7. Svadba Stana a Táne

7 1 0
                                    

Prešlo ďalších 9 mesiacov a svojho svadobného dňa sa dočkali aj Stanko s Táničkou. Opäť sa jednalo o tradičnú svadbu takého menšieho charakteru so 150 hosťami. Obrad prebiehal v kostole a hostina v rovnakej nemenovanej reštike ako predošlá svadba, pretože tam varia skvele a majú okrem čistej kuchyne aj veľmi ochotný personál, čo sa nevyskytuje tak často v našich končinách. Ako svadobné auto mali požičané Audi RS6 Avant. Opäť im do tanca hral Junior. Síce ich stálo dosť chechtákov vyplatiť túto skupinu, ale za tú skvelú zábavu to stálo. Dokonca okrem ľudoviek a evergreenov zahrali neveste aj pesničku Črevojeb a tiež pesničky Patkaňe, Romantika, Polo a Od sušeda eterňiki od MC Zlobu, na ktoré má spomienky z čias ZŠ, sú strašne vulgárne, ale aj po rokoch jej vždy vyčaria úsmev na tvári. Aj jej kamarátke Magduške na svadbe zahrali Črevojeba. Ako vraví Borat Sagdijev: To moc fajne.

Otcovia oboch snúbencov sa na vešeľu ožrali do nemoty, bo šak veľo paľenki bulo na vešeľu znace jak, na ich zdravie slopali slivovicu prekladanú borovičkou, fernet prekladaný whisky a vínčisko prekladané vermútom, z toho potom kocovinu mali ráno brutálnu. Bolo vidno, že si perfektne rozumejú, avšak pani Viktória bola z toho nervózna, pretože pán Jozef po smrti svojej matky a svojho krstného otca začal slopať ako dúha a ona tomu nevedela zabrániť, o protialkoholickom liečení nechcel nič počuť. Snažila sa mu dohovoriť, aby na svadbe si dal maximálne dva poldeci, on to však nedodržal. Jeho alkoholické excesy ju privádzali do zúfalstva a lamentovala: „Co ja plano zrobela, že muj Ďoďo furt pije?" Jožko však bol stále k svojej manželke a deťom milý a nikdy im neubližoval. Ani v opitosti si nikdy nedovolil udrieť akúkoľvek ženu. V chľaste sa utápal preto, lebo sa nevedel vyrovnať so stratou milovanej matky Anny, ktorá zomrela dva roky predtým (v apríli 2021) vo veku 75 rokov na mozgovú porážku, o deň neskôr zomrel po ťažkej chorobe aj jeho krstný otec Dominik Dankovič, ktorý bol starším bratom jeho otca Šimona, mal 78 rokov. Strata milovaného rodiča vždy zabolí, aj Viky prišla o svojho otca Ondreja Klima žijúceho v Ľubotíne, zomrel vo veku 80 rokov na covid, z čoho bola zdrvená a musela vyhľadať psychológa. Nikdy však už nič nevráti milovaných členov rodiny.

Ešte stále niekto verí, že pandémia tu nebola?

Keď sa mladá s mladým zabávali na parkete, Viky kričala na Joža, ktorý spolu s Miňom slopal za stolom: "Jožku, už teľo ňepi, prošim ce na koľenoch, dojebeš našej Taňičke jej veľki dzeň..." On jej odpovedal: "Vikinko moja, šak som sebe ujebal ľem pejc puldeci, to jak pre psa mucha, znaš že to pijem na našich mladich naj su zdrave a ščešľive. Pijeme i na pamiatku mamki mojej, oca tvojeho i švagrinej tvojej i zos dcerku i na mojho kresneho Domča i na Miňkovich švekrovcoch. Škoda že še ňedožili takeho vešeľa paradneho." Miňo jej vraví: "Ňebuj še Vikuš, Ďoďo mi povedzel, že toto je pošľedni raz, co še nadziga a už vecej pic ňebudze." Viky mu oponuje: "Miňu, maj rozum, to už veľo razi povedzel, chviľku vitrimal a potom še zaš zdzigal jak bomba. Aľe ja ho i tak ňeopuščim, ľubujem ho furt i un mňe, ľem kebi ňepil jak šaľeni. Ďoďo na protialkoholické pujdze a basta!"

O alkoholických excesoch pána Dankoviča sa dopočula aj Magda, ktorá sa rozhodla, že sa pokúsi pomôcť a presvedčiť ho, aby predsa len sa dal liečiť. Tak vraví jeho žene: „Cetko Viki, viskušajce ujka Ďoďika poslac na Prednú Horu, ja dumam že še z teho dostaňe, ľem on muši chcec. I taki Chruňo Monster bul večňe zdzigany jak bomba, aľe dostal še z teho a teraz kedz uspešňe abstinuje ta mu dobre. Chruňo je frajer, kalap dolu pred ňim."

Viky usúdila, že Magda má pravdu a po svadbe sa ho pokúsili presvedčiť, aby išiel na protialkoholické. Jožko nakoniec súhlasil, požiadal o anonymné poradenstvo a potom sa objednal na liečbu na Prednej Hore. Na liečbu mu Maťo a Magda prispeli našetrenými peniazmi, ktoré im I.M. nestihol zobrať a následne prehajdákať na očkovaciu lotériu, neustále celoplošné testovania a neschválené ruské vakcíny s mizivým záujmom. O niekoľko dní sa odišiel liečiť na Prednú Horu.

Mladomanželia Stanislav a Tatiana si po svadbe naďalej nažívajú v láske a harmónii. Sú veľmi šťastní. Obaja sa navzájom rešpektujú a podporujú sa. Rodičia sú na nich právom hrdí. Už sa aj oni stali rodičmi, 15 mesiacov po svadbe sa im narodila dcérka. Volá sa Tamara-Tatiana Kaletová a veľmi sa podobá na svoju mamku aj na jej zosnulé dvojča, po ktorých ju rodičia pomenovali. Stanko je plne odhodlaný pomáhať Táničke s výchovou ich malej Tamarky a verí, že z nej raz vyrastie poriadna východniarka s rozumom.

Východniarska láskaWhere stories live. Discover now