3'

3.8K 114 18
                                    

Artık evli bir kadındım ben. Henüz gençliğin baharında evlendirilmiştim. Okul hayali ile yanıp tutuşan tarafımı söndürmüşlerdi. 

Oturduğum sandalyeden kalkarak akşama gelecek misafirler için yemek hazırlığına koyuldum. Çalışanlardan bir kaç kız bana yardım ettiklerinde artık nasıl zihnimde kendimle konuşuyorsam etraftaki sesleri duymuyordum."Yenge , Mehirr!" kolumda hissettiğim acıyla inledim. " Ne oluyor ?" diyerek arkamı döndüğümde telaşlı gözlerle bana bakan Dilan ile karşılaşmıştım. " Yenge sabahtan beridir sana sesleniyorum niye cevap vermiyorsun." Sabahtan beri mi oysa ben sadece hissettiğim acıdan sonra onu duymuştum. " Dalmışım duymadım kusura bakmayasın " önümdeki yemeğin altını kısarak sandalyeye geri oturdum. "Ne oldu neden beni çağırıyordun ?" Dilan Dolapların birini açıp büyük cezve çıkarmıştı. " Anam kahve istiyor senden illede gelinim diyor , misafirler varya o yüzden nispet yapacak " dediği şeyle gülümserken yanına giderek ona yardım ettim. "Sahi kız senin canın neye sıkkın böyle " Dilan'ın gözlerine baktım bir süre. Söylesem mi söylemesem mi kararsızdım. İçim içimi yerken derin nefes alıp kahveyi karıştırarak geri dilana dönmüştüm. " Dilan ben hani liseyi bitirdim ya " kelimeler ağzımdan zar zor çıkıyordu. " Eeeğ ne olmuş bitirdiysen " anlamazca yüzüme bakarken tekrar lafıma devam ettim. " Hani liseden sonra bir sınava giriliyor universite için heh işte ben evlenmeden o sınava girdim. Şurda sonuçların açıklanmasına da cok az zaman kaldı acaba abin , Azad okumama izin verir mi dersin, bunu ona söylemeli miyim " Beni dinlerken kaşları çatılsada birden yumuşamıştı.  O beni anlamıştı  hissettiklerimi,  düşündüklerimi. "Yengecim , güzel yengecim abim ne der bilmiyorum ama sen kendine güvendiğini yap , belli mi olur sana destek cıkar bi umut. Abim kötü bir insan değildir sadece sinirli bir yapısı vardır. " Dedikleriyle içim biraz olsun rahatlasa da bu olay Azad öğrenmeden çözülmeyecekti. " Canını sıkma abim sert gözükür falan ama ailesi için yapamayacağı şey yoktur ." Dilana bir tebessüm bahşederek cezvedeki kahveyi fincanlara koydum.

Tepsiyi elime alıp dökmemeye  dikkat ederek salona girdim. Tüm bakışların hepsi bana dönmüştü. Kalbim hızlı hızlı atarken kendi aralarında konuşan kadınları takmayarak tepside ki tüm fincanları vermiştim. En son kayınvalidemin yanına oturup başımı öne eğdim. "Maşallah Gülizar hanım kendine layık bir gelin bulmuşsun." Yerinde doğrulan kayınvalidemin gögüsleri kabarmış gibi Gözlerime baktı. " Allah'ıma şükürler olsun güpgüzel taptaze saygılı, eli ayağı düzgün bir gelin verdi. Öyle birilerinin gelinleri gibi saygısız nerde ne konuşulacağını bilmez değildir gelinim." Kaşlarımı çatılırken bu lafı kadınların içinden hangisine soktuğunu anlamak için hepsinin tepkisine baktım. En ortada oturan kadın sinirle kayınvalideme bakıyordu. " Benim gelinime laf söylemek sana mı kaldı Gülizar , sen ilk önce kendi oğluna bakasın benim kızımın peşinden az dolaşmadı. " vücudumu bir elektrik dalgası sararken kaşlarım havalandı. Gözlerim kadının yanındaki kıza kaymıştı şimdi. Gittikçe nefes alışverişlerim hızlanırken bu kız buraya ne cürretle gelebilirdi. "Hadi ordan Havin asıl benim oğlum senin kızına mı kaldı , anasına bak kızını al derler. Çok şükür Rabbım bize doğru yolu göstermiştir." diyerek avucunun içini yukarı doğru kaldırdı. " Gülizar teyze düşünmeden konuşuyorsun kendine gel ." diyen kıza kitlenmiş gibi gözümü ayırmadan izledim. " Benim anam nerde ne konuşacağını bilen bir kadındır elbet, ona laf söylemek sana mı kaldı . Büyüklerine saygılı ol." dedim soğuk sesimle. Sesimin titrememesi için özel bir çaba sarf etmiştim. Kızın yüzü gittikçe kızarırken anası ayağa kalktı. " Yürü kız!" diyerek kızını da alarak çıkmıştı konaktan. Kaynanam yüzündeki gülümseme ile diğer kadınlarla konuşurken. Evin kapısı çalmıştı. Yerimden kalkarak kapıyı açmak için gelen çalışanı göndermiştim.

Kapıyı açtığımda önde Kayınbabam arkasında Azad daha arkasında kuzenleri dediği adamlar vardı. Bakışları beni gördüğünde sert yüzü yumuşadı. "Hoş gelmişsiniz Ağam buyrun" diyerek kenara çekildim. Tüm herkes içeri geçmek için önümden geçecek iken Azad yanıma gelerek beni arkasına aldı. Onun geniş sırtıyla bakışmamak için bakışlarımı yere indirdim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 08 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

MEHİR +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin