Barış Manço şarkıları eşliğinde... nitekim duygularımı en iyi anlatan sözler ve şarkılar ona ait.
Hayatınızın aşkı olduğunu düşündüğünüz insanı ilk nasıl fark etmiştiniz?
Üstte sorduğum sorunun birçok cevabı var kimi insanda. Kimi bir okulda fark etti, kimi mahallesinde, kimi de iş yerinde ve benzeri yerlerde fark etti hayatının en büyük aşkı olarak tanımladığı kişiyi. Bu yorumlar sizi dinlemek için varlar, içinizi dökebilirsiniz.
O esnada ben benimkini anlatacağım.
17 Ekim 2023
En nefret ettiğim derslerden biri olan beden dersinde spor salonunun tribünlerinden ikincisinde oturuyordum. O esnada hemen üst tribünde 2 arkadaşım bir konu hakkında tartışıyordu. Onlara kulak asmıyordum, çünkü aynı konu hakkında hemen önceki gün fikrimi belirtmiştim. Bu yüzden onlar tartışırken ben bizimle aynı beden dersini paylaşan karşı sınıfın öğrencilerinin voleybol oynayışını izliyordum.
12. sınıftım ve aşık olmak gibi bir niyetim yoktu o sıralar. En son 3 yıl önce yani henüz çocukken birine 5 sene aşık olmuştum. Ondan sonra kimseye karşı gerçek bir şeyler hissedememiştim, en azından hissettiklerim aşk olmamıştı. Bu yüzden daima en büyük aşkımın o olacağını düşünüyordum...
o seneye kadar.
Voleybol oynayanların topu tribüne düştüğünde etrafa bakınmış ve tribünde bir ben ve arkadaşlarımın oturduğunu fark etmiştim. O esnada tribüne doğru yaklaşmış bir çocuk topu bizden istemişti.
Malum hiçbir arkadaşım o an kalkmadığı için ayağa kalkıp topa ilerleyen ben olmuştum. Topu yerden almış ve dönüp çocuğa atmıştım. Topu yakalamış ve gülümseyerek, "Teşekkür ederim." demişti.
Karşılık vermiş ve "Bir şey değil." diyerek yerime geçmiştim. Yüzüne pek bakmamıştım, fakat kim olduğunu ayırt edecek kadar görmüştüm çocuğu.
Ne yalan söyleyeyim o çocuğun teşekkür etmesi hoşuma gitmişti. Günümüz erkekleri bu küçücük şeyi bile zor yapıyordu.
Fakat o kadar da üstünde durmayıp oyunu izlemeye devam etmiştim.
Şans eseri kısa süre sonra top yeniden bizim oraya düşmüştü ve ne şanstır ki yeniden aynı çocuk topu almaya gelmişti. Yeniden topu isteyince hızla kalkıp topa gitmiş ve topu yerden alıp çocuğa atmıştım.
Ve... yeniden teşekkür etmişti. Bende karşılık olarak yeniden bir şey değil demiş ve yerime oturmuştum.
İçimden ne kadar kibar diye geçirirken o oyununa dönmüştü. Gözüm bir süre onda takılı kalmıştı fakat sonrasında bakmayı bırakmış ve oyunu normal izlemeye başlamıştım.
İnsanların tesadüfen karşılaşmadığı, onları karşılaştıranın Allah olduğu söylenir. Dinine bağlı biri olarak buna inandığımı söyleyebilirim.
Daha öncesinde sürekli sınıfına gidip durduğum hatta yakın arkadaşımın yakın erkek arkadaşı olan çocuğu daha öncesinde fark etmemiştim. Kim olduğunu biliyordum fakat kendisi ile ilgilenmiyordum. Erkeklerle fazla iletişimi olan birisi değildim ve o da diğer erkekler gibi başta umrumda olmamıştı. Fakat o gün o top üçüncü kez tribüne düşünce ve topu yeniden almaya gelenin o olduğunu gördüğümde...
Evet, top şans eseri yeniden oraya düşmüştü. Normalde zorlasak o kadar fazla denk gelmeyecek top yeniden bizim oradaydı. Üste de dediğim gibi yeniden aynı çocuk almaya gelmişti. O kadar çocuk arasında gelen oydu.
Arkadaşlarım arkadan topun yeniden düşmesi ile alay ederken topu almaya gelen o çocuk bu sefer topu atmam için direkt bana bakmıştı. Hızla ayağa kalkmış ve topa doğru ilerlemiştim. Topa yaklaştığımda topu almış ve bu sefer ona atmadan direkt ona ilerleyip topu ellerine doğru uzatmıştım.
Topu ellerimden alırken beni şaşırtmamış ve gülümseyerek yeniden teşekkür etmişti.
Bende karşılık vererek gülümsemiş ve bir şey değil demiştim.
Topla birlikte arkasını dönüp gitmişti fakat ben onda kalakalmıştım.
Kibarlığı içtendi, anlatılamayacak kadar içten.
Dalgın bir şekilde yerime oturmuş ve ders boyunca full onu izlemeye başlamıştım. Arkadaşlarıma kafamda dönen şeylerden bahsetmemiştim.
Dış görünüşü pek umrumda olmamıştı. Benim için önemli olan birinin içiydi ve onunki beni mest etmişti. İlgimi aşırı derecede çekmişti. Bunu kolay kolay bir erkeğin yapabildiğini söyleyemezdim. Zor bir insandım, zor severdim, sevdim mi de en güzel şekilde severdim.
Merak ediyorsanız kendisi kumral ve uzun, ince birisi.
Zil çalınca koşarak onun sınıfındaki arkadaşımın yanına gitmiştim. O çocuğun adını öğrenmeliydim. Arkadaşımın yanına vardığımda ona bu konuda hiçbir şey söylememiş ve onu sınıfına bırakmak istediğimi söylemiştim. O günden sonra her beden dersinde yapacağım gibi.
Onunla birlikte çıktığım esnada onun çoktan sınıfına gittiğini görmüştüm. Arkadaşımın sınıfına varırken kalbimin yerinden fırlayacak olduğunu hatırlıyorum.
Sınıfa baktığımda onun yakın arkadaşımın hemen arkasında oturduğunu görmüştüm. Heyecanlanırken arkadaşlarından birisi onun adını söylemişti. O an duyduğum isim benim her şeyim olmuştu.
Bu arada o günden sonra hangi arkadaşıma ondan hoşlandığımı söylesem onun kişiliğinin güzelliğinden bahsedip durdu. Bu da istemsiz onu gözümde daha da harika hale getirdi.
Defalarca kez anlattığım bu onu fark ediş hikayemin sonuna geldim... zamandan kopuk onunla yaşadığım ve unutmak istemediğim şeyleri yazdığım bir kitap olacak.
Hem bunları dökmeye ihtiyacım var hem unutmamaya...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Unutulmak İstenmeyenler
RomanceZihnimden silinip gitmesinden çekindiklerimi döktüğüm bir köşe. Kiminin gerçekten hissetmemiş olduğu o duygunun yolculuğu... Benim tanımımla aşk: