Prešli dva mesiace. Nastalo leto 2022. Martin a Magdaléna vystrojili svadbu a pozvali 150 hostí, čo znamená na východe takú menšiu svadbu. Medzi pozvanými sa ocitla aj Táňa s Tamarou, mladším bratom Jožkom a rodičmi. Všetci pozvaní sa zúčastnili vrátane rodiny Dankovičovej, pochopiteľne tam prišli rodičia oboch snúbencov, asi 120 príbuzných z rodín oboch snúbencov, zopár kamarátov a kamarátok a za svedka prišiel Milanov mladší brat a Martinov krstný otec Juraj Kaleta. Svadba sa konala podľa tradičných kresťanských obradov v nemenovanom kostole v Sabinove. Na svadbe mali požičané Audi RS7 ako svadobný voz. Po obrade sa presunuli do neďalekej reštaurácie s veľkou sálou na hostinu a tanečnú zábavu, kde hrala hudobná skupina Junior. Do tanca im vyhrávali krásne rusínske a šarišské ľudovky, zahrali aj moderné piesne a evergreeny, nemali problém zahrať aj ženíchovu obľúbenú skladbu od Manowar- Hail and Kill. Hoscina bula paradna a zabava ešči ľepša. Veľo bulo šickeho, veľo kolačov, veľo paľenki, veľo žranice, veľo srandy a lásky. Nechýbal ani redovi taňec. Svadba bola až do rána.
Treba ešte podotknúť, že v tej reštaurácii varia parádne, výborné jedlá z čerstvých surovín, majú vždy čistú kuchyňu a používajú veľmi málo polotovarov a dochucovadiel, bol by to veľmi dobrý adept na mišelinskú hviezdu. A navyše tam robia fajné holubki. Co bi to bulo za vešeľe bez holubkoch? Preto si ju snúbenci vybrali na svoj veľký deň.
No a počas svadby sa Stanovi rodičia prvýkrát zoznámili s Táňou aj s jej rodinou. Už od začiatku na nich urobila skvelý dojem.
Stanova mama Inge jej povedala: „Dzivko moja, trimem ci paľce u vzťahu, dufam že budzece i vi dvojo mac vešeľe jak ma teraz muj Maťko. Budzem ci ja dobru švekru a kedz budzeš hutorec dajake srandi o švekroch, ňeuražim še, ja mam take foriki rada."Táňu tieto slová zahriali pri srdci a reaguje na ne takto: „Dzekujem Vam šumňe za podporu, ňebanujem že som še z ňim spoznala, aľe mušim povedzec, že na tim ma največu zasluhu Magda jak moja kamaratka dluhoročna."
Pani Inge jej odpovedá: „Ja znala že Magda je dobra dzivka, dobre zrobela, Stanko še chcel zabic jak ho tota ľompa dožrala, aľe odkedi je z Tebu ta už mu dobre, už ňeňi vecej mrzuti a ňepičuje na cali švet. I v roboce še mu dari, už teľo ňepije bo šak rad še voži svojim Passatom a ňemože pic kedz keruje motor, šveta mu žic." Vtom ju poprosí, aby šla tancovať, lebo začala hrať kapela, chce si fajne zatancovať a jej brat pán Michal Lukáč a aj jej manžel pán Milan ide na parket, už majú v krvi svoju hladinku alkoholu. Aj mladá s mladým išli tancovať, bo muzikanci šumne rusnacke špivanečki začaľi hrac.
Aj pán Ďoďo Dankovič mal v sebe svoju hladinku alkoholu, čo sa však nestretlo s pochopením u jeho manželky Viktorky, ktorá mu darmo dohovárala, aby sa neožieral, on si furt robil po svojom, našťastie to však nijako neohrozilo chod svadby. Nekonala sa nijaká bitka ani nijaký násilný akt, Jožko nie je bitkár a v živote by si nedovolil sa správať agresívne k ľuďom. Tancovalo sa až do rána prakticky, no a hostia aj samotní mladomanželia boli veľmi spokojní.
Svadbou láska týchto dvoch mladých ľudí neskončila. Práve naopak, ich manželstvo funguje ukážkovo. Naďalej sa milujú aj napriek tomu, že nie sú bohatí. Maťo nemá BMW, Mercedes ani Audi, ale „iba" jedničkovú Octaviu 1.9 TDI, čo však Magduške vôbec neprekáža, nakoľko prvá Octavia sa jej vždy páčila a ona sa na nej učila jazdiť v autoškole. Kedysi jej rodičia vlastnili dvojkový Seat Toledo 1.9 TDI, ktorý otec kúpil jazdený v roku 2006 ako náhradu za dožívajúcu Škodu 105L. Pán Vulgan si to auto veľmi pochvaľoval, lebo žralo iba päť litrov nafty na stovku, jazdilo parádne, malo veľký kufor, bolo jednoduché na údržbu, kvalitne spracované a nemalo nijaké závažné poruchy. Najazdil na ňom veľmi veľa kilometrov. No a keďže Oktávka aj Toledo mali spoločné základy zo štvorkového Golfa, tak ich považovali za rovnako úžasné autá, tak ako aj iné staršie VW.
O rok neskôr v júni 2023 sa im narodil syn Martin mladší. Starajú sa o neho s láskou a chcú, aby z neho vyrástol poriadny východniar. Sú veľmi šťastní a milujú sa navzájom. Neriešia medzi sebou rozdiely vo vzdelaní, je to pre nich absolútne nepodstatné. Maťo má vysokoškolské vzdelanie a Magda iba stredoškolské s výučným listom, ale im to neprekáža, dosiahli svoje ciele a robia to, čo ich baví a napĺňa a je to užitočné pre spoločnosť aj pre slovenskú ekonomiku.
BINABASA MO ANG
Východniarska láska
General FictionFiktívny príbeh o staromódnych zaľúbencoch z východného Slovenska, ktorí sa úprimne milujú aj napriek nástrahám dnešnej doby. Uvedomujú si svoje chyby a snažia sa ich napraviť. Nehľadajú dokonalosť, ale skutočnú lásku. Hlavnými hrdinami príbehu sú d...