Stano a Táňa sa opäť stretli, tentokrát na jednom obľúbenom mieste alkoholikov pri Toryse a vymieňali si zamilované pohľady, príjemné slová, objatia, bozky a romantické vyznania po vzore Francesca Petrarcu, Jána Kollára a Andreja Sládkoviča, ale aj v štýle Banána, Mikiho Hrica a Petra Kobru. Spoločne si pozerali na telefóne memky rôznych kvalitných meme stránok z Instagramu, najmä memky o Slotovi, pričom si spomínali obaja na časy detstva, kedy bol Ján Slota predsedom SNS a objavoval sa v televíznych politických talkshow, na ktorých sa zabávali ako besní spolu s rodičmi.
Tánička vraví Stankovi: „Slota to bula legenda, pametam jak v ňedzeľu som z ocom pri obedze kukala Na telo, inak me to až tak ňebavelo, račej som kukala Lampáreň co chodzela po tim, aľe jak Janči tam dristal, ta sme še šicke vaľali po pokrovcu od šmichu! Na druhi dzeň v škoľe som še o tim bavela zos Magdu a u ňich doma takisto, jej ocec še skoro zadušil šmichom jak vidzel Janka u Na telo! A ja raz zos spolužiakom načarbala na tabuľu hlášky Slotu, napríklad že my pôjdeme do tankoch, a nas zdžubala slovenčinarka, poznámku sme dostaľi, aľe za srandu to stalo!"
On jej odpovedá: „Hej, i ja sebe tak pametam, Janko Slota jak ho Araňa spovedala me bavil vecej jak calovečarna komedija! Abo i na STV1 jak še objavoval v O 5 minút 12 to tiž bula paradzina! On mal buc zabávač a ňe poľitik! No a ja še zos mojimi homies tiž o tim bavil u škoľe. Taňi, dobre ši vtedi zrobela jak ši napisala Slotove dristi, mušela buc sranda hehe! Inak Lampáreň kukal i ja, rubrika Lebo Medveď bula topka, i moja cetka Zuzka Lukáčová tam poslala dajaku chujovinu aľe ju tam zapomľi ukazac! Z tvojej rodzini tam dachto daco pošilal, kedz še možem spitac?"
Táňa sa hneď dovtípila, čo by Stano chcel od nej vedieť a zareagovala: "Znaš co Stano, poznam, muj ocec raz poslal do Lebo medveď jakašku cenovku co bula bombasticka zľava, že čokolada drahša jak obyčajňe, ukazaľi to tam a ocec za to dostal lampárňovú odmenu dvatišic korun. Joj, to bula paradzina, jak ockovi prišľi peňeži na účet, išľi sme do Prešova do Prioru, znaš co mišľim, hinto male Tesco v mesce co už zburaľi a teraz tam Novum stoji. Ja dostala tričko šumňučke s kvitečkami, šestra Tamarka dostala topanočki a brat Ďoďik dostal macíka, ešči sme išľi do Verchovini na zmrzlinový pohár a ostalo nam do prašatka ešči pejcsto korun. To sme ešči dzeci buľi, dzešec roki ja mala vtedi."
"Ta dobre bulo, že vam vibraľi do relaciji totu vecičku, ta ňe? Ja pametam, že ujo Mišo zo Šalgovíka raz doňesol cetke Zuzke dajaku chujovinu co kupel v čiňaku na Sekčove, dajakeho macíka zo šerdečkom, to na Valentína chcel dac jak podarunek z ľubosci. Macko mal vidavac take zvuki že I love you, aľe išľi z ňeho jakaške pazvuki. Ona to tam poslala, aľe v relaciji še to ňeobjavilo, asi to ňebulo bizarne abo co, ju to nasralo, aľe Lampáreň kukala i nadaľej, bo še jej pačilo jak tam ľudzom pomahaľi. To tiž davno bulo, ja mal vtedi das šesc ročki a muj bracik Tomi bul ešči maľučke batoľatko, aľe pametam jak včera, hlavňe že už ňepametam co včera bulo hehe," odpovedá nadšený Stano.
"Joj Stanku, ta co ci povim, to bulo daco prekrasne, mi buľi ščešľive a rodzičom sme dzekovaľi z caleho šerca. Dze bi ja sebe dovoľila povedzec im, že sce plane rodziče, bo sce mi ajfon a vuittonku ňekupeľi, šak bi mi ocec po pisku pridzigal a mac bi me zbila z bagandžu, kebi ja im toto povedzela. Dňeška dachtore dzeci sebe barz dovoľuju, bo rodziče ich rozmaznavaju a dzecko zna skorej tablet obsluhovac jak utrec sebe ric. Ja kedz budzem mac dzecatko, ta ho tak budzem chovac, jak i mňe chovaľi mojo rodziče," reaguje Táňa na Stanovu historku. Stanovi sa veľmi páči jej názor na problematiku výchovy detí a plynule reaguje:
"Pravdu hvariš Taňičko, vidno že ši rozumne dzivče. Ja kedz bul mali, ta mi ňemaľi veľo peňežoch, jak nam rodziče zohnaľi dajaki prezent, ta ja bul z teho paf, me znalo pocešic napriklad tamagoči, jojo abo motorik na diaľkové ovládanie, abo aj mobil, vtedi ľem tlačitkove buľi, ta dze vtedi smartfoni, až kedz som bul na strednej, ta kedz mal dachto chocjaki smartfon ta bul frajer. Dňeška co sebe dachtore dzeci dovoľuju k ocovi abo maceri to je hruza, ako šak ja tiž ňebul anďeličok, aľe určite bim sebe ňedovoľil rozjebac podarunek od rodzičoch a povedzec im, že su hoveda, to bi me ocec tak zbil, že porisko zos kaľački bi na mojej rici rozjebal. I ja mam rad svoju mamku i ocka a dzekujem im za to, jak me vichovaľi."
Táňa je nadšená a odpovedá: "Stanku, zlati ši, ja tiž sebe dumam že ši rozumni chlopec. Dobre dzecinstvo sme maľi, to buľi časi kedz v telke Mafstory a Profesionáli a SOS a Lampáreň a take paradne veci davaľi. Mňe je dachtorich dňešnich dzeci ľúto, že muša virastac v dobe pulnej kovidu a všeľijakeho kurevstva, za našeho dzecinstva politika bula na chuja aľe ľudze buľi milše gu sebe jak dňeška, aspoň ja sebe tak dumam, naščesce existuju ešči i dobre ľudze..."
"Moje zlatinko, ňeši jedzina co to tak vidzi. Ja toto iste sebe dumam. Politika hej, na chuja to bulo furt, kedz som bul maľučki ta mafija sebe na Slovensku gazdovala, HZDS ich v tom podporovalo a šandare še ľem prizeraľi, jak prišol bicigľar Dzurinda ta kuščok še to zľepšilo, i do EÚ a NATO sme še dostaľi. Aľe na Jančovi Slotovi še dalo paradňe zabavic. A je to pravda že ľudze buľi gu sebe milše jak dňeška. Chibuju mi tote časi, aľe naščesce mam s kim spominac, z ocom, maceru, braškom, dzedkom, babku, kamaratami a najme z Tebu!" Po týchto Stankových slovách sa objali, keď Stanko držal Táničku v náručí, uvedomil si, že konečne má priateľku, s ktorou si rozumie a môže sa s ňou porozprávať snáď o všetkom.
Ďalej spomínali aj na Lacka Meliška, feťáka Dušana, zlobra Ďoďa, farmára Štefana a ďalšie internetové legendy, ktoré si obaja pamätajú z detstva a dospievania. Spolu sa na tom smiali ako diví. Po čase sa rozlúčili a odišli domov. Ich láska pokračovala ďalej. Hoci sa niekedy obaja pohádali, vždy sa uzmierili a milovali sa ďalej. Stano sa zoznámil aj s jej sestrou dvojičkou Tamarou, ktorú tiež mal rád, bola rovnako dobrá dievčina ako Táňa a vyzerala presne tak isto sťa ona. Trochu sa aj bál, že sa pomýli a namiesto Táne vyšuká Tamaru, ale to iba srandoval, obe sestry Dankovičové to však pochopili a zasmiali sa. Spoznal sa aj s jej rodičmi, ktorým sa veľmi zapáčil. Už sa nemohli dočkať, kedy sa ich milované dvojičky vydajú a porodia im vnúčatá. Pán Ďoďo Dankovič usúdil, že Stanko by bol dobrým zaťom a dobrým otcom. Nakoľko sú obaja automechanici, veľa sa rozprávajú o autách a dobre si rozumejú. Ďoďovi sa páčil Stanov Passat B5.5, aj on mal päťkového Pašíka Variant, ale predfacelift verziu B5 z roku 1999 s motorom 1.9 TDI 81 kW. Kúpil ho ojazdený v roku 2008, predtým mal Peugeot 405 1.9 diesel ročník 1990. Obe autá si pán Jozef pochvaľoval, pretože to boli výborné spoľahlivé stroje s nízkou spotrebou nafty.
Aj Táňa vie celkom dobre šoférovať a má rada autá, jej najobľúbenejším autom je práve päťkový Passat 1.9 TDI, má však rada aj Octaviu 1. a 2.generácie, Golfík Mk4 či Toledo Mk2. Páči sa jej aj Felícia, Favorit či Fabia 1.generácie, ale nie s motorom 1.2 HTP a vo výbave Junior. Celkom má rada aj Peugeot, Citroen, Fiat a japonské značky. Z prémiových značiek sa jej páči Audi a Mercedes (staré modely). Naopak neznáša BMW, pretože po bavorákoch túžia zlatokopky a mnohé staré E36, E39, E46 či E90 končia v rukách nezodpovedných hlupákov, čo sa hrajú na pretekárov F1. Nemá rada ani Trabant, Škodu 1203, Škodu 105, Daciu, Teslu a už vôbec nie súčasné elektrické a trojvalcové Fordy a VW. Stano si myslí to isté, hoci staré BMW sa mu páčia, vo všeobecnosti má oveľa radšej staršie autá ako tie súčasné plné elektronických hovadín.
Zdroj obrázku: Google obrázky, Pravda
YOU ARE READING
Východniarska láska
General FictionFiktívny príbeh o staromódnych zaľúbencoch z východného Slovenska, ktorí sa úprimne milujú aj napriek nástrahám dnešnej doby. Uvedomujú si svoje chyby a snažia sa ich napraviť. Nehľadajú dokonalosť, ale skutočnú lásku. Hlavnými hrdinami príbehu sú d...