă, după lemne. Sigyn rămăsese să supravegheze mutarea taberei.
Abia au terminat de mutat totul, că din copaci au sărit niște războinici cu mitraliere care au strigat:
- Mâinile la vedere! Nu mișcați!
- Cine sunteți? vru Sigyn să știe, fără a se sinchisii de ordinele date de ei.
- Nu contează ca dumneavoastră să știți cine sunt eu. Ajunge că știu eu cine sunteți.
- Și cine, mă rog, sunt eu?
- Soția lui Loki, autoproclamat Împăratul.
- Cum mă cheamă pe mine? Așa toată lumea mă știe ca Împărăteasa, dar foarte greu se ajunge la informațiile mele personale.
- Nume: Bergstrom, nume de fată: Vanirus, prenume: Sigyn, vârstă oficială: 97 de ani, cinci luni, șapte zile și trei ore, aproximativ... Sunteți suspectă în numeroase cazuri de infracțiuni minore, dar de fiecare dată judecătorii au spus că nu sunt destule probe pentru a se începe un proces. Asta mă face să cred că sunteți vinovată și de dare de mită.
- Văd că ți-ai făcut bine temele. Acum pentru ce mă arestezi?
- Nu după dumneavoastră am venit, ci după împărat.
- Din tonul tău, deduc că nu ai de gând să îl predai viu.
- Nu ști cine a fost tata și ce i-a făcut soțul tău lui?
- Și cine, mă rog, a fost tatăl tău?
- Kurt Wallach.
- Nu am auzit de el, dar spui că soțul meu îl știa?
- Da. Nu... nu știu. Tot ce știu este că acum ies cu mama pe ușă, apoi, când mă întorc, tata zace într-o baltă de sânge, soțul tău este murdar de sânge pe față și râde ca un dement.
- Ce a făcut!?
- Mi-a ucis tatăl, apoi a atacat-o și pe mama!
- Ce? rămase Sigyn împietrită. Cum? Când? cedă zeița instinctelor de mamă.
- Acum 65 de ani i-a băgat tatei două gloanțe în cap. Amalia face o mică pauză în care încerca să își înăbușe plânsul, apoi continuă: Mi-a distrus familia! Iar acum eu o voi distruge pe a lui!
Zeița păstră tăcerea timp de un minut, apoi își reîngheță inima.
- Nu îl vei putea ucide. S-a antrenat să prindă gloanțe.
- Dar dvs. v-ați antrenat?
- Poftim?
- Nu trebuie să îl ucid pentru a-l distruge. Pot doar să îi îngrop jumătatea și gata.
- Nu o vei face. Ești mai deșteaptă de atât. O pot citi în ochii tăi. Tu nu vrei să mă ucizi. Ști că dacă Loki își pierde cumpătul și află (și sigur că va afla) că tu m-ai ucis, va pune tot imperiul să te găsească și îți va oferi o moarte lentă și dureroasă. Nu, nu, nu. Nu mă vei împușca acum. Ai nevoie de el relaxat, adică cu garda jos. Ești doar o fetiță speriată care vrea să se răzbune, dar ști că nu ai șanse împotriva împăratului, așa că doar vrei să mă sperii și poate, poate îmi scapă un detaliu important. Ți-ai făcut temele bine, dar nu foarte. Pe mine nu m-a intimidat Glimardi când avea o bâtă în mână, iar eu eram în lanțuri. Pe lângă acea experiență, asta este o nimica toată.
- Aici greșiți, doamnă. Poate sunt o fetiță, nu zic nu, dar nu caut să mă răzbun. Eu caut un mafiot suspect în peste, să înceapă lista: 3461 de cazuri de crimă, 29573 cazuri de trafic de arme, 23409 cazuri de crimă organizată, 4327 cazuri de evaziune fiscală, 57398 cazuri de atentat, 345 tentative de asasinat, deoarece celelalte 2946 cazuri au fost un succes și, nu în ultimul rând, 99999999999 de cazuri de dare de mită. Și asta pe tot cuprinsul globului. Doamnă, eu sunt directorul executiv al AIACCO, Agenție Internațională Anti Crimă și Crimă Organizată. Așadar am jurisdicție peste tot.
- Încântată de cunoștință, acum cară-te, până nu mă enervez și te împușc eu pe tine.
- Exact aceeași atitudine o avea și el în acea zi... cine se aseamănă se adună. Vom pleca, dar mai întâi trebuie să vă arestez, deoarece în 50% din cazurile de mai sus, cel puțin 50%, i-ați fost complice.
- Nu mă vei aresta, deoarece ști că Loki se întoarce și nu ai timp să mă iei cu tine până ajunge și nici nu ai pregătirea necesară să îl înfrunți aici.
Amalia i-a auzit atunci pașii zeului farseor, așa că și-a luat echipa și au dispărut exact cum apăruseră.
***
Loki s-a întors la tabără bucuros de ceea ce găsise.- Jungla aceasta este minunată. Pe lângă lemn cât pentru o flotă întreagă, am mai luat și niște gazele, banane, apă, nuci de cocos... se opri, când observă că soția sa se gândea în altă parte, o întrebă: S-a întâmplat ceva cât am fost plecat?
- Dragule, îl ști pe un anumit Kurt Wallach?
- Nu... A! De fapt... parcă l-am întâlnit o dată, de mult. De ce?
- A trecut fiica lui pe aici și mi-a spus că i-ai distrus familia. Ce s-a întâmplat atunci?
- Acum îmi amintesc! El a vrut să mă împuște, iar eu am tras, fix când ea și mama ei au intrat pe ușă. De unde era să știu că ele vor apărea în acel moment nepotrivit?
- I-ai ucis tatăl?
- Da.
- De ce... tu știai că are copii?
- Parcă făcuse câteva aluzii...
- Unde ți-a fost capul? Care erau atunci principiile tale?
- Acum 65 de ani nu gândeam deloc.
- Acum 65 de ani?
- Da. Sasha îmi spusese că s-ar putea să fie un bun angajat pentru noi, dar, în loc de a vedea oportunitatea pe care ar fi avut-o dacă s-ar fi angajat la mine, m-a luat la înjurături și mi-a zis să mă car, apoi a îndreptat pistolul spre mine.
- Totuși, puteai trimite ceva pentru familie.
- Credeam că au murit un an mai târziu, de foame.
- Atunci de ce nu ai trimis din timp?
- Abia întrețineam afacerea. Nu mai aveam bani și de acte caritabile. Totuși sunt foarte curios cum a supraviețuit...
- De ce nici măcar nu mi-ai spus?
- Nu înțeleg... Celelalte crime ale mele în numele Imperiului nu au avut nimic, de ce fix asta contează?
- Pentru că ceilalți erau mafioți, criminali sau traficanți...
- Nu toți... tuși Loki în barbă.
- Acesta era un om sărac care încerca să aibă grijă de familia lui.
CITEȘTI
Amalia - Împăratul sosește (vol. 1)
Action- Nu ști cine a fost tata și ce i-a făcut soțul tău lui? - Și cine, mă rog, a fost tatăl tău? - Kurt Wallach. - Nu am auzit de el, dar spui că soțul meu îl știa? - Da. Nu... nu știu. Tot ce știu este că acum ies cu mama pe ușă, apoi, când mă întorc...