Hamidiye

49 5 17
                                    

dumanyakemo tarafından yazıldı
2.Daire
Herkes şaşkınlıkla Muhtar'a bakıyordu, elinde beyaz zambaklarla ve parmağında yüzükle çok mutlu duruyordu. ''Şey...'' dedi Ezgi korkuyla ''Sence doğru karar verdiğine misin?''
''Neden?'' dedi Muhtar alınganlıkla ''Hasan kötü biri mi?''
''Onu mu diyorum ben?'' dedi Ezgi Muhtar'ın elini tutarak. ''Yaşınız daha çok erken''
''Beni isteyecek sadece.'' dedi Muhtar yüzüğüne bakarak. ''Üniversite bitince de evleneceğiz''
''Bence mantıklı'' dedi Işın yanlarına oturarak.  ''Hem bunlar birbirini bulmak için ne kadar uğraştılar. Hakları bence de'' diyip Muhtar'ı öptü ''Ben seni veriyorum kız''
''OHA!'' dedi Melike Işın'ın omzunu vurarak. ''Önce gelip bizimle tanışacak sonra, makbul ise nişana gelebilir''
''Evi var mı?''
''Arabası?''
''Ne iş yapıyor?''
''Kaç kardeşler?''
''Evlenirseniz nerede yaşayacaksınız?'' dediğinde Muhtar bağırdı.
''Sakin olalım kızlar.'' dedi zoraki gülümseme ile. ''Geldiğinde tanışırsınız'' diyip ayağa kalktı
''Nereye?'' dedi kızlar hep bir ağızdan, Muhtar ise elinde telefonla kızlara sinire baktı.
''İzin verirseniz Hasan'ı arayacağım'' dedikten sonra odasına geçti. 

4.Daire
Kızlar okul sınavlarına çalışırken Beste megafonla katları dolanıyordu.
''DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN!!! PEYNİR EKMEK YEMEYİN!!! MUHTAR EVLENİYOR!!!''
''Ne?'' dedi Dicle kulaklığını çıkararak. ''Muhtar ve evlilik...'' diyip odasından çıktı, kızların hepsi odasından çıkmış kapının önünde birbirine bakıyordu. ''Doğru mu duyduk?'' dediler hep bir ağızdan
''Doğru galiba...''  dedi Tuğsem, o sırada kapı çaldı. ''Ben bakarım!'' diyip kapıyı açmaya gitti. Arif gelmişti yanlarına. ''Ne oldu?''
''Kaplarınızı dağıtıyorum da bunlar da sizin''
''Siz hep bizden mi beslendiniz?'' dedi gülerek, Arif ise dudaklarını büzdü ''Tamam, ağlama. Sakın!''
''Sen de ağlatacak şeyler söyleme'' dedi Arif sırıtarak. ''Neyse ben kaçaaaar'' diyip oradan ayrıldı. Tuğsem kapları yerleştirip salona geçti. ''Hasan bu akşam istemeye gelecekmiş'' dedi Erva
''AH! ÖYLE Mİ?!!'' dedi Tuğsem koltuğa oturarak. ''Harika!!''
''Muhtar da bizden aperitif şeyle hazırlamamızı istedi'' dedi Dicle
''Olur, hazırlarız'' dedi Zeynep
''Eh hadi  mutfağa!!'' dedi Dila

3.Daire
Gamze mutfakta yemeklerle uğraşırken Ebrar ise tırnaklarını törpülüyordu. ''Onlarla uğraşacağına kalk bana yardım et''
''Ama-''
''Sanki seni isteyecekler'' dedi Gamze ocağın altını kısarak ''Ben bunu Ariflere verip geleceğim''
''O ne?'' dedi Ebrar kaba bakarak.
''Dün vurdum ya, tatlı yaptım ona da'' dedi mutfaktan çıkarak. Ayakkabı dolabından terliklerini alıp giydi ve 5.daireye gitti. Zili çalıp açıldığında kahkaha krizine boğuldu, Emre kel bir şekildeydi ve yüzünde ayıcıklı maske vardı. ''Güleceksen kapıyı suratına kapatacağım Gamze''
''OF!! EMRE ÇOK KOM-'' demesine kalmadan suratına kapı kapanmıştı. İçeriden tekrar sesler gelmeye başlayınca kapı tekrar açıldı. ''EMRE ÖZÜR DİLERİM!!''
''S*ktir et onu Gamze.'' dedi Arif gülerek. ''Ne oldu?''
''TATLII GETİRDİM!!!!''
''YA!!!! SANA İNANAMIYORUM!!! BANA TATLI MI YAPTIN?!!!!!'' diyip kabı aldı. ''Yapmak zorundaydın zaten''
''Rica ederim Arif, afiyet olsun'' dedi Gamze iğneleyerek
''Ha sağ ol'' dedi Arif kapıyı kapatarak, Gamze ise neye uğradığını şaşırıp yukarı çıktı.

1.Daire
Bu evde de yemek serüveni vardı, bir yandan akşam için de hazırlanıyorlardı. Sude ocağın altını kapatıp odasına gitti, Beste'de onun odasında oturmuş; saçlarını düzleştiriyordu. ''Saçlarını topla lan!''
''Toplayacağım zaten'' diyip aynadan kendine baktı. ''Nasıl olmuşum bacım?''
''Aşırı iyi'' dedi Sude dolabını açarak. ''Muhtar beni ana seçti,Ezgi ve Melike de kız kardeş rolünü oynayacaklarmış. Cenan ise bir babayiğit olarak, isteme zamanı da  Muhtar'ı everecek'' diyip siyah elbisesiyle boy anasından kendine baktı. ''Bu nasıl sence?''
''Muhtar'ın ailesi niye gelmedi?''
''Büyük halası hastalanmış, ablası da yeni doğum yaptığı için gelemiyorlar. Annesi ablasının yanında, babası da memlekette'' dedi Beste düzleştiriciyi kapatarak. ''Neyse sen hazırlan da eve inelim. Anasın ya sonuçta''
''Diğerleri hazır mı?!'' diye bağırdığında kızlar ''EVET!'' diye seslendiler.
-
Kızlar tam takır kuru bakır şeklinde hazırlanıp eve inmişlerdi. Masaya yemekleri dizdikten sonra Muhtar'ı hazırlamak için onun odasına doldular. Melike makyajını yaparken Işıl takımını seçiyordu. Diğerleri ise içeriyi hazırlıyorlardı.
''Kız!! Çok güzel oldun!!'' dediğinde Muhtar'ın gözleri doldu. ''Ağlama!!'' diyip ona sarıldı. ''Bak, makyajın bozulacak''
''Ve takımın ütüsü'' dediğinde kızlar gülmeye başladı. ''Ne ama?! Bu sıcakta bunu yaparken canım çıktı''
''Tamam,tamam. Hadi, çıkın. Ben de hazırlanıp geliyorum'' dediğinde Melike ve Işıl odadan çıktılar. O sıra ArCenEm de gelmiş ve baş köşeye oturmuşlardı. Cenan bir baba edasıyla oturmuş ve eve bakıyordu. ''Kızım, nerede?'' dediğinde evdekiler kahkahaya boğuldular. ''Damat bey ve ailesi nerede kaldı?''
''Of Cenan!! Ne olur kız çocuğu babası olma'' dedi Emre kafasını okşayarak. ''Saçlarım da yok ama olsun'' 
''Kafan üşümesin diye sana bere öreceğim'' dedi Suden gülerek, Emre ise ona baktı.
''Şunu evden atın ya!!!''
''Kavga etmeyin ya!!'' dedi Eda balkondan içeri girerek. ''Muhtar hazırsa gelsin çünkü Hasanlar geldiler''
''KIZIM!!!'' dedi Cenan stresle.  ''HADİ!!! GELDİLER!!!'' dediğinde içeri Muhtar girdi ve herkes sessizliğe büründü. Beyaz bir takımın içinde kuğu gibiydi, Cenan ise gözyaşlarına boğulmuştu. ''Skeçler gerçek oluyor'' diyip Muhtar'a sarıldı. ''Umarım mutlu-''
''Duygusallığınıza sıçayım'' dedi Arif, o sıra zil çaldı. Muhtar kendini düzeltip kapıyı açmaya gitti. Cenan ve Sude bir köşeye oturup derin bir nefes aldılar fakat Muhtar daha kapıyı açmadan Melike ve Ezgi kapının önünde bitivermişlerdi. ''Kapı açılmıyor!!!''' dedi Melike gülerek, Hasan ise parayı verdi fakat bu sefer de Ezgi ''Açılmıyor'' şakasını yaptı. Hasan ona da para verince kapı açıldı ve içeri Hasan ile ailesi girdi. ''Hoş geldiniz'' dedi Muhtar, Hasan'ın elinden çiçeği alarak. ''Buyurun, içeri geçin'' diyip Hasan'ın ailesinin elini öptü. Onlar içeri girerken Suden,İrem,Rabia ve Hayat mutfaktaki işleri  halletmeye geçmişlerdi. Muhtar ve Hasan tekli koltuğa otururken Cenan, ailesinin elini sıkıyordu.
''Hoş gelmişseniz efendim'' dedi ellerini önüne koyarak.
''Ailesi neredeydi?''
''Ailevi meseleler vardı, gelemediler. Ama çok selamları var''
''Peki, şunlar kim?'' dedi babası Arif ve Emre'yi göstererek.
''Onlar benim abim sayılırlar. Eksik olmasınlar bugün beni yalnız bırakmadılar.'' dediğinde Emre eliyle kalp yaptı. ''Ben kahveleri yapayım'' diyip mutfağa gitti, kızlar kahve takımlarını çıkarırken Muhtar cezveye kahveyi koyup ocağın altını yaktı. Kızlar getirilen çikolataları sunumluğa koyup tepsiye yerleştirdiler. Muhtar kahve hazır olunca fincanlara koyup tepsiyi  eline aldı. Eda ise çikolata tepsisini eline alıp Muhtar ile beraber salona geçtiler. Kahveleri verirken Cenan gururlu bir baba edasıyla kahveyi elinden aldı. ''Sağ olasın Muhtar.''
