Nachtmerrie

525 17 3
                                    


Pov Maan

We hebben vandaag nog leuke dingen gedaan. We zijn naar het strand geweest, wat echt heel gezellig was. We hebben gegeten bij een leuk tentje op het strand. Het was een leuke dag. Ik ben wel meerdere keren gebeld door mijn vader en zijn vriendin maar heb dit genegeerd.

Het was een leuke dag, een dag die ik niet wil vergeten. Ik lig in bed. Het bed in de logeerkamer. Het is het oude opnamehok van Raoul, naast de kamer van Matthy. Ik leg mijn telefoon aan de kant en draai me om. Niet veel later lig ik in een diepe slaap.

"MAAN KOM NU NAAR BENEDEN ANDERS KOM IK NAAR JOU" Ik open mijn ogen en zie de deur al open gaan. Ik ben thuis. Bij mijn vader en zijn vriendin. "MAAN" schreeuwt mijn vader weer. Hij staat naast me en begint me weer te schoppen en slaan. "Nee HOU OP" roep ik naar mijn vader. Maar dat kan hij niet waarderen. Hij gaat door. "Het is jou schuld dat je moe-" Ik doe mijn handen op mijn oren en kruip in elkaar. "Stop met huilen Maan, je mag niet huilen in dit huis" Ik stop niet. Ik huil nog harden en maak me klaar voor meer klappen

Pov Milo

Ik kan niet slapen. Ik kijk op mijn telefoon. 02.34. Ik heb nog geen oog dicht gedaan. Ik draai om en hoor iemand huilen. Ik besluit te kijken aangezien ik toch niet kan slapen. Ik loop als eerst naar de kamers van Robbie en Koen. Maar die slapen gewoon. Dan loop ik naar Raoul. Ik doe de deur open en zie dat hij aan het gamen is. Onder in zijn beeld zie ik Matthy. Dus hun zijn het ook niet. Raoul zet zijn koptelefoon af. "Wat is er?" vraagt hij. "Hoor je dat ook?" Het is stil waardoor het huilen duidelijker wordt. "Maan" Zeg ik hardop tegen mezelf. "Ga maar ik maak Robbie wakker" Ik ren de trap af naar de logeerkamer. Het gehuil wordt erger. Ik open de deur en zie haar zitten

Ze zit in de hoek van de kamer opgekropen tegen de muur. Huilend en snel ademend. Het is eng om te zien. Ik ga naast haar zitten. "Niet aanraken Miel" Hoor ik Robbie zeggen. Ik kijk om en zie hem in de deuropening staan. "Dan kan ze in paniek raken" voegt hij toe. Ik kijk naar haar. Tranen in mijn ogen. Dit is vervelend om te zien. Ik kijk naar Rob en Raoul. "Wat kunnen we doen" vraag ik met een brok in mijn keel. "Wachten" Antwoord Robbie. Ik kijk naar Maan. Robbie en Raoul Zitten op haar bed. "Kan ik haar geen knuffel geven ofzo" Zeg ik zacht tegen mezelf. Maar ik heb niet door dat Raoul en Robbie het ook kunnen horen. "Probeer maar" Zegt Robbie in de hoop dat ze weer wakker wordt. "Ze heeft een nachtmerrie maar ik weet niet waarover" Verteld Robbie. Ik ga tegen Maan aanzitten en geef haar een stevige knuffel. Ze wordt langzaam rustig. Ik hou haar vast. Haar ogen gaan open. Ogen vol angst en verdriet. 

Ik kijk haar aan. "Rustig, je bent veilig" zeg ik zacht in de hoop haar te kunnen troosten. Ze kijkt naar Raoul en schiet naar achter. "Nee pap, nee nee" schreeuwt ze. Ik kijk naar Rob. Hij kijkt naar Maan "Maan rustig, je bent bij ons" Maan kijkt nog steeds bang. "Raoul?" vraagt ze zacht. "Ja Maan ik ben het" Antwoord Raoul. Robbie loopt naar de badkamer en komt later terug met een glas water. Ze drinkt het glas leeg en geeft hem daarna weer aan Robbie. "Ik ga naar bed, zeg maar als jullie me nodig zijn" Raoul loopt de kamer uit. "Wat gebeurde er, Maan?" vraagt Robbie zacht. "Pap, hij sloeg me weer" Ik kijk geschrokken naar Rob. "Hij zij dat alles mijn schuld is" "Het komt goed Maan, Je blijft komende tijd maar bij ons" Zegt robbie. "Mag dat?" vraagt ze. "tuurlijk" Lach ik. "Mag ik even naar buiten rustig worden?" Ze kijkt me aan. "Wil je dat er iemand mee gaat?" Vraag ik terug.

We lopen samen door de tuin. Het is een heldere nacht. Geen wolkje aan de lucht. Ik ga midden op het grasveld zitten. Ik laat mezelf naar achteren vallen. Ik kijk naar de sterren. Ze zijn mooi. Prachtig. Maan komt naast me liggen met haar hoofd tegen die van mij. "Ik hou van de sterren" zegt ze. Ik kijk naar de sterren. "Heb je de maan al gespot?" vraagt ze. "Nee waar is die" ze wijst omhoog. "Daar" Ik kijk naar de plek waar ze heen wijst. Ja, ik zie hem. Ik lach.

pov Maan

We liggen in het gras. De koude blaadjes voel ik op mijn lichaam. De wind die zachtjes door de bomen ruist en het zwembadwater wat tegen de rand aan kletst. Het is rustgevend. Even zonder de stemmetjes, even alleen. Ik ril een beetje van de kou. "Ga je mee naar binnen?" Ohw ja, Miel licht er ook nog. "Ohw ja, is goed" Ik kijk nog een keer naar de lucht. Naar mijn naamgenoot de maan. Ik hou van mijn naam. Maan. Het is een bijzondere naam. Een mooie naam "Kom je nog?" Milo staat voor me en steekt zijn handen uit. Ik pak ze vast en wordt langzaam omhoog getrokken. Ik geef hem een knuffel. "Bedankt voor het wakker blijven" zeg ik zacht  "Geen probleem kleintje" Hij lacht en knuffeld me stevig terug. We blijven zo staan. Ik heb dit even nodig. Een veilig paar armen om me heen.

Ik lig in bed. Ik kan niet slapen. Ik ben bang. Bang voor mijn vader. Wat als ik weer ga slapen en een nachtmerrie krijg? Ik ben bang. Ik besluit naar de woonkamer te gaan en een glas water te pakken. Ik neem een slok en ga voor de schuifpui staan. Kijkend naar de maan en de sterren, de sterren van geluk. Ik lach. Ik ben veilig. Ik ben veilig in dit huis.

pov Milo

Het is de volgende ochtend. Ik heb niet veel geslapen. Het is vroeg maar toch besluit ik naar beneden te gaan. Ik kijk om me heen. Wacht is dit Maan. Ik loop naar de bank en ga naast haar zitten. Ze slaapt nog diep. Ik besluit haar naar haar kamer te brengen. Deze slaap heeft ze nodig. Ik leg haar in haar bed en leg de deken over haar heen. Ik loop weer naar de woonkamer en ga op mijn telefoon. Raoul komt binnen. "Hey maatje hoe gaat het?" Moet ik nu eerlijk zijn? Nee het gaat niet goed. Ik ben mijn vriendin kwijt. "Gaat wel prima" Zeg ik met een Schore stem. Raoul komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. "Het komt goed Maatje" Raoul is ook zo lief en help echt altijd. "Dankje Roelie" Ik geef hem nog een knuffel. Ik ben moe,  vannacht natuurlijk niet goed geslapen. "Ik ga nog even proberen te slapen" Zeg ik tegen Raoul die al naar de keuken loopt voor ontbijt. "Is goed Miel slaaplekker" Ik loop naar boven naar mijn slaapkamer en ga in bed leggen. Ik leg de lekkere warme deken over me heen. Ik sluit langzaam mijn ogen en val in slaap.

Deel 2  alweer! 

Een wat langer hoofdstuk!

Heb je ideeën voor het verhaal laat het dan een reactie achter of stuur me een dm op titkok (Bankzitterss0.0)

Groetjes Ilse!

Maan? /bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu