2 jam sebelum....
"Guys guys. Harini korang buat apa?" Tanya John dihujung talian.
"Harini tak buat apa."
"Hey jom meet up nak?"
"Hahah too random la John." Tawa Astra dan John bergema.
"Jom lah. Kita lepak dekat Café Sarahdipity yang viral tu. Teringin jugak nak kenal korang."
"Aku on. RH? On tak?" Tanya Astra. Lelaki itu hanya diam sepanjang perbualan.
"Maybe not today. Aku busy."
"Alaaa bro not cool. Not cool." John mengejek. Setahun sudah perkenalan dan RH sering mengelak.
"Takpe lah, Aku dengan Star berdua je lah jumpa. Sorry bro, pinjam partner kau kejap. Jangan marah haaaa." John terkikih geli. RH diam tanpa respon.
****
"Hello..." Suara Hardy menyapa apabila panggilannya berangkat.
"Hello, betul ni you taknak ikut?" Tanya Astra.
Hardy mengeluh perlahan. "You memang nak keluar dengan John ke?" Entah kenapa idea Astra bertemu dengan John itu tidak disukai. Berdua pula tu.
Terdengar Astra mengumam dihujung talian "Yela, I ajak you keluar you taknak."
"Astra, I kan dah cakap... not now."
"Then?"
"I don't know."
"So, I keluar berdua dengan John je lah."
"Astra..." panggil Hardy lembut.
"I tak faham satu benda."
"Apa?"
Astra diam tidak terus menjawab. Bisu seketika.
"Tak ada apa, whatever. Lupa kan." Astra mengelak.
"You nak keluar pukul berapa?"
"Hmmm... pukul 4. I lapar ni, teringin nak rasa pasta dekat sana. Banyak viewers cakap sedap." Suara Astra kedengaran manja. Hardy mengetap rahang.
"Kenapa tak makan dulu? Makan lah dulu." Pujuk Hardy lembut. Seperti tadi, Astra tidak terus menjawab. Pelik kelakuan Astra hari ini, selalunya dia pantas saja membalas.
"Astra?'" Panggil Hardy.
"Okay." Balas Astra pendek. Sekali lagi kelakuan aneh Astra membuat Hardy tidak senang.
"Okay?"
"Yeah Okay."
"Tu je?"
"Entah lah you. I tak faham lah."
"Tak, you kenapa ni? Apa yang you tak faham?" Soal Hardy pelik.
"Dah la, whatever lah. I nak bersiap. Nanti borak lagi. Bye."
"Astra..."
"Hmm..."
"Take care."
"Hmm... thanks."
Panggilan ditamatkan begitu saja.
Hardy bingung dengan sikap Astra yang tiba-tiba berubah. Apa kena perempuan ni? Hardy mendengus kesal, pandangan dibuang keluar jendela menatap bangunan-bangunan tinggi dihadapannya.
YOU ARE READING
RomAntics
ChickLit*Light Adult Romance Kpop? Not bad. Ballad? Boleh lah. Rock? Mehhhh. Dugem? LOL. Game? YES. Bagaimana kalau si Rockers baru nak naik bertemu dengan si gadis pendiam yang suka bermain permainan online? adakah kita bikin romantis bikin paling romantis...