''Afiyet olsun''
''Gavur gavur olmuş kahve, ellerine sağlık'' dediğinde Arif salon sessizliğe büründü. ''ÇGH oyuncusu olunca böyle espriler oluyor''
''Arif ben senin-'' dediğinde Emre Sude öksürdü.
''Neyse konuyu çok uzatmadan biz giriş yapalım'' dedi Hasan'ın babası. ''Malum,gençlerimiz birbirini görmüş ve sevmişler. Bize de bir şey düşmez. Allah'ın emri Peygamber'in kavliyle kızımız Muhtar'ı oğlumuz Hasan'a istiyoruz'' dediğinde Cenan kahveyi masaya Muhtar'a baktı. ''Bize de laf düşmez efenim, kızımız istiyorsa hayırlısı olsun. Kızım, Muhtar? Ne diyorsun?''
''Evet'' dedi Muhtar sessizce. ''Biz birbirimize iyi olacağımıza inanıyorum''
''O zaman verdim gitti.'' dedi  Cenan gülerek. ''Hayırlı olsun'' dediğinde Muhtar ve Hasan kalkıp aile büyüklerinin elini öptüler. O sıra Ezgi ve Melike nişan tepsisiyle geldiler içeri, Cenan ayağa kalkıp ceketini düzeltti ve kurdeleyi kesmeden önce malum konuşmayı yaptı.
''AH!! MAKAS YOK!!!!'' dedi Ezgi makası arkasına alarak, Hasan ise gülerek parayı çıkarıp tepsiye koydu fakat Melike bu sefer ''AH!! MAKAS BU SEFER DE ESMİYOR!!'' dediğinde Hasan yine parayı çıkardı ve tepsiye koydu. Cenan makası alıp ''Bismillahirahmanirahim'' dedikten sonra nişan kurdelesini kesti. ''Hayırlı uğurlu olsun o zaman''
-
Hasanlar gittikten sonra herkes evi toplayıp nişan dedikodusunu yapmak için balkona geçtiler.
'Kahveler de hazır!!!'' dedi Sude tepsiyle gelerek, kahveleri dağıttıktan sonra armut salıncağa oturup Muhtar'a baktı. ''Allah utandırmasın''
''Ne alaka?''
''Bizim orada öyle derler yeni nişanlılara.''
''Ha,'' dedi Muhtar gülerek. ''Hasan iyi insan ya''
''O da öyleydi'' dedi  Cenan sessizce, herkes dönüp ona baktı ''Tamam ya,yok bir şey'' dedi gülerek. ''Muhtar'ım, inşallah mutlu olursun canım benim. Eğer seni üzerse burada-''
''Üç tane yiğit gibi abilerin var,'' dedi Arif gülerek
''İnşallah beni üzmez ve biz de mükemmel bir çift oluruz'' dedi Muhtar gülerek.
''Gamze ya,'' dedi Arif fincanını yere koyarak ''Sabahki tatlıdan kaldıysa getirsene''
''Getireyim paşam'' dedi Gamze ayağa kalkarak. ''Siz istiyor musunuz?''
''Yok canım, sağ ol'' dedi diğerleri, Gamze mutfağa geçip Arif'e tatlıyı getirdi. Bir süre daha konuştuktan sonra herkes kendi evlerine dağılmıştı fakat Cenan ve Muhtar ise balkonda tek kalmışlardı. ''Bak,'' dedi Cenan Muhtar'ın elini tutarak. ''Ben bir baba ya da abiyim senin için,diğerleri de öyledir eminim. Hasan ile mutlu olacağınıza çok inanıyorum. Bir şeye ihtiyacınız olursa ben yanınızdayım. Her şekilde destek olurum sana'' dediğinde Muhtar ağlamaya başladı. ''Kız, ağla diye demedi sana.'' diyip sarıldı ona. ''AĞLAMA YA!!''
''CENAN ÇOK TEŞEKKÜRLER!!'' dedi gözyaşlarını silerek. ''İyi ki varsın''
''Sen de iyi ki varsın'' dediğinde Cenan ayağa kalktı. ''Ben gidiyorum.''
''Sağ ol her şey için'' dedi Muhtar gülerek

1.Daire
Suden yürüyüş yapmak için dışarı çıkmıştı ama biri onu takip ediyordu, kulaklıklarını takıp apartman grubuna mesaj attı. ''Biri peşimde'' diye yazıp telefonu cebine koyu hızlı hızlı yürümeye başladı. Tam köşeyi döneceği sırada kolundan biri tuttu ''Sakin ol'' dedi Cenan sessizce ''Çaktırmadan yürüyelim'' diyip arkasına baktı ''Abiciğim bana neden demedin? Gelip seni alırdım''
''İşin var diye bir şey demedim.''
''Çekim erken bitti ya'' diyip Suden'e sarıldı. ''Hadi,eve gidelim.''
''Tamam abiciğim'' diyip gülümsedi. Yaklaşık 15 dakika sonra eve varmışlardı, takip eden kişide gözden kaybolmuştu. ''Bu saatte çok dışarı çıkma Suden,  eğer sıkıldıysan bize gel. Senle PS oynarız''
''Tamam Cenan, teşekkürler'' dedi gülümseyerek.

(Bu YB muhtarslan için özel yazılmıştır)

DOĞAL KAYNAK SULARI💦💧🌊⛲Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